کد خبر 853521
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲
توپ هایغول پیکر جام جهانی

توپ‌های فوتبالی که بر روی آن نمادهای ۳۲ کشور شرکت کننده در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نقش بسته است، از مکزیک به روسیه ارسال می‌شوند.

به گزارش مشرق، این توپ‌های غول پیکر توسط نقاشانی از گروه Locos por el Arte طراحی و ساخته شده است و پس از یک ماه نمایش در پایتخت مکزیک پس از طی ۱۰ هزار کیلومتر روز ۱۳ می وارد مسکو می‌شود.
هنرمندان مکزیکی، بر روی این توپ‌ها برنامه بازی‌ها، نماد کشورهای شرکت کننده در جام جهانی را کشیده‌اند که به عنوان مثال در توپ مخصوص روسیه، تصاویری از ”ماتروشکا“ (عروسک معروف روسی)، "کلیسای سنت باسیل“ (نماد روسیه) و کلمه روسیه به زبان روسی نقش بسته است. بر روی توپ ایران نیز نمادهایی هم‌چون برج میلاد، برج آزادی، یوزپلنگ ایرانی و تصاویر برخی از مساجد و آثار تاریخی ایران به چشم می‌خورد که هنرمند جوان ایرانی سحر رستم‌خانی در خلق آن با این گروه مکزیکی همکاری کرده است.

طراحان این توپ‌ها برای نشان دادن فرهنگ مردم مکزیک به حاضران جام جهانی، تصاویری از فرهنگ، آداب و رسوم خود را در میان این تصاویر گنجانده‌اند. مسابقات جام جهانی فوتبال از روز ۱۴ ژوئن تا ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۸ در ۱۲ استادیوم در ۱۱ شهر روسیه (مسکو، کالینین‌گراد، سن پترزبورگ، ولگاگراد، کازان، نیژنی نووگورود ، سامارا، سارانسک، روستوف، سوچی و یکاترینبورگ) برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • GB ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
    2 0
    زیباست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس