حمص حماه سوریه

تروریست ها در ساعات گذشته تعداد زیادی از تجهیزات سنگین نظامی از جمله « ۲ تانک، سکوهای پرتاب خمپاره، صدها خمپاره و خودروهای مجهز به دوشکا را به نیروهای سوری تحویل دادند تا نخستین گام توافق محکم برداشته

به گزارش مشرق، آخرین تحولات میدانی از شمال استان حمص و جنوب استان حماه حاکیست، گروه های تروریستی پس از چند روز مذاکرات فشرده در نهایت پذیرفتند با تحویل سلاح های سنگین خود به شمال سوریه انتقال داده شوند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات توافق به دست آمده اشاره کرد و گفت: گروه های تروریستی زمانی که دریافتند توان پاسخگویی نظامی به نیروهای سوری را در این محور ندارند با تخلیه مناطق اشغالی موافقت کردند.

این منبع میدانی با بیان این که روحیه ای برای عناصر تروریستی در شمال استان حمص و جنوب استان حماه باقی نمانده است، افزود: شکست همرزمان آنان در محورهای مختلف باعث شد تصمیم خود را برای تسلیم شدن عملی کنند.

نقشه میدانی حمص و حماه

وی با توضیح این که گروه تروریستی جیش التوحید پیش‌تر در شهر راهبردی «تلبسیه» موافقت خود را برای تخلیه مناطق شمالی اعلام کرد، گفت: سایر تروریست ها به خوبی می دانستند که اگر به میز مذاکره باز نگردند با واکنش قاطع نیروهای سوری مواجه خواهند شد و ضربات مهلکی را متحمل می شوند.

به گزارش مشرق، تروریست ها در ساعات گذشته تعداد زیادی از تجهیزات سنگین نظامی از جمله « ۲ تانک، سکوهای پرتاب خمپاره، صدها خمپاره و خودروهای مجهز به دوشکا را به نیروهای سوری تحویل دادند تا نخستین گام توافق محکم برداشته شود.

آخرین تحولات میدانی شرق استان دیرالزور/ پیشروی هزار و ۷۰۰ کیلومتری نیروهای کُرد در شرق رود فرات +عکس و نقشه میدانی

ارتش سوریه اعلام کرده گروه های تروریستی باید تمام سلاح های سنگین خود را تحویل دهند تا عملیات انتقال اتوبوس به مناطق اشغالی برای خروج تروریست ها و خانواده هایشان به شمال سوریه شود.

به نظر می رسد، عناصر تروریستی روند تحویل سلاح های سنگین خود را به نیروهای سوری تا فردا تکمیل کنند و همزمان عملیات اعزام اتوبوس ها برای انتقال عناصر تروریستی به مناطق شمالی آغاز شود.

براساس توافق به دست آمده، آن دسته از افراد مسلح و خانواده های آنان که تمایلی برای تخلیه مناطق اشغالی و انتقال به شمال سوریه ندارند می توانند پس از بررسی وضعیت در مناطق تحت کنترل دولت به زندگی خود ادامه دهند.

گروه های تروریستی همچنین باید نقشه تمامی تله های انفجاری گار گذاشته شده، تونل ها و انبارهای سلاح را در اختیار نیروهای سوری قرار دهند و در ادامه پرچم سوریه در تمامی مراکز دولتی به اهتزاز درآید.

به گزارش مشرق، گروه های تروریستی «جبهه النصره، احرارالشام، کتائب الفاروق، کتائب فیلق الشام، تجمع احرار حمص و ...» در مناطق اشغالی شمال استان حمص و جنوب استان حماه حضور دارند.

با آغاز روند تسلیم شدن تروریست ها و تحویل سلاح های سنگین آنان، نیروهای یگان های مهندسی ارتش سوریه برای تامین امنیت و پاکسازی بزرگراه بین المللی «حمص - حماه» از تله های انفجاری وارد منطقه شده اند؛ همزمان بولدوزرهای ارتش سوریه در حال برداشتن خاکریزهای احداث شده در بزرگراه هستند.

در صورتی که توافق میان نمایندگان دولت سوریه و عناصر تروریستی به طور کامل در شمال استان حمص و جنوب استان حماه اجرا شود، بزرگراه «حمص - حماه» پس از ۷ سال دوباره بازگشایی می شود تا روند انتقال نیرو و تجهیزات به شمال سوریه تسهیل شود.

با بازگشایی این بزرگراه، ارتباط میان دو شهر حمص و حماه به طور کامل و با سرعت بیشتری برقرار می شود و تجهیزات نظامی به صورت مستقیم از شهر دمشق به مناطق شمالی انتقال داده می شود.

پیشتر روند اعزام نیروهای سوری و انتقال تجهیزات نظامی به شمال سوریه از جاده فرعی به ترتیب از شهرهای دمشق - حمص - سلمیه - حماه می گذشت که نتیجه آن کند شدن سرعت عملیات ها بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
    13 4
    از بزرگراه ما بهتر بوده
  • حسن IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
    0 0
    امیدوارم الان که دمشق آزاد شده و مخالفان اغلب به ادلب رفتن صلح پایداری ایجاد بشه و جنگ تموم بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس