روزنامه های دوشنبه

اظهارات سخنگوی دستگاه قضا درخصوص نحوه فرار کاوه مدنی از کشور، توسط روزنامه های اصلاح طلب سانسور شد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** باید از هرگونه ادبیات تهاجمی پرهیز کرده و با آل سعود رفاقت کنیم!

روزنامه شرق در سرمقاله امروز نوشت:

«ایران (باید) به‌صراحت بر پایبندی خود به توافق (هسته ای) و تخطی‌نکردن از آن تحت هر شرایطی تأکید کند... موضع اخیر دکتر ظریف که ایران و عربستان هیچ‌کدام نمی‌توانند قدرت هژمونیک منطقه باشند و بهتر است به‌جای رقابت با یکدیگر به سمت گفت‌وگو و تفاهم حرکت کنند، سخنی به‌غایت صحیح هرچند دیرهنگام است. بیان ایده و این ادبیات باید از همان ابتدای دولت یازدهم و پابه‌پای منطق برد-برد در مذاکرات هسته‌ای کلید زده می‌شد...اندک تغییر در رویکرد سیاسی کشور، فروکاستن آگاهانه ادبیات تهاجمی و سخن‌گفتن به زبان «با دوستان مروت، با دشمنان مدارا»، عین حکمت و مصلحت -دکترین نظام در سیاست خارجی است- که عزت را نیز در پی خواهد داشت».

در حال حاضر دشمن در چهارچوب عملیات روانی، تک‌تک منابع قدرت ملی-از جمله توان موشکی- را اسباب مزاحمت و دردسر برای ما جا می‌زند. اما نکته تاسف برانگیز اینکه رسانه‌های اصلاح طلب نیز در همنوایی آشکار با دشمن بهره‌مندی از قبیل این منابع را ماجراجویی و هزینه تراشیدن برای کشور معرفی کرده، یا مدعی هستند که دست‌کم بر سر این منابع می‌شود معامله «برد-برد برجام»! را تکرار کرد!

متاسفانه آقای ظریف در نشست اخیر شورای روابط خارجی آمریکا، با تاکید بر «منطقه قدرتمند بجای قدرت منطقه‌ای» و دیگر اظهارات مشابه، بر طبل برجام منطقه‌ای (برجام ۲) کوبیده است!

این در حالی است که مقامات دولت به صراحت اعلام کرده‌اند که برجام هسته‌ای (برجام ۱) هیچ دستاوردی برای کشورمان در پی نداشته است.

در حال حاضر یکی از چند طرف قرارداد (آمریکا) کلاهبرداری کرده است. دیگر طرف‌ها (کشورهای اروپایی ۱+۵) نیز که کنار آن راهزن بوده‌اند، برخلاف تعهد، کمترین اعتراضی به کلاهبردار نمی‌کنند هیچ، بلکه از مالباخته (ایران) می‌خواهند اگر سلاح و چماقی برای دفاع از خود دارد (توان موشکی و قدرت منطقه‌ای)، در فرآیند مذاکره‌ای جدید، آن را هم واگذار کند.

سران سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان با گستاخی اعلام کرده‌اند که برای حفظ برجام، ایران را تحریم خواهند کرد. این چه توافق برد-بردی است که طرف مقابل برای حفظ آن، تحریم‌ها را افزایش می‌دهد؟!

** رئیس جمهور وزرای ناامید را برکنار کند

«حسین مرعشی» رییس شورای مرکزی حزب کارگزاران در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت:

« وزرای دولت دوازدهم توسط شخص رییس‌جمهور انتخاب شدند و کسی این افراد را به آقای روحانی تحمیل نکرده است، اگر فردی ناامید یا ناتوان است رییس‌جمهور باید او را برکنار کند»

«اسماعیل گرامی مقدم» نیز در یادداشتی در شماره امروز روزنامه اعتماد نوشت:

«رییس‌جمهوری اگر وزیری را موفق نمی‌داند باید تغییراتی ایجاد کند. در واقع روحانی باید از خود سوال کند که چرا وزرا بی‌انگیزه هستند. به باور من وزیری که سال‌ها در این سمت بوده‌ و بالای ٦٥ سال سن دارد قطعا انگیزه وزیری جوان را نخواهد داشت. هر کس سال‌های متمادی در یک سمت قرار بگیرد ابتکار عمل و خلاقیتش را از دست می‌دهد. این موضوع در مورد برخی وزرای کابینه به وضوح به چشم می‌خورد تا جایی که تعدادی از سوی نمایندگان به مجلس فراخوانده شدند، مورد سوال قرار گرفتند یا حتی استیضاح شدند».

گفتنی است روحانی این روزها به منتقد شماره یک کابینه و مدیران خود تبدیل شده و از هرفرصتی که در اختیار دارد برای انتقاد به وزرا و اعضای کابینه استفاده می‌کند.این در حالی است که در این خصوص اختیار تام دارد تا افراد ناکارامد را تغییر دهد.

** مردم از عملکرد دولت ناراضی اند،اصلاح طلبان نمی توانند  خود را به ندیدن بزنند

«ابراهیم اصغرزاده» در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:

گزارشات خبری نشان می‌دهد همان شهرهایی که دی‌ماه در آن اعتراضات رخ داده در سال‌های گذشته نیز شاهد اعتراض پراکنده مردم و اعتصابات صنفی بوده است. ولی از طرف مسئولان و مدیران مسئول نادیده گرفته شده یا ناچیز شمرده شده است. بنابراین صورت مساله را پاک کرده و از خود سلب مسئولیت نموده‌اند...این احتمال را نباید نادیده گرفت که ممکن است بخشی از رأی دهندگان دچار تردید شوند. وقتی اکثریت جامعه به این باور رسیده که مدیریت اجرایی کشور ناکارآمد است چه اصلاح‌طلبان خود را به ندیدن بزنند و چه مدیران اعتدالی دولت به‌قول روحانی روزه سکوت بگیرند صورت مساله پاک نخواهد شد».

گفتنی است اکثریت مطلق کابینه در اختیار اصلاح طلبان است. مطالبه اصلی مردم نیز مشکلات معیشتی و اقتصادی است.اصلاح طلبان تلاش می کنند تا از یکسو، سهم خود را از کابینه انکار کرده و از سوی دیگر با ضریب دادن به حواشی، مطالبات اصلی مردم را به حاشیه ببرد.

** روزنامه های اصلاح طلب، نحوه فرار کاوه مدنی را سانسور کردند

دیروز حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضا در نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره خروج کاوه مدنی از کشور گفت:«گزارشاتی در مورد این فرد مطرح بود که در مظان اتهام است. بنابراین پرونده‌ای تشکیل می‌شود و قبل از احضار و تحقیق این فرد ممنوع الخروج می‌شود. در تاریخ 30 بهمن 96 بخش مربوطه وزارت اطلاعات رسما و کتبا از دادستان تقاضای رفع ممنوع الخروجی می‌کند؛ بر این اساس دادستانی اقدام می‌کند و این فرد با گذرنامه و به صورت رسمی از کشور خارج می‌شود».

اژه ای در ادامه گفت:«اینکه وزارت اطلاعات مرجع تشخیص این باشد که کسی جاسوس است یا خیر غلط است. در هیچ کجای قانون هم نیامده است».

نکته قابل تأمل اینجاست که اظهارات سخنگوی دستگاه قضا درخصوص نحوه فرار کاوه مدنی از کشور، توسط روزنامه های اصلاح طلب سانسور شد.

لازم به ذکر است که در روزهای گذشته روزنامه دولتی ایران در مصاحبه‌ای با این متهم فراری، بدون اشاره به مکان فعلی مدنی، عملاً وی را از اتهام جاسوسی مبرا ساخته است و هیچ پاسخی هم به این سؤال نداده است که چرا مدنی از ایران گریخته است.

مصاحبه ارگان رسانه ای دولت با کاوه مدنی و سانسور اظهارات سخنگوی دستگاه قضا در روزنامه های حامی دولت، سندی برای فرار دولت از زیر بار مسؤولیت و افتضاحی است که به واسطه خیانت در استعلام‌های امنیتی صورت گرفته است و دولت روحانی هیچ پاسخ قانع کننده‌ای برای مردم ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    12 39
    باید از فرار نخبگان جلوگیری کنیم
    • SE ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
      29 10
      باید در جذب و حفظ نخبگان علمی گکوشید ونخبگان جاسوسی را در دیگ جوشید
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    63 14
    روزنامه های اصلاح طلب درد شیشه پاک کردنم نمیخوره چون بجای تمیز کردن بدتر به لجن میکشش
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    2 34
    مشرق می گوید باید با سعودی جنگ کرد سعودی را فدایی امریکا و اسرائیل کرد
  • IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
    85 0
    از اصلاح طلبا خوارتر و ذلیل تر تو ایران وجود نداره.....دوستی با آل سعود !!!؟؟ البته از کسانی که وام دار ال سعود هستند انتظار بیشتر از این هم نمیره...
  • احمد IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
    79 0
    شما اصلاح طلبها هرکاری می خواهید بکنید انجام دهید ما با این وهابیهای بدتراز یهود رفاقتی نداریم !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس