کد خبر 853510
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹
نوبخت نمایه

معاون رئیس جمهور گفت: ما برای نیازهای کشور دلار داریم و طبق اعلام نهادهای جهانی ایران اکنون ذخایر ارزی اش به ۱۰۸ میلیارد دلار افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، محمدباقر نوبخت صبح سه شنبه در ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اصفهان با بیان اینکه در چشم انداز ۲۰ ساله تبدیل شدن ایران به قدرت نخست منطقه تدوین شده است، اظهار داشت: طی دو برنامه نخست ۵ ساله ما موفق نبودیم چراکه رشد اقتصادی مورد نظر محقق نشد.

وی ادامه داد: با ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی می توانیم برنامه های چشم انداز ۲۰ ساله را نیز دوباره احیا کنیم.

بیشتر بخوانید:

قول نوبخت برای تامین دلار ۴۲۰۰ تومانی همه متقاضیان

معاون رئیس جمهور با اشاره به وضعیت آبی کشور نیز اظهار داشت: با موافقت رهبر معظم انقلاب قرار شد برای مهار آب های مرزی سالیانه دو میلیارد دلار اختصاص یابد.

وی ادامه داد: دولت سال گذشته یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به پروژه های عمرانی اختصاص داد.

نوبخت افزود: با توجه به صحبت های استاندار اصفهان مبنی بر پایلوت بودن اصفهان در دوره های مختلف برای طرح های متفاوت، این استان می تواند با جذب ۱۲۶ هزار میلیارد بودجه عمرانی، در این زمینه نیز پایلوت شود.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: همچنین استان اصفهان توانایی پایلوت شدن برای جذب ۷۶ هزار میلیارد تسهیلات را نیز دارد.

وی ادامه داد: دولت در نظر دارد همچنین ۱۰۰ هزار خانه را نوسازی کند که اگر تسهیلات به این بخش تزریق شود می تواند سایر بخش های اقتصادی کشور را نیز به تحرک وادار کند.

نوبخت در خصوص سیاست های ارزی دولت نیز اظهار داشت: فردا دولت برای افرادی که نیاز به ارز دارند جلسه ای تشکیل خواهد داد تا با سهولت قادر به تامین ارز مورد نیاز خود باشند.

وی ادامه داد: ثبت سفارش ها نیز با دلار ۴۲۰۰ تومانی انجام می شود.

معاون رئیس جمهور افزود: ما در دولت برای همه مردم ایران یعنی جمعیت ۸۰ میلیون نفری تصمیم می گیریم و اکنون می گویم وضعیت ارزی کشور خوب است به طوریکه در ۱۵ روز نخست اردیبهشت ماه جاری، چهار میلیارد و ۶۵۰ میلیون دلار ثبت سفارش داشتیم.

وی تصریح کرد: با این حال نمی شود هرکس هر میزان پولی را که در اختیار دارد به دلار تبدیل کند.

نوبخت اظهار داشت: با این حساب ما برای نیازهای کشور دلار داریم و طبق اعلام نهادهای جهانی ایران اکنون ذخایر ارزی اش به ۱۰۸ میلیارد دلار افزایش یافته است.

وی در خصوص احتمال خروج امریکا از برجام نیز تصریح کرد: شرایط اکنون به گونه ای است که همه گفته های آمریکا هم مورد تایید جامعه جهانی قرار نمی گیرد به طوریکه سران اروپایی اعلام کرده اند اگر آمریکا از برجام خارج شود ما در کنار ایران خواهیم ماند.

معاون رئیس جمهور ابراز داشت: هرچند مگر اکنون که در برجام هستیم نفعی به ما می رسد که خروج بتواند روی امور ما خللی وارد کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس