کد خبر 851522
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲
 اسماعیل هنیه

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس طی سخنانی گفت: اولویت راهبردی حال حاضر ما، به شکست کشاندن طرح موسوم به "معامله قرن" ترامپ است.

به گزارش مشرق به نقل از فلسطین الیوم، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با اشاره به تصمیم محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای برگزاری نشست شورای ملی فلسطین که قرار است امشب با وجود بیش از ۱۰۰ غائب برگزار شود، گفت: حماس اقدامات فردی جنبش فتح در سازمان آزادی‌بخش فلسطین را محکوم می‌کند و ادامه این وضع حماس را به اتخاذ موضعی جدید در راستای حفظ مسأله فلسطین، اصول ملی و منافع عالی آن وا خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

هنیه: راهپیمایی‌های "بازگشت" به کرانه باختری کشیده خواهد شد

وی افزود: اگر سازمان آزادیبخش فلسطین تمام درها را به روی فلسطینیان ببندد، جنبش حماس در مواضع خود در خصوص این سازمان تجدید نظر خواهد کرد.

هنیه با تاکید بر ضرورت تشکیل مجدد نهادهای حاکمیتی و سازمان آزادیبخش فلسطین از طریق توافق ملی و بر اساس همه توافق‌ها و تفاهمات ملی قبلی، گفت: ادامه جلوگیری تشکیلات خودگردان فلسطین از اتخاذ مواضعی صحیح و جدی برای برقراری وحدت ملی در مقابله با اشغالگری، راه این تشکیلات را از راه ملت فلسطین جدا خواهد کرد.

رئیس دفتر سیاسی حماس افزود: هدف حقیقی برگزاری نشست شورای ملی فلسطین، آگاهانه یا ناآگاهانه در راستای توطئه علیه مسأله فلسطین است.

هنیه با بیان" اولویت راهبردی حال حاضر ما، به شکست کشاندن طرح موسوم به "معامله قرن" ترامپ است"، خواستار قطع همکاری امنیتی با رژیم اشغالگر صهیونیستی در کرانه باختری و آزادگذاشتن ملت فلسطین برای ادامه مقاومت و مبارزه علیه معامله قرن و تلاش‌ها برای به فراموشی سپردن مسأله فلسطین شد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس همچنین خواستار برگزاری فوری انتخابات ریاستی، پارلمانی و شورای ملی فلسطین با مشارکت همه مردم فلسطین شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس