کد خبر 852977
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۷
حریری

خبرگزاری فرانسه می‌گوید جریان المستقبل احتمالاً جزو بزرگترین بازنده‌های انتخابات لبنان خواهد بود.

به گزارش مشرق، متخصصان نظرسنجی انتظار دارند جریان «المستقبل» به ریاست «سعد حریری»، نخست‌وزیر فعلی لبنان جزو بزرگترین بازنده‌های انتخابات لبنان باشند.

این خبر را خبرگزاری فرانسه بامداد دوشنبه در گزارشی درباره انتخابات پارلمانی لبنان عنوان کرد، اما به جزئیات بیشتر آن اشاره نکرد.

بیشتر بخوانید:

مشارکت ۴۹.۲۰ درصدی در انتخابات پارلمانی لبنان

واکنش رسانه‌های اسرائیلی به انتخابات لبنان

خبرگزاری فرانسه علی‌رغم این بخشی از این گزارش را به انتظار پیروزی حزب‌الله در این انتخابات اختصاص داد و نوشت: «با نتایجی که انتظار می‌رود حزب‌الله را به عنوان برنده اصلی اولین انتخابات این دهه در لبنان معرفی کند این گروه در آستانه تثبیت نفود خود در لبنان است.»

انتخابات پارلمانی لبنان از صبح یکشنبه (16 اردیبهشت/6 می) در این کشور آغاز شد. این اولین انتخابات پارلمانی لبنان در 9 سال گذشته است. آخرین انتخابات پارلمانی در سال 2009 برگزار شده بود.

در این انتخابات جنبش «حزب‌الله» در تمامی حوزه‌ها با «امل» ائتلاف کرده اما در عین حال تأکید کرده قصدش کسب اکثریت کرسی‌های پارلمان با هدف سیطره بر دولت نیست (ساختار سیاسی لبنان پارلمانی است و پارلمان نقشی اساسی در تعیین دولت دارد).

کرسی‌های پارلمان آینده لبنان میان احزاب سنی، شیعه، دروزی، علوی، مارونی، کاتولیک رومی، ارتدوکس رومی ، انجیلی، کاتولیک ارمنی، ارتدوکس ارمنی و اقلیت‌ها تقسیم می‌شود.

سهم کرسی‌های شیعیان در پارلمان لبنان 27 کرسی است و حزب‌الله و امل با ائتلاف با یکدیگر امیدوار هستند تمام این کرسی‌ها را به دست آورند.

وب سایت خبری-تحلیلی «نهار نت» گزارش داده ائتلاف حزب الله-الامل تمامی کرسی‌ها در حوزه‌های انتخابی دوم و سوم را از آن خود کرده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس