حجت نظری

درحالی که یکی از اعضای شورای شهر تهران ادعا می کند که پشت پرده انتخابات شهرداری تهران دست هایی در حال کار هستند، افکارعمومی از وی سئوال می کند که چرا این پشت پرده را افشا نمی‌کند؟

سرویس سیاست مشرق - انتخاب شهردار دوم در شورای شهر پنجم کم کم تبدیل به گره کوری در این جریان می شود که فرد خاصی قادر به باز کردن آن نیست. در این راستا مانند دفعه قبل چند گزینه ( 7 نفر که همگی مرد هستند) از سوی شورای شهری‌ها مطرح شده اند تا بر روی برنامه و سوابق آنان تصمیم گیری شود. اما در همین حیطه یکی از اعضای شورای شهر تهران، در توئیتی افشاگرانه از دست‌های پشت پرده خارج از پارلمان شهری برای انتخاب شهردار سخن گفته است.

«حجت نظری» در پیامی توییتری به برخی لابی ها در خارج شورا برای انتخاب شهردار اشاره کرده و با هشتک شورای اول، اختلافات سیاسی شورای اول را یادآوری کرده است. در پیام این عضو شورا آمده است: « اقدامات خطرناکی خارج از شورا برای زدن به زیر میز انتخاب شهردار تهران از میان ۷ گزینه موجود در حال انجام است.باید بدانیم که خودخواهی و در نظر نداشتن منافع عموم مردم در نهایت دامن همه را خواهد گرفت.اگر شهردار از میان ۷ گزینه نهایی انتخاب نشود پشت پرده را بی پرده خواهم گفت.»

جالب اینجاست که «محمد جواد امام» رئیس بنیاد باران و از نزدیکان رئیس دولت اصلاحات که اخبار موثقی از اتفاقات درون این جریان دارد با نظر دهی درباره توئیت این عضو شورای شهر تهران به نوعی این موضوع را تایید کرده و بیان کرده است: «هر جا جلوی ضرر گرفته شود منفعت است!»

افشاگری‌ نیم بند نظری اما سبب انتقاد برخی از اصلاح طلبان به وی شده که چرا این جریان مردم را نامحرم می داند.

در همین زمینه، «محمد آقازاده» روزنامه نگار پیشکسوت اصلاح‌طلب به توییت اخیر حجت نظری واکنش نشان داد و گفت: «یکی از اعضای شورای شهر تهدید می کند اگر شهردار تهران از میان هفت نامزد اعلام شده نباشد دست به افشاگری علیه دستهای پشت پرده که اعمال قدرت می کنند می‌زند.استفاده از حربه افشاگری بیشتر از آنکه تعهد به شفاف سازی باشد، یک نوع باجگیری در روز روشن است.ایشان بعنوان یک شهروند مسئول موظف است حتی اگر یکی از این هفت نفر، شهردار شد باید هر چه می داند با مردم در میان بگذارد و در غیر این صورت صلاحیت اخلاقی ادامه کار در شورا بخاطر پنهانکاری را ندارد.»

بیشتر بخوانید: 

اصلاح‌طلبان هیچ قالیبافی برای شهرداری تهران ندارند

اعضای شورای شهر در انتخاب شهردار هیچ کاره‌اند

پیش از این نیز موضوع شهردار شدن «محسن هاشمی» مطرح شده بود که اصلاح‌طلبان نسبت به خروج وی از شورای شهر و حضور یک اصولگرا در این شورا به جای وی نظر منفی داشتند. البته بسیاری عنوان می کنند که این موضوع تنها یک بهانه است برای اینکه از شهردار شدن محسن هاشمی جلوگیری شود؛ چراکه حضور یک اصولگرا در میان 20 اصلاح طلب چندان نمی تواند اثرگذاری آنچنانی برای کار و سیاستگذاری شورا داشته باشد.

در همین رابطه، محمد جواد حق شناس، عضو شورای شهر تهران بیان کرد که « اگر قرار بود بر اساس پاکدستی، توانمندی و پرتلاشی انتخاب صورت گیرد؛ محسن هاشمی در راس گزینه های انتخاب شهردار قرار می گرفت.»

اما به نظر می رسد که همانطور که نظری مطرح می کند لابی گری و دست های بیرون از شورای شهر تهران بیشتر تصمیم گیرنده هستند و همین مسئله به اعضای شورا نقشی بدلی و هدایت شونده داده است. همانطور که نظری در هشتگ گذاری به آن اشاره کرده است، در شورای شهر اول نیز که اصلاح طلبان تماما صندلی های شورا را در اختیار داشتند، همین اتفاق افتاد و درحالی که گزینه‌های مطرح شهرداری افراد دیگری بودند یک فرد خارج از آن گزینه‌ها به عنوان شهردار انتخاب شد. موضوعی که به عنوان دهن کجی اصلاح طلبان به مردم با وجود شعار دموکراسی خواهی آنان عنوان می شود.

به نظر می رسد اینبار نیز این اتفاق در حال رخ دادن است  و درحالی که اصلاح طلبان به مردم گزینه‌هایی را معرفی کردند اما دست هایی در پشت صحنه در حال کار هستند که بدون توجه به نظر افکارعمومی سعی دارند گزینه خود را در شهرداری تهران جا دهند. به هر جهت آنچه از جنگ قدرت این روزهای شورای شهری ها دریافت می شود این است که برخلاف همه شعارها، مردم برای این جناح سیاسی چندان ارزشی ندارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
    43 36
    جاوید اصلاحات. اصلاح طلبان یعنی مردم
    • IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
      14 36
      بیشین قرتی بذار باد بیاد . یکمشت رقاص عشق آمریکا آوردین سر کار اینم اقتصاد متلاشی شده ایه که داریم می بینیم
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
    22 24
    من شرط بندی کردم در توانایی اصلاح طلبان برای مقام شهرداری - و تا حالا بردم - چون در بین این عده اصلا" آدم مردمی و بفکر مردم تقریبا وجود نداره
    • IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
      9 24
      عبارت " مردمی و بفکر مردم " رو از جمله ات برداری درسته درست میشه
    • IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
      16 9
      تو هم خوب میشی
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
    3 1
    جواب تیتر شما ، چون فقط میخواد با این مزخرفها خودش را مطرح کند
    • IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
      0 0
      احسنت دقیقا
  • سید IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    0 0
    ز اصلاح طلبان بی مرام فریاد/ کز ایشان عزت ما رفت بر باد
  • مهدی ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    0 0
    4 سال وقت هست حالا چه عجله ای هست برای شهر دار. خیلی خیلی خیلی خوب به هم میان مردم تهران و شورای شهرشون. به امید ابادی پایتختمون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس