کد خبر 852260
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۸
یمن

هزاران نفر از مردم یمن به نشانه همبستگی با اهالی غزه و حمایت از قبله اول مسلمانان، در پایتخت این کشور دست به راهپیمایی ضد صهیونیستی زدند.

به گزارش مشرق، همزمان با اقدامات اهالی محاصره شده باریکه غزه در حمایت از قدس و تأکید بر حق خود در بازگشت به سرزمین‌های اشغالی خود، مردم یمن نیز با برپایی راهپیمایی با آن‌ها ابراز هم‌بستگی کردند.

شبکه المسیره یمن ساعتی پیش گزارش داد که جمعیتی زیادی از یمنی‌ها برای مشارکت در راهپیمایی «قدس سرزمین مسلمانان و قبله اول آن‌هاست»، در حال حرکت به میدان «باب الیمن» هستند.

بیشتر بخوانید:

چرایی ورود کماندوهای آمریکایی به جنگ یمن

مردم باریکه غزه بیش از یک ماه است که در ابتکار عملی جدید به نشانه اعتراض بر اقدامات اخیر آمریکا در مورد قدس، هر جمعه راهپیمایی‌هایی تحت عنوان «راهپیمایی‌های بزرگ حق بازگشت» ترتیب داده و با رساندن خود به مرز غزه با سرزمین‌های اشغالی، رژیم صهیونیستی را به چالش کشیده‌اند.

فلسطینی‌های ساکن غزه با آتش زدن تایرها در مرز و تلاش برای گذشتن از فنس حائل، بر حق خود در بازگشت به سرزمین خود بر اساس قطعنامه‌ شورای امنیت خود تأکید می‌کنند.

کاخ سفید ماه گذشته اعلام کرد قصد دارد روز ۱۴ ماه می (۲۴ اردیبهشت‌ماه) سفارت آمریکا را از تل‌آویو به بیت‌المقدس (قدس) منتقل کند. ۱۴ می هفتادمین سالروز تأسیس رژیم اشغالگر قدس است.



«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا روز ۱۵ آذر (ششم دسامبر ۲۰۱۷) اعلام کرده بود که دولتش قدس را به عنوان «پایتخت اسرائیل» به رسمیت می‌شناسد. او همچنین اعلام کرد واشنگتن سفارتش را به قدس منتقل خواهد کرد.

این تصمیم با واکنش‌های گسترده و اعتراضات جهانی رو به رو شد و مجمع عمومی سازمان ملل متحد، چند روز بعد قطعنامه‌ای را علیه آن به تصویب رساند.

رژیم صهیونیستی پس از اشغال قدس شرقی در سال ۱۹۶۷، در سال ۱۹۸۰ به صورت یکجانبه قدس شرقی و غربی را پایتخت خود اعلام کرد. شورای امنیت سازمان ملل در همین سال در قالب قطعنامه شماره ۴۷۸ اقدام رژیم صهیونیستی را غیر قانونی اعلام کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس