سوریه

منابع رسانه‌ای در سوریه اعلام کردند که حملات یکشنبه‌شب به مواضع نظامی در حماه و حلب با شلیک ۹ موشک از پایگاه‌های آمریکایی و انگلیسی در شمال اردن انجام شده است.

به گزارش مشرق، برخی منابع خبری بامداد دوشنبه از وقوع انفجار در پایگاه‌های ارتش سوریه، واقع در حومه «حماه» و «حلب» خبر داده‌اند. 

ارتش سوریه اعلام کرد که یکشنبه‎شب چندین موشک به پایگاه‌های نظامی در حومه حماه و حلب شلیک شد.

تلویزیون سوریه شنیده شدن صدای انفجار را تأیید و اعلام کرد مسئولان در حال تحقیق درباره علت وقوع آن هستند. تلویزیون سوریه اشاره‌ای به محل وقوع این حادثه نکرد.

خبرگزاری «سانا» ساعتی بعد به نقل از یک منبع در ارتش سوریه اعلام کرد سایت‌های نظامی در حومه «حماه» و «حلب» در «یک تجاوز جدید با موشک‌های دشمن» هدف قرار گرفته‌اند. این منبع اعلام کرد این حمله ساعت 22:30 به وقت محلی انجام شده است. 

یک منبع در پارلمان سوریه در گفت‌وگو با ریانوستی هدف حمله امشب را انبارهای مهمات ارتش سوریه دانسته و گفته که این تجاوز احتمالاً با یک حمله هوایی انجام شده است. 

در این گزارش به منبع شلیک این موشک‌ها و نیز خسارت‌های ناشی از این حمله اشاره‌ای نشده است. 

منبع مورد استناد ریانوستی گفته یکی از سایت‌های هدف حمله، انبار مهمات تیپ 47 ارتش سوریه و هدف دیگر، یک انبار مهمات در شرق حلب، واقع‌شده در بین شهر المالکیه و فرودگاه النیرب بوده است. 

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه، این تجاوز همزمان با تلاش‌ها برای رسیدن به توافق جهت خروج تروریست‌ها از منطقه "یلدا "  "ببیلا"، "بیت سحم" و اردوگاه "الیرموک" و پس از شکستهای سنگین تروریست‌ها در مقابل ارتش سوریه در حومه دمشق و خروج آنها از غوطه شرقی و القلمون شرقی صورت گرفته است .

در این‌باره یک منبع در ارتش سوریه تصریح کرد: «سوریه در معرض تجاوزی جدید قرار گرفته و چند پایگاه نظامی در نواحی استان‌های حماه و حلب هدف اصابت موشک‌های دشمن قرار گرفته است.»

تلویزیون سوریه پیشتر گفت صدای انفجارهای پیاپی در استان حماه شنیده شده و مقام‌ها در حال تحقیق درباره آن هستند.

روزنامه دولتی «تشرین» سوریه به نقل از منابع میدانی، نوشت حمله یکشنبه‌شب به مواضع نظامی در استان‌های حماه و حلب از پایگاه‌های آمریکایی و انگلیسی در شمال اردن صورت گرفت.

روزنامه تشرین در صفحه کاربری خود در فیس‌بوک تصریح کرد که 9 موشک در این حملات شلیک شدند.

گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» وابسته به معارضان سوریه هم نوشته این حمله علیه یک پایگاه ارتش سوریه در نزدیکی شهر «سلحب» که تیپ 47 در آن قرار داشته انجام شده است. 

شبکه خبری اسکای‌نیوز به نقل از برخی منابع از شهادت 38 نفر بر اثر این حملات خبر داده، اما هنوز هیچ منبع دیگری این آمار را تأیید نکرده است. 

در حالی که منابع خبری وابسته به مخالفان سوریه ادعا کرده‌اند این حمله موشکی نیروهای مستشاری ایران در سوریه را هدف قرار داده‌اند، منابع رسمی هنوز این ادعا را تأیید نکرده‌اند. 

مرکز لرزه‌نگاری اروپا-مدیترانه می‌گوید انفجارهای امشب در حومه «حماه» و «حلب» باعث ایجاد زمین‌لرزه‌ای به قدرت 2.6 در مقیاس ریشتر شده است.

کاربران زیادی در شبکه‌های اجتماعی فیلم زیر را از لحظ وقوع انفجار منتشر کرده‌اند. 

روزنامه صهیونیستی هاآرتص، خبرگزاری رویترز و برخی منابع خبری دیگر گمانه‌زنی کرده‌اند رژیم صهیونیستی عامل این حمله بوده است. 

خبرگزاری آلمان نیز به نقل از منابع رسانه ای گزارش داد که حملات موشکی، یک مقر در مرکز «نهر البارد» ( در 60 کیلومتری شمال غرب استان حماه)، مرکز نظامی دیگر در منطقه «تقسیس» نزدیک شهر سلحب در حماه و نیز مقر «تیپ 47» را هدف قرار دادند. این منابع احتمال دادند که جنگنده‌های اسرائیلی این حملات را صورت دادند.

گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» که مقر آن در لندن است، اعلام کرد که این حملات همچنین پایگاه‌های ارتش سوریه در اطراف فرودگاه نظامی «النیرب» را هدف قرار داده که نزدیک فرودگاه بین‌المللی حلب است.

در همین حال، شبکه تلویزیونی «اسکای‌نیوز» نیز به نقل از فعالان سوری مدعی شد که طی حملات موشکی یکشنبه‌شب به «مواضع ارتش سوریه و نیروهای مورد حمایت ایران»، بیش از 40 تن جان‌شان را از دست دادند و حدود 60 نفر مجروح شدند.

اسکای‌نیوز مدعی شد که پس از این حملات موشکی، در یکی از انبارهای تسلیحاتی متعلق به ایران در حومه شهر «سلحب» در ریف غربی حماه انفجارهایی به وقوع پیوست.

یک منبع از میان شورشیان سوری نیز به خبرگزاری «رویترز» گفته است یکی از نقاطی که هدف قرار گرفت از پایگاه‌های ارتش موسوم به «تیپ 47» در نزدیکی شهر حماه بود که  مرکز جذب نیرو توسط «شبه‌نظامیان شیعه مورد حمایت ایران» خوانده شد. 

 «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز یکشنبه اظهار داشت که اسرائیل «آزادی عملیات» در سوریه را برای خود محفوظ می‌داند.

رژیم صهیونیستی حدود 3 هفته پیش نیز فرودگاه نظامی «تیفور» در حومه حمص را هدف حملات موشکی قرار داد که طی آن، 7 مستشار نظامی ایران به شهادت رسیدند.

فرمانده فاطمیون حمله موشکی به پایگاه این لشکر را تکذیب کرد

فرمانده فاطمیون گفت: پایگاه این لشکر در نزدیک شهر حلب سالم هست و هیچ یک از نیروهای این گروه در حمله ادعایی رسانه ها به شهادت نرسیدند. 

برخی از رسانه‌ها گزارش داده بودند که پایگاه فاطمیون در نزدیکی "نهر البارد" در حومه الغاب هدف حمله موشکی قرار گرفته است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 109
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 32
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    پس موشکهای ایرانی به چه درد میخورد اگر راست میگویید مواضع آمریکا وانگلیس و اسراییل را موشکباران کنید....!!!!!!!!!!!!!!
    • سلام IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
      بارها گفتیم و گفتند جواب حمله قبلی را زود بدهید تا گستاخ تر نشدند اما برخی تعیین سرنوشت برجام خسارت بار را بهانه کردند و مهلت خواستند خب نتیجه شد این جنایت و گستاخی جدید و بزرگتر
    • مسعود IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
      توجه کنیم اسراییل و غرب میدانند چون ایران نمیخواهد تا 22اردیبهشت آزمایش یا حمله موشکی کند تا بهانه خروج از برجام به دست آمریکا ندهد لذا بهمین خاطر از این فرصت برای موشکباران بی پاسخ و پی در پی مواضع سوریه ادامه میدهد تا مانع پیروزی کامل مقاومت در برابر داعش صهیونی شود. و احتمالا با همین استراتژی باز 3ماه دیگر برجام را پاره نمیکنند و معلق نگه میدارند تا هم اقتصاد ایران معلق بماند و هم موشکباران بی پاسخ به سوریه را راحت و بی دغدغه ادامه دهند. لذا باید الان پاسخ سنگینی از ائتلاف مقاومت بگیرند تا حساب کار دستشان بیاید و پیروزی مقاومت سوریه نهایی شود . و الا این موشکباران و کشتار تا نابودی کامل سوریه پیش میرود . زنهار
    • محمدی IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
      دلت خوشه امریکا ارادده کنه ایران و سوریه با خاک یکی میکنه اگه میبینی تو سوریه امریکا نتونسته کاری کنه بخاطر وجود ابرقدرتی بنام روسیه هست وگرنه ایران با کلاشینکف مسخرش میخاد جلوی امریکا بایسته یا با دلار 10 هزار تومانی خخخخخ یا پراید 25 میلیونی خخخخخخ یا مسکن مهر داغونش خخخخخخ محیط زیست داغونش خخخخخ
    • IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
      شما بیخ گوش اسراییل دارید پایگاه میزنید برای نابودی اسراییل پس طبیعیه که سکوت نمیکنه بهتر بود قبلش حفاظت هوایی و زمینی کافی از نیروها را برقرار میکردید
    • محمد IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
      71 15
      شک نکنید باز 3ماه 3ماه تمدیدش میکنند برای معلق نگه داشتن اقتصاد ما و مقاومت سوریه
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
      71 17
      در انتقام فرصت و مهلت جایز نیست!
    • US ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
      94 19
      چخبر از قاهر اف سیصدو سیزده
    • ما میتوانیم IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
      77 87
      جناب محمدی ! تو یمن هم روسیه هست ؟ تو لبنان در سال 2006 روسیه بوده ؟ تو باریکه 40 کیلومتری غزه چطور ؟ ضمنا جناب ؛ یه بار دیگه ابزار بازدارندگی و برتری استراتژیک ما رو مرور کنید ! نه مسکن مهره، نه دلار ، نه پراید ! بازدارنده استراتژیک ما محسن حججی ها و دانشمندان مومن صنایع دفاعی و قدرت نظامی شناخته و ناشناخته ماست.
    • کیوان IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
      57 88
      ترسوهای خارجی و داخلی حمله کردند به مشرق خخخخ
    • ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
      61 76
      تا امثال شما باشند، باید هم خسارت بدیم. لعنت بر شما مزدوران دشمن. احمق های وطنی منتظر قدرت خدا باشید و یادتون نره که یدالله فوق ایدیهم
    • US ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
      وقتی نمیتوانید از پایگاهها حفاظت کنید و پدافند قوی ندارید تا مانند روسیه مورد حمله قرار نگیرید... نیازی به احداث پایگاه بیخ گوش اسراییل نیست!
    • مهزیار IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
      39 56
      موشکهای ایرانی به این درد می خورد که وارد منزل شما نشوند آمریکائی ها و مجبور بشی به سگ آمریکائی احترام کنی ! !
    • US ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
      25 12
      یکی از مسئولین سخنرانی کند و جواب دندانشکنی بدهد
    • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
      11 28
      چشم موشک ها درحال راست شدن است منتظر دستور کاربران محترم مشرق هستند .
    • احمد IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
      56 59
      مشکل ایران پراید و کلاشینکف و دلار ده تومنی و محیط زیست نیست. مشکل اصلی لجنهایی مثل شماست که با شدت تمام تخریب می کنید با شدت بیشتر انتقاد. انشالله به چیزی که لایقش هستید برسید.
    • DK ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
      65 4
      روسها دوباره فروختن ،همپیمانشو مثلا، روی روسها حساب نکنید،نامردتر از اینها تاریخ ندیده
    • IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
      14 47
      اگه راست میگید!!!! تا چشم امثال شما ها در بیاد بله که راست میگیم و فرماندهان ما بهترمیدونن چه جوری جواب بدن..اسرائیل میزنه ی عده هم داخل و خارج هی میگن پس کی جواب میدید و ترسوها اگه راست میگید.. گمشید بابا وقتش که برسه همتون رو باهم میفرستیم جهنم
    • پیروز IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
      39 53
      من جوابم به آقای محمدی اینه که : این ایران بود که روسیه را در مساله هسته ای و سوریه ، بازی داد و تونست به اون نقش بده ، آمریکاییها اگر میتونستند نه اینکه میخواستند، اونها میخواهند ولی نمیتوانند، اگر میتوانستند حمله میکردند ، منتها نمیتوانند ، امثال شما ترسوها هستید که در جامعه نقش مامور و جارچی آمریکا رو باز ی میکنید و نمونه عمل شماها همین رای به فردی مثل روحانی بوده که شش ساله که فقط التماس میکنه و هرروز هم عقب نشینی میکنه ، اگر اوضاع دست بچه های واقعی مثل امثال سردار همدانی و دیگرافرادیکه توی سوریه رفتند و اونجا رواز سرنگونی حتمی نجات دادند بیفته ، کشور گلستان میشه ولی حیف که مردان شجاع و قاطع در بین سیاسیون دروغگو جایی ندارند ، اینکه در سوریه شهید میدهیم ، علتش سهل انگاری شورای عالی امنیت ملی و شخص روحانی است ، لطفا جوندهید
  • behnam IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    جواب بدن زدن سربازهای ایرانیو شهید کرئن چندتا باید سرباز ایرانی کشته بشه تا جواب اسرائیلو بدن
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
      به نظر من نباید جواب اسرائیل رو داد. گفتگو بهترین راه حله
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    اگر ایران از سوریه خارج شود، گفتگوهای صلح در سوریه شروع می شود. اصلا سوریه ارتشی ندارد که جنگ کند
    • پویا IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
      55 51
      باشه تو راست میگی
    • ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
      60 92
      ما آماده رفتن به سوریه هستیم وشهادت در راه خدا وخصوصا نبرد با آمریکاوصهیونیزم افتخار ماست کسانی که به سوریه می روند داوطلبانه است وبه ترسوهایی که شهید شدن ما را بهانه خیانت به مملکت خود می دانند وبه دنیای مادی ومزخرفشان چسبیده اند صدمه ای نخواهد زد بلکه به نفع آنان است اگر امثال ما نباشند مجبورید از ترس دشمن قید ناموس را زده فرار کنید به کجا نمی دانم چون الان داخل کشور به خاطر از جان گذشتگی مدافعان حرم امن است ولی اگر دشمن بیاید داخل به هیچکس حتی وطنفروشان هم رحم نمی کند چون ایرانی هستند وخون ایرانی دارند دشمن نسل کشی راه می اندازدو پاکسازی قومی می کند وبا کمک همپیمانان خود نسل ایرانی را بر می اندازد .تاریخ درس عبرت است لفا سادهاندیشان بخوانند ودرس عبرت بگیرند
    • ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
      54 68
      ما آماده رفتن به سوریه هستیم وشهادت در راه خدا وخصوصا نبرد با آمریکاوصهیونیزم افتخار ماست کسانی که به سوریه می روند داوطلبانه است وبه ترسوهایی که شهید شدن ما را بهانه خیانت به مملکت خود می دانند وبه دنیای مادی ومزخرفشان چسبیده اند صدمه ای نخواهد زد بلکه به نفع آنان است اگر امثال ما نباشند مجبورید از ترس دشمن قید ناموس را زده فرار کنید به کجا نمی دانم چون الان داخل کشور به خاطر از جان گذشتگی مدافعان حرم امن است ولی اگر دشمن بیاید داخل به هیچکس حتی وطنفروشان هم رحم نمی کند چون ایرانی هستند وخون ایرانی دارند دشمن نسل کشی راه می اندازدو پاکسازی قومی می کند وبا کمک همپیمانان خود نسل ایرانی را بر می اندازد .تاریخ درس عبرت است لفا سادهاندیشان بخوانند ودرس عبرت بگیرند
    • پویا IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
      11 86
      خری دیگه ، خر !!!
  • محمد IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    ما منتظريم ببینیم دوره بزن در رو تمام شده یا تازه شروع شده؟؟ ما منتظريم ببینیم اگر اسرائیل غلط زیادی بکند تل آويو و حیفا چه خواهد شد؟؟ اگر توان مقابله نداریم قبل از اینکه کلیه فرزندان این ملت در سوریه شهید شوند از آنجا خارج شوید. چون مطمئن باشید اگر پاسخ ندهيم هفته بعد تعداد دیگری از عزيزان را از دست خواهیم داد و این روند ادامه خواهد داشت.
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
      دوست عزیز توان مقابله هست ولی الان زمان جواب دادن نیست چونکه ترامپ 22 اردیبهشت میخواد ماندن امریکا در برجام یا خروج از برجام رو اعلام کنه واگه ما الان اسراییل رو موشک باران کنیم ترامپ به افکار عمومی مردم ایران وجهان خواهد گفت ای مردم ببینید نظام ایران بخاطر این جنایاتش و حملات موشکیش خودش سبب شد که ما از برجام خارج بشیم انوقت است که اصلاح طلبان به جان نظام بیفتند که ای امریکا حق دارد و ما متجاوزیم وباید علاوه بر هسته ای موشکی مان را هم بدهیم برود با امضای یک برجام جدید وتحقیر امیز تر
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
      جوابش اینکه که ما امکانات و عقبه لازم رو برای رویارویی با اسرائیل و هیچ کشور دیگه ای رو نداریم . نمونش همین گروهک منافقین که سال ها در چند کیلومتری ما بودن و ما کاری خاصی برای از بین بردنشون نکردیم
    • US ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
      73 12
      برجام چه ربطی به جنگ سوریه دارد!!! امریکا گفته برجام را اصلاح کنید وگرنه خودمان اصلاحتان میکنیم!
    • حسین IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
      28 69
      شماها دقیقا تفسیر قوم بنی اسرائیل در زمان حال هستین.اگر فردا ایران بزنه تو بوق و کرنا میکنین که چرا این کار رو کرد ،چرا آتو داد دست آمریکا،چرا با این کارش برجام رو نابود کردن،وا ویلا روحانی تنهاست.اگر هم نزنه که معلومه دیگه
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
      35 4
      آنچه که مشخصه تازه شروع شده . اگر توان حفاظت از پایگاه هاتون در سوریه رو ندارید بهتره یک راه حل بینابین پیدا کنید تا آخر سر هم کتک رو نخورده باشید هم پیاز رو.
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    خاک بر سرتون اگه جوابشونو ندین بازم
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    سایت مشرق ! زود تیتر بزن که اسزائیل از بیم تلافی گری به حالت آماده باش در امده است و به این حالت افتخار کن
  • CA ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    ما فقط لات کوچه خلوتیم!
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    بابا بی خیال پاک ابرومون رو بردید شما که نمی تونید از پایگاه ها و نیروهامون حفاظت کنید چرا میرید پایگاه میزنید ؟ فقط دارید خانواده ها و ما رو عزادار میکنید . چقدر اعصابم خورد شده
    • ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
      بابات سوریه است یا داداشت شما ترسوها فقط میخواهید روحیه سلحشوری ملت را خراب کنید
    • ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
      50 85
      بابات سوریه است یا داداشت شما ترسوها فقط میخواهید روحیه سلحشوری ملت را خراب کنید
    • ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
      47 93
      بابات سوریه است یا داداشت شما ترسوها فقط میخواهید روحیه سلحشوری ملت را خراب کنید
    • عبدی ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
      19 71
      تا چندین سال قبل اسراییل هر وقت می خواست براحتی تا قلب بیروت پایتخت لبنان پیش می رفت وآنجا را اشغال می کرد تاچند سال پیش ما باید در داخل منتظر فرود موشک وبمب صدامیان بر سرمان می بودیم آمریکاواسراییل در موضع قدرت بودند وما محاصره بودیم ولی الان اسراییل با کمک آمریکا باید خطر ایران رو بیخ گوشش در سوریه نزدیک سرزمینهای اشغالی اسراییل دور کنه واسراییل مجبوره به دور خودش دیوار بکشه این یعنی با سیاست عملکرد ایران و درست عمل کردن آنوقتها عراق دشمن ما بود الان دوست جمهوری اسلامی پس سیاست ها درست بوده با توجه به از دست رفتن عراق ،لبنان ،یمن وسوریه از دست اسراییل و آمریکا باید اینگونه مزبوحانه تلاش کنند الان با از دست دادن حومه دمشق وشکست قطعی تروریستها در داخل سوریه آمریکا ونوکرانش مذبوحانه تلاش می کنند که حمله ارتش سوریه ومهپیمانانش را متوقف کنند .این مرا به یاد پیشروی مالک اشتر در جنگ صفین می اندازد که متاسفانه با خدعه دشمن وفریب نیروهای سست اراده آنها به حضرت فشار می آوردند که از شامیان دست بردار وجنگ را متوقف کن . پس نگران نباشید با درایت وصبر وپشتکار نیروهای مقاومت پاسخ مقتضی ودشمن شکن داده خواهد شد به شرطی که احساسی وعجولانه اقدام نشود ومنافقین داخلی هم که شعار دست بر داشتن از شام (سوریه ومقاومت )از شما وطن دوستان سلحشور نومید شوند وبه جایی ره نبردن اینان پیاده نظام آمریکا واسراییلند
    • آرش IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
      8 13
      قابل توجه کسایی که کاسه داغ تر از آش شدن: به ما و شما هیچ ربطی نداره کی و کجا باید جوابشون رو بدیم، مهم اینه حاج قاسم و بچه هاش پای کار هستن، اینجور شهید دادنم طبیعیه، مگه جلو داعش شهید ندادیم؟؟؟ اگر صلاح ندونن فعلا کار خاصی نمیکنن اگرم صلاح بدونن جوابشون رو میدن، ما هم اینجا از هر تصمیمی که حاج قاسم اینا بگیرن حمایت می کنیم و تا آخرش پاش وامیستیم.
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    اگر همین الان اسرائیل را ادب نکنیم ، گستاختر شده و خیال حمله به ایران را میکند. تا دیر نشده باید تو دهنی بخورد. ان شاء الله
    • US ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
      3 55
      راست ميگويد معطل نكنيد.
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    32 50
    به عنوان یکی از مردم ایران خواسته ام از سردار اسماعیلی و قرارگاه پدافند خاتم الانبیاء اینه که سامانه باور ۳۷۳ را زودتر عملیاتی کنند برای اینطور حملات ناغافلی که دشمن در کمین این لحظات هست،به این دل نبندیم که روسها کی میخواهند به سوریه S-300 بدهند یانه
    • محمدی IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
      تو چه دلت خوشه خخخخخخ نکنه فکر کردی ما موشک داریم خخخخخ باورررررررررررررررر 373 هه خخخ اینا یک مشت ماکتن خخخخ
    • IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
      21 26
      ایران باید از همیم موشکهای محدود خودش برای جواب دادن به امریکا استفاده کند یا خیلی راحتر عملیات استشهادی را برای بیرون کردن امریکا در عراق و شمال سوریه بکار گیرد
  • احمد IQ ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    مسئولین ایران: این حمله بی پاسخ نخواهد ماند !!!! هه
  • آقای دولتی IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    انشاالله تا 25 سال آینده جواب اسرائیل را خواهیم داد.
    • DK ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
      تا 250 سال دیگه هم جواب نخواهید داد
    • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
      42 58
      تا 250 سال دیگه نه تو زنده ای بوزگورد نه رفقات نه اربابت عردوغان! نه اثری از قبر نحس عاطاطورچ هست نه چیزی به نام پانترکیسم وصهیونیسم که دنیا رو به فساد بکشن
  • US ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    یکی از فرماندهان سپاه گفته بود اسراییل به اندازه عملیات بیت المقدس ماست...امروز فکر کنم سالروز عملیات بیت المقدس هست....ازین قشنگ تر تحقیر نمیشد کرد!!!
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    17 86
    اتفاقا این دخالت های نظامی مستقیم آمریکا، غربی ها و اسرائیل نشان از ضعف شدید آنها در عرصه میدان و شکست جنگ نیابتی آنهاست. این دست و پا زدن های اسرائیل اثرات سیلی های محکم جبهه مقاومت به آنهاست.
  • سعید TR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    60 20
    مشرق چه خبر حالت چطوره الان
    • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
      27 61
      از تو داعشی بی وطن بهتریم. که کشورت هر شب زیر یکی از اروپایی ها صبح می کند.
    • US ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
      24 18
      احمق جون اون پانکرد ساکن ترکیه هست
    • FR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
      32 41
      حال تو چطوره طورچیه ای؟ اون پرچم نجسی که گذاشتی که اوضاعش خیلی خرابه! لامصب شده فاحشه خونه آمریکا!!!!!!!
  • سعید TR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    45 10
    ما منتظر پاسخیم شمایی که حرف فقط میزنی جواب بده دیگه الان باز نرو تو سوراخ موش
    • IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
      24 41
      فعلا تو تو سوراخ موشی بوزگورد نادان! همون جا بتمرگ که بیرون بیادی سَقَط میشی!
  • سعید TR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    85 18
    مقامات ایران از داخل ایران خوب هارت و پورت میکنن بیرون هیچی نیستن سوریه هم روسیه نبود کشته هامون از جنگ عراق بیشتر میشد
    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
      27 38
      خفه بوزگورد تروریست کثیف، اونی که هیچی نیست تویی و اربابت عردوغان
  • US ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    وقتی با ابر قدرتی مانند امریکا سرشاخ میشوید باید فکر همه چیز را بکنید...کجا بود اون پدافند...امار سازی نکنید!
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    79 4
    سرداران و مسولین گرامی شما که بارها گفتید برای نابودی اسراییل و استکبار منتظر بهانه هستید دستتون روی ماشه بسم الله اسراییل و امریکا این بهانه دوبار به ما دادن این بهانه ها با خون جوانان وطن بدست میاد ...مفتکی بدست نمیاد
  • Saeid TR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    71 6
    الان باز محکوم کننده ها پیداشون میشه مشرق یک تیتر بگم بزن از الان اسراییل از ترسش سامانه های دفاعیشو فعال کرد چطوره یا بزن فلان .....محکوم کرد و افتخار کن بهش
  • Saeid TR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    60 16
    مشرق تسلیت میگم بهت غم اخرت نباشه
    • US ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
      22 72
      پانکرد مزدور اینو بدون ایران جوابی سخت خواهد داد منتها الان صبر کرده به وقتش و زمانش یادت باشه سکوت گرگ دلیل بر ترس نیست بزار کفتارها شادی کنند
  • طاهری IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    86 3
    پس ما ایرانیها اونجا فقط گوشت دم توپیم هروقت اسرائیل دلش خواست بزنه لت وپار کنه چرا پایگاهای روسیه رو نمی زنه اینم شد مثله دلارتون که نمیتونین هیچ کاری بکنین وایمیسین وقتی کارازکار گذشت یادتون می افته یه حرکتی بزنین
  • رضا IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    82 13
    از همان اول مشخص بود جنگ با اسرائیل در حد و قواره ما نیست.بهتره هر چه سریعتر نیروهایمان را از سوریه خارج کنیم
  • اصلاحات IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    67 18
    باید با آمریکا و اسرائیل رابطه برقرار کنیم تا دست از سر ما بردارند.
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    16 54
    الان اینقدری که تو ایران خوشحال هستن از این حمله تو اسرائیل نیست.
  • US ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    82 14
    وقتی دایه مهربان تر از مادر می شوید.وقتی خربزه میخورید. وقتی کاسه داغ تر از آش می شویدو ...
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    20 66
    متاسفم واقعا برای بعضی نظرات که از شهادت مظلومانه جوانان کشورمون انگار بدشونم نیومده چقدر میشه رذل بود
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    32 10
    بعد زدن عربستان توسط یمن این حمله استارت خورد سفیانی هم با پرچم قرمز که شاید ترکیه باشه خودش داره اماده میکنه به ترکیه اعتماد نکنید
  • آقایی GB ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    68 9
    مشرق از اینکه نظر های مخالف را چاپ می کنی و می گذاری ناراضی هایی که ممکنه با نظرات شما مخالف هستند و از جنگ و در گیری ایرانی ها در سوریه ناراحت و معترض هستند - حرفشون را بزنند . سپاس گذارم. این جوری از اتخاذ تصمیم های غلط و یک تنه و بی آگاهی از خواست اکثریت مردم جلو گیری می شه .
    • NL ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
      65 6
      احتمالا سانسور چی مرخصی هست وگر نه مشرق نیوز از این کار ها نمی کنه
  • آقایی GB ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    37 3
    مشرق از اینکه نظر های مخالف را چاپ می کنی و می گذاری ناراضی هایی که ممکنه با نظرات شما مخالف هستند و از جنگ و در گیری ایرانی ها در سوریه ناراحت و معترض هستند - حرفشون را بزنند . سپاس گذارم. این جوری از اتخاذ تصمیم های غلط و یک تنه و بی آگاهی از خواست اکثریت مردم جلو گیری می شه .
  • US ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    124 3
    حالم گرفته شد، پس این رادارهای کیهانی که هر پرنده‌ای رو در خاورمیانه میبینه چی‌ کار میکنند؟ حالا زدن موشک و جنگنده پیشکش، چرا نمیتونید ببینید و زودتر تخلیه کنید؟
    • NL ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
      86 5
      اون فقط یه طرح بود برای گرفتن سردوشی و اضافه حقوق
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    86 8
    دوستانی که هی نق میزنن پس کی ما حمله میکنیم و جواب میدیم دقت کنید قرار شد تا 25 سال اینده از روی نقشه محوشون کنیم 4 سالش رفته ..پس ه یه 21 سال دیگه وقت هست برا انتقام :)
    • نادر IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
      6 42
      رهبری گفت اگر ملت ایران رو به امریکا نکنه اما گر رو به غرب کنه و به اسلام و ارزش ها پشت کنه دهها و قرن ها ممکنه قیام حضرت فاصله بیفته
  • مهندس نادر IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    18 40
    هر چه فحش دارید به اصلاح طلب و اعتدال وطرفداران برجام بدید واقعیت این هست که جمهوری اسلامی بعد برجام عملآ دستهاش بسته شده اسراییل و عربستان هم اینو فهمیدن که حسابی دارن شیعیان رو می کوبن در منطقه و دیگه مستقیم ایرانی ها رو در سوریه هدف قرار میدن بعد برجام موشکی و منطقه ای در داخل خود ایران هم این داستان رو با حمایت تاج زاده ها و زیبا کلام ها برای تغییر رژیم خواهیم داشت...
  • LB ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    22 65
    می دونید چرا جوابی داده نمیشه؟ چون ایران نمیخواد خودش رو وارد جنگ کنه اونم در این اوضاع بد و بی پولی. همیشه مینداخت گردن حزب الله لبنان که اونا برن توی دل دشمن. الان حزب الله اصلا هیچ اقدامی نمی تونه بکنه. چون انتخاباته و آینده و وجودش در لبنان بستگی به این انتخابات داره. حالا ایران مونده وسط و تهدیدهای توخالی اش
  • یکی از ارتش IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    6 63
    آقا خداییش هم حزب الله درگیر انتخابات است و هم ایران در گیر برجام است تا 22 اردیبهشت. صبر کنید کمی عزیزانم
    • US ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
      28 3
      جنگ جنگه دوست من صبرکنیم تا 22 اردیبهشت دیگه پایگاهی در سوریه ندارن..خب قاعدتا میرن سر میز مذاکره
  • ناصر IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    12 48
    مسئولین نظامی عربستان چند وقت پیش یه حرف راست زدن و گفتن مسئولین فعلی ایران یعنی حداقل امثال روحانی چیزی جز یه ببر کاغذی نیستن که از ترس مرگ مردن واقعا راست گفته بودن اگر خیلی از این اصلاحاتی ها و سوسول مانانی های طرفدار اونها که داخل مشرق دارن کرم ریزی می کنن زمان جنگ بودن شک نکنید الان نصف ایران در دست عراق بود و اینها در بلغ سربازان عراقی دست به دست می شدن از بس جان دوست هستن و از شدت گناهان از شهادت می ترسن
  • US ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    65 3
    گذشته از سانسور شدید خبری حمله خیلی شدید بوده. و پایگاه های ایران هم بی نصیب نموندن!
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    48 3
    پس کو ضد هوایی؟ رادار و .... . آمریکا باید در سوریه تلفات بده.
    • US ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
      52 4
      ابروریزی شد دوست من...از فردا میگن بگید 20 تا زدن پدافند 17 تاشون و زد...بعد 1 ماه فیلمی هم دست میکنند میگویند ببینید فقط 3 تا به هدف خورد!
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    30 42
    در جنگ گاهی عقب نشینی منجر به پیروزی میشود. در جنگ باید در انتظار موقعیت مناسب ماند. در جنگ احساسات یعنی خودکشی! الان زمان موشک باران رژیم صهیونیستی نیست!
    • US ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
      26 12
      رژیم صهیونیستی گفته که اجازه ایجاد پایگاه به ایران را در سوریه نخواهم داد...حالا ربطش میدید به برجام...ترامپ نهایتا 22 اردیبهشت برجام را اگر تایید کند ولی اگر 5 روز بعد جواب اسراییل را دادید دست ترامپ برای خروج از برجام در 27 اردیبهشت هم باز است!..فقط این نیست که بتواند 3 ماه یکبار تایید کند! 22 اردیبهشت فقط یک مهلت است اصلا همین امروز میتواند خارج شود. پس قاعدتا اگر چنین باشد، برای نگهداشتن برجام هیچوقت جواب اسراییل را نباید داد.
    • احمد IQ ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
      24 11
      شما انقدر برو عقب نشینی کن تا خودتو و خاندانتو یکی یکی ببرن.
  • کلاه سفید IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    47 15
    جواب T4 را ندادید . این هم نتیجه اش . اگر جوابشون رو ندیم باید منتظر حملات سنگین تری باشیم و تلفات و خسارات بیشتر . فقط ادعا فقط حرف وقتی نمیتونیم از جان نظامیان حفاظت کنیم چرا فرزندان مردم را به سوریه میفرستید ؟ وقتی حتی جرات پاسخ دادن به تجاوز آشکار رو نداریم . از چه چیزی میترسید ؟ از اینکه برجام دوزاری را پاره نکنند ؟ . همنی الان هم پاره شده است و ورق پاره ای بیش نیست . به خدا قسم اسرائیل جنایتکار بسیار ترسو و بزدل است . یه دونه موشک بخوره تو تل آویو شهر خالی میشه . فقط یه موشک .
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    10 25
    با بالستیک ظاهرا زدن و دیگه از کروز استفاده نکردن چون بالستیک خیلی تلفات میده و غیر قابل مهاره
    • US ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
      48 11
      اینا هنوز نمیدونن حمله هوایی بوده یا با موشک بالستیک زدن!!!! و اصلا نمیدونن دقیقا کی زده!
  • احمد IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    39 37
    اینها خرد خرد حمله می کنند وجوابشان را کلان می گیرند یادتان باشد 80 کشور آمدند گفتند بشار اسد نباشد ایران بادرایت رهبری یکتنه ایستاد وگفت بشاراسد باید بماند وحرف ایران به کرسی نشست و سوریه که اکثرش به اشغال تروریستها درآمده بود درحال حاضر حدود 60درصد آن ازاد شده پس این واکنش طبیعی است فتح حلب کم از فتح خرمشهر نبود که بالاتر از ان بود اندکی صبر سحر نزدیک است
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    6 19
    جان بولتون: انقلاب ایران نباید چهل سالگی خود را جشن بگیرد تیرماه 96 . میخوان که ایران پاسخ بده که جنگ به صورت مستقیم علیه ایران شروع بشه ولی ایران زرنگ تر این حرف هاست اینا دارن همه ی حربه های خود را بکار میگیرن که انقلاب 40 سالگی خود را جشن نگیرد به خاطر همین هر مدت تو کشور جنجال میشه
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    25 5
    تا ۲۲اردیبهشت. اسراییل نیمی از نیروهای مقاومت نابود میکنه. من نمیدونم. ما برای جنگیدن هم چشممون به خودکار. دشمن ملتمونه چرا؟؟!
  • آریو سوئد IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    5 54
    موقعش رسیده که ایرانیها هم از غربگرایان داخلی انتقام بگیرند.
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    14 8
    موشک دانگ فنگ بیست یک بود متعلق به سعودی
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    59 1
    این حمله نبوده یک تمرین نظامی برای هدف های دیگه اما نه داخل سوریه بلکه داخل ایران بوده ، مدل و شکل حمله که پایه هوایی داشتی و و مسیر منحنی پیموده ، کنار دریا شلیک شده و با عبور از خاک اردن ، و از جنوب سوریه با دور زدن کامل اسرایل پایگاه ها رو زده ... این حمله چیزی بسیار فراتر از این بحث هاست و ممکنه پایه حرکتهایی مشابه اما از عربستان به اهداف داخلی ایران باشه ...
    • جهاد IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
      1 4
      باشه.
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    12 33
    جنوب دمشق در حال آزادسازیه یعنی هزاران نیروی مقاومت در زینبیه ، فرودگاه و راهش ، جنوب پایتخت و تاسیسات مهم آزاد می شن و بسمت تنف (پایگاه آمریکا) و جنوب سوریه (مرز فلسطین اشغالی و اردن) برای آزادسازی جنوب می رن و این ها تعریف فاجعه براشونه البته بجز موشک پرانی غلط دیگه نمی تونن بکنن و این موشک پرانی ها تاثیری در شرایط میدانی ندارد .
  • AE ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    8 56
    این اراذل تا الآن تو مشرق نبودند,؟ خب خیالی نیست,مگس روی زخم میشینه!!!
  • دکتر IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    32 4
    باید قبول کرد ایران بعد برجام شبیه مصر بعد از شکست از اسراییل شده یک کشور کاملآ منفعل قطعا با ادامه این روند و برجام موشکی و منطقه ای و دائمی شدن فریزهای هسته ای برجام و حقوق بشری شاید تبدیل ایران به اردن دوم در منطقه خاورمیانه خواهیم بود
    • نصیر IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
      25 1
      اوضاع ایران خیلی خرابتر از این حرفهاست با همین برجام دلار 3 هزار تومن رفته برجام فقط چند سال وقت خریدن بودن با برجام و بدون برجام اقتصاد ایران نفتی-رانتی بدونه ده سال آینده رو نخواهد دید...غربی ها هم اینو فهمیدن می خوان تا می تونن از این نقطه ضعف ایران برای همیشه باج بگیرن چون می دونن بعد فروپاشی اقتصادی ایران و تولد یک اقتصاد غیر نفتی واقعی دیگه نمیشه باج گرفت
  • US ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    31 4
    ما این همه پهپاد میبریم میزاریم تو پایگاه ولی نمیزنیم و همیشه اونا زودتر میان همشون میزنن!!! خخخخخ
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    4 30
    همزمان با حمله موشکی مزدوران مجازی آمریکا و اسرائیل هم به خبرگزاری ها حمله کردن زیاد خوشحل نباش
  • آرش IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    15 46
    قابل توجه کسایی که کاسه داغ تر از آش شدن: به ما و شما هیچ ربطی نداره کی و کجا باید جوابشون رو بدیم، مهم اینه حاج قاسم و بچه هاش پای کار هستن، اینجور شهید دادنم طبیعیه، مگه جلو داعش شهید ندادیم؟؟؟ اگر صلاح ندونن فعلا کار خاصی نمیکنن اگرم صلاح بدونن جوابشون رو میدن، ما هم اینجا از هر تصمیمی که حاج قاسم اینا بگیرن حمایت می کنیم و تا آخرش پاش وامیستیم.
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    15 1
    این حمله توسط بمب جی بی یم سی پنج انجام شده از افسی پنج شلیک شده
  • ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
    2 7
    به نظر شما حمله های اسرائیل از روی احساس قدرت است یا از روی احساس ترس ؟ به نظر میرسه بعد از اینکه مزدوران غربی و تروریستها قلع و قمع شدن صاحبان آنها نا امیدانه خود پا پیش گذاشتند که پس نخوردند اما خواهند خورد این سنت الهی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس