کد خبر 852335
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹
مجلس

نماینده مردم سمیرم در مجلس گفت: در سال 98، باید 40 نفر به تعداد نمایندگان اضافه شود.

به گزارش مشرق، اصغر سلیمی سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بررسی طرح افزایش نمایندگان در این کمیسیون گفت: طبق قانون هر 10 سال باید 20 نفر به تعداد نمایندگان اضافه شود که  از سال 79 این اتفاق رخ نداده است.

بیشتر بخوانید:

بررسی افزایش ۴۰ نماینده مجلس در کارگروه ویژه

وی با تاکید براینکه در گذشته می‌توانستیم 20 نفر به تعداد نمایندگان اضافه کنیم اما امروز 31 استان داریم، ادامه داد: در مجلس‌های گذشته نمایندگان طرح‌هایی در جهت افزایش نمایندگان ارائه کردند که در این زمینه به تفاهم نرسیدند و این طرح‌ها نیز راه به جایی نبرد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس با بیان اینکه  در سال 98، باید 40 نفر به تعداد نمایندگان اضافه شود، افزود: این یک فرصت مناسبی است تا در بسیاری استان‌ها و جاهایی که اختلاف وجود دارد، اینها را بتوانیم حل کنیم.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به اختلافاتی که بر سر راه افزایش تعداد نمایندگان وجود دارد، اظهار داشت: برخی نمایندگان معتقد هستند که تعداد جمعیت حوزه انتخابی‌شان افزایش یافته اما تعداد نمایندگان کم است.

سلیمی تصریح کرد: اختلاف دیگر این است که بعد مسافت بین 2 منطقه حوزه انتخابیه زیاد است که لازم است تا هر منطقه  نماینده‌ای مجزا در پارلمان داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس افزود: قرار است در جلسات آتی کمیسیون نمایندگان و رؤسای مجمع نمایندگان استان‌هایی که درباره آنها اختلاف وجود دارد، به جلسات کمیسیون شوراها دعوت کنیم تا نظرات آنها مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم و در نهایت در کمیسیون در مورد آنها رأی‌گیری کنیم تا با یک تفاهم کاملتری این طرح را به صحن علنی مجلس ارائه دهیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس