کد خبر 853544
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴
اصلاح طلبان

در حال حاضر وضعیت شورای شهر به شدت بغرنج است و آن طور که شواهد نشان می دهد، قرار است شهردار منتخب کسی به غیر از افرادی باشد که به عنوان گزینه های شهرداری تهران مطرح هستند.

به گزارش مشرق، هنوز هم سایه سیاست بر سر شورای پنجم سنگینی می کند و همین مسئله باعث شده اصلاح طلبان همچنان دچار اختلاف دیدگاه باشند، در اینکه آنها شهرداری می خواهند که بتواند در سیاست با آنها همراه باشد، شکی نیست اما هریک از افراد این جریان گزینه مورد نظر خود را می خواهند تا بتوانند در مدت زمان باقی مانده از عمر شورای پنجم به اهدافشان دست یابند

طبعا در این میان آنچه کمتر دارای اهمیت است، کارآمدی و مدیریت عملی است. وقتی نجفی استعفا داد، 28 گزینه برای شهرداری تهران انتخاب شد که کارنامه اغلب این گزینه ها هیچ ارتباطی با مدیریت شهری نداشت و اکثر آنها در گذشته استاندار بودند، حال تصور کنید که این افراد به عنوان نامزد شهرداری انتخاب شده بودند.

بیشتر بخوانید:

سرانجام پس از انتقادهای فراوانی که نسبت به شورای پنجم صورت گرفت، 7 گزینه نهایی شامل سیدمحمدعلی افشانی، انصاری لاری، محمود حجتی، حسینی مکارم، حناچی  و حجت الله میرزایی برای این سمت انتخاب شدند که همین گزینه ها هم محل اختلاف نظر و منازعه قرار گرفت و مثل همیشه غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی درباره این لیست 7 نفره مطرح کرد: «همه آن لابی شده است. گویا ملاک انتخاب شهردار کارایی داشتن نبود».

حتی بعد از انصراف انصاری لاری، میرزایی وحجتی بازهم مشخص است که دست های پشت پرده، به دنبال لابی های گسترده هستند و به این سادگی عطای سیاست و قدرت را به لقایش نمی بخشند. بنابراین مسائل پیش آمده، نشان می دهد که هنوز هم سایه سیاست بر سر شورای پنجم سنگینی می کند و تداوم همین سیاسی کاری ها باعث شده اصلاح طلبان همچنان دچار اختلاف دیدگاه باشند، در اینکه آنها شهرداری می خواهند که بتواند در سیاست با آنها همراه باشد، شکی نیست اما هریک از افراد این جریان گزینه مورد نظر خود را می خواهند تا بتوانند در مدت زمان باقی مانده از عمر شورای پنجم به اهدافشان دست یابند.

در حال حاضر وضعیت شورای شهر به شدت بغرنج است و آن طور که شواهد نشان می دهد، قرار است شهردار منتخب کسی به غیر از افرادی باشد که به عنوان گزینه های شهرداری تهران مطرح هستند، گواه این سخن هم عبارتی است که از سوی حجت نظری، عضو شورای شهر بیان شده است.

پشت پرده انتخاب شهردار

وی گفته است: «اقدامات خطرناکی خارج از شورا برای زدن به زیر میز انتخاب شهردار تهران از میان ۷ گزینه موجود در حال انجام است. باید بدانیم که خودخواهی و در نظر نداشتن منافع عموم مردم در نهایت دامن همه را خواهد گرفت. اگر شهردار از میان ۷ گزینه نهایی انتخاب نشود پشت‌پرده را بی‌پرده خواهم گفت».

در مقابل محسن هاشمی هم دربرابر این سخنان موضع گیری کرده و مدعی شده است: « من از اتفاقات پشت پرده خبر ندارم و از خود عضو در این مورد سوال بپرسید».

حسن رسولی، دیگر عضو شورای هم در این باره عنوان کرده است:« من هم اظهارات ایشان را خواندم اما متوجه نشدم که انگیزه و منظور این همکار محترم چیست و باید با او صحبت کنم تا ببینم پیام‌شان در این نوشتار چه بوده است. من حتی در حد یک درصد هم احتمال نمی‌دهم که فردی خارج از فهرست معرفی شده به عنوان شهردار انتخاب شود».

بی تردید این گونه سخنان به وضوح عمق اختلاف سلیقه و تضارب آرا جریان اصلاح طلب را عیان می سازد و از سوی دیگر نمی توان مدعی شد این مسائل و صحبت هایی که از گوشه و کنار به بیرون درز می کند، اتفاقی است، اساسا باید همین موضوعات مطرح شده را جدی گرفت زیرا در حال حاضر طرح چنین مباحثی باعث شده روند انتخاب شهردار به درازا بکشد و شورا عملا در انتخاب نخستین شهردار خود یعنی محمدعلی نجفی شکستی سخت را متحمل شود.

بسیاری از کارشناسان و صاحب نظران به این مسئله معتقد هستند که شهرداری و شورای پنجم از زمان آغاز به کار تاکنون درگیر اقدامات نمایشی و ویترینی بوده اند و با تداوم این روند نمی توان به بهبود وضعیت کلانشهر تهران و انتظارات شهروندان پاسخ گفت. در حال حاضر قریب 9 ماه است که شهر تهران اسیر همین اختلافات و سیاسی کاری هاست و عملا هیچ پروژه و طرحی به ثمر نرسیده و افتتاح نشده است. نجفی 7 ماه و نیم سکان مدیریت شهری را برعهده داشت و تمام وقت خویش را صرف انتقاد و تخریب دوره گذشته کرد و بعد از رفتنش همچنان همین مسائل ادامه پیدا کرد و هنوز هم شورای پنجم در انتخاب شهرداری که به مذاق اکثریت اصلاح طلبان خوش بیاید، توفیقی نداشته است. هربار یک گزینه از سوی احزاب کارگزاران سازندگی و یا اتحاد ملت و غیره به عنوان فردی که می تواند در اداره کلانشهر تهران موفق باشد، رونمایی می شود و بعد از مدتی آنقدر دعواهای پشت پرده افزایش می یابد که کناره گیری و انصراف اتفاق می افتد، نظیر انصراف میرزایی، حجتی و انصاری لاری که حکایت از اوج اختلاف نظرها دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید AE ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
    5 0
    جنگ اصلاح طلبان همه را عذر بدار/ چون که اهل نفاقند ره بیگانه روند!
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
    2 0
    موجودات عجیبی هستن
  • مجید IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
    0 0
    اختلاف بین اصولگراها که ریشه ای و عمیق است برادر!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس