کد خبر 851728
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶
نتانیاهو و بن سلمان

جاسوس های موساد موفق شده اند وارد عربستان شوند و این نشان می دهد که این کشور بار دیگر کانون حملات جاسوسی 'اسرائیل' شده است.

به گزارش مشرق، در حالی که ولیعهد سعودی اخیرا از منافع مشترک کشورش با رژیم صهیونیستی سخن گفته و اشغال فلسطین توسط این رژیم را به رسمیت شناخته است، روزنامه صهیونیستی 'یدیعوت آحارونوت' دستگیری دو جاسوس اسرائیلی در عربستان را نشانه موفقیت موساد در نفوذ به داخل این کشور عنوان کرد.


یدیعوت آحارونوت نوشت: جاسوس های موساد موفق شده اند وارد عربستان شوند و این نشان می دهد که این کشور بار دیگر کانون حملات جاسوسی 'اسرائیل' شده است.


این روزنامه افزود: تل آویو به دنبال اطلاعاتی درباره محمد بن سلمان ولیعهد سعودی است که هم اکنون تصمیم گیرنده اصلی این کشور است.


روزنامه سعودی 'الریاض' چاپ عربستان نوشت، دو شهروند عرب که دارای تابعیت اسرائیلی هستند به اتهام جاسوی در دادگاه این کشور محاکمه می شوند.

بیشتر بخوانید:

دستوری که پامپئو به عربستان برد

توصیف شبکه الجزیره از محمد بن سلمان جنجال به پا کرد


سازمان اطلاعات عربستان پیش از این نیز یک تبعه اردن را به اتهام جاسوسی برای رژیم صهیونیستی بازداشت کرده بود که از سوی دادگاه به 9 سال زندان و 80 ضربه شلاق محکوم شد.


یدیعوت آحارونوت اضافه کرد: بسیای از شرکای سعودی به دنبال شبکه های مخفی در داخل عربستان هستند و ریاض مورد توجه آنها قرار دارد، آن ها می خواهند درباره مسایلی همانند تنش با ایران، جنگ در یمن، مسائل اجتماعی واقتصادی عربستان، استعفای سعد الحریری نخست وزیر لبنان در ریاض، اختلافات داخلی بین امرای سعودی و تاریخ به قدرت رسیدن بن سلمان به عنوان پادشاه سغعودی اطلاعاتی به دست آورند.


این روزنامه خاطر نشان کرد که با وجود این که بن سلمان سعی دارد روابطش با تل آویو را مخفی نگه دارد، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر 'اسرائیل' پیشتر از موافقت عربستان با عبور هواپیماهای هندی از حریم هوایی این کشور به مقصد تل آویو و روابط بی سابقه کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس با این رژیم خبر داده بود.


اویگدور لیبرمان وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز از بن سلمان خواسته بود مانند انور سادات رئیس جمهور سابق مصر روابط با تل آویو را علنی کند.


محمد بن سلمان نیز پیشتر در سخنانی گفته بود که اسرائیلی ها حق دارند سرزمینی متعلق به خود داشته باشند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس