فلورانس پارلی

وزیر دفاع فرانسه بر این باور است که تضعیف توافق هسته‌ای ایران موجب تشدید اوضاع انفجاری منطقه خواهد شد.

به گزارش مشرق، فلورنس پارلی وزیر دفاع فرانسه در مصاحبه با رادیو آر تی ال تاکید کرد: تضعیف توافق هسته ای ایران می تواند موجب تشدید اوضاع منطقه شود.

اظهارات این مقام فرانسوی در شرایطی است که قدرت های جهانی منتظر اعلام تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره توافق هسته ای هستند.

بیشتر بخوانید:

موضع دوگانه «گوترش» درقبال برجام

ترامپ گفته است که قصد دارد امروز سه شنبه تصمیم خود را درباره برجام اعلام کند.

وزیر دفاع فرانسه گفت: این توافق کامل نبوده ولی به طور موفقیت آمیزی توانسته است برنامه هسته ای نظامی ایران را متوقف کند و ایرانی ها به توافقنامه احترام گذاشته اند.

ترامپ بارها تهدید کرده است که از توافق هسته ای خارج می شود. وی به کشورهای اروپایی امضا کننده توافق هسته ای یعنی فرانسه، بریتانیا و آلمان تا 12 ماه می فرصت داده است تا آنچه را که اشکالات و نواقص برجام می داند، برطرف کنند.

یک مقام آمریکایی روز دوشنبه گفت: هنوز معلوم نیست که آیا تلاش های متحدان اروپایی برای برطرف کردن نگرانی های ترامپ درباره توافق هسته ای آنقدر کافی بوده است که بتواند این پیمان را نجات دهد یا نه.

پارلی با ادعای نظامی بودن برنامه هسته‌ای ایران افزود: توافق 2015 وین،کامل نیست ولی اجازه توقف برنامه هسته ای نظامی ایران را داده است و تضعیف این توافق عاملی برای تشدید اوضاع در منطقه در آستانه انفجار خاورمیانه خواهد بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس