اخبارویژه

پیشنهاد شده مجوز فروش ملک متعلق به دولت ایران موسوم به کاخ والری در منطقه موکا واقع در جزیره‌ موریس (محل تبعید رضا شاه )صادر و درآمدهای ناشی از این ملک، صرف تکمیل برخی پروژه های وزارت خارجه شود.

سرویس سیاست مشرق - روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

*****

کیهان

دهن‌کجی و گستاخی آمریکا در قبال موضع منفعلانه ظریف


دولت آمریکا پاسخ دیپلماسی توأم با کج‌فهمی و انحراف ظریف را داد.


وزیر امور خارجه چند روز پیش ضمن سفر به آمریکا و حضور در شورای روابط خارجی این کشور، شکایت عربستان را نزد آمریکایی‌ها کرده بود اما مدعی شده بود ما (ایران و عربستان) منطقه را نابود کرده‌ایم و نیاز به گفت‌وگو داریم.


اما وزیر خارجه آمریکا ضمن سفر به ریاض در کنفرانس خبری مشترک با عادل الجبیر وزیر خارجه رژیم سعودی گفت ما به عربستان در مقابله با تهدیدات ایران کمک می‌کنیم.


وزرای خارجه آمریکا و عربستان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک تأکید کردند محور گفت‌وگوهایشان، ایران و مقابله با ایادی آن در منطقه بوده است.


به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، مایک پمپئو، وزیر خارجه جدید آمریکا در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما شراکت ویژه‌ای با عربستان داریم که این شراکت و همکاری در حال گسترش است. دیدارهای بسیار خوبی با همتای عربستانی خود و نیز پادشاه و دیگر مسئولان این کشور داشتم. رئیس‌جمهور ترامپ بسیار خوشحال می‌شود میزبان پادشاه عربستان و مسئولان اقتصادی این کشور در کاخ سفید باشد.


وی مدعی شد: ایران باعث ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه و بزرگ‌ترین حامی تروریسم در جهان است. این کشور با شبه‌نظامیان وابسته به خود در سوریه، عراق و یمن و نیز با حملات سایبری به ایجاد ناامنی دست می‌زند. باید بگویم برخلاف دولت قبلی ایالات متحده ما دست بسته نمی‌نشینیم. اطمینان می‌دهم ایران هیچگاه به سلاح اتمی دست نخواهد یافت.


او ادامه داد:‌ درباره توافق هسته‌ای با ایران نیز باید بگویم رفتار ایران بعد از این توافق بدتر شده است. همان گونه که رئیس‌جمهور ترامپ گفته است این توافق باید اصلاح شود و اگر اصلاح نشود و یا قابل اصلاح نباشد ما از آن خارج می‌شویم.


مایک پمپئو در پایان سخنان خود با ستایش از اقدامات اصلاحی ولیعهد عربستان، به چشم‌انداز 2030 این کشور اشاره کرد و گفت که ایالات متحده آمریکا حامی برنامه‌های محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان است.
عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان نیز گفت با پمپئو توافق کرده تا مانع «خواسته‌های روزافزون ایران در منطقه» شود.


وی گفت: از سیاست‌های آمریکا در قبال ایران به طور کامل حمایت می‌کنیم که از جمله آن سیاست‌های ایالات متحده در قبال برنامه هسته‌ای ایران است.


یادآور می‌شود آقای ظریف هفته گذشته در اظهاراتی عجیب در شورای روابط خارجی آمریکا گفت: «ما باید اول به کمبود مذاکره رسیدگی کنیم. ما بارها در خفا و پنهان درخواست مذاکره منطقه‌ای داده‌ایم. نه ایران و نه عربستان سعودی نمی‌توانند هژمون منطقه ما باشند. باید این واقعیت را بپذیریم اما هیچ یک از ما نمی‌توانیم هژمون جدید منطقه باشیم. ما برای مستثنا کردن یکدیگر و تبدیل شدن به قدرتمندترین در منطقه، منطقه را نابود کرده‌ایم. باید این روند را متوقف کنیم. ایران آماده این کار است. به این دلیل که ما به اندازه کافی بزرگ، بالغ و فهمیده هستیم که این واقعیت را بپذیریم و امیدواریم که آنها هم بپذیرند و حکومت‌های دیگر هم به آن‌ها در این فرآیند تغییر و تحول به آن‌ها کمک کنند. منطقه ما از نبود گفت‌وگو رنج می‌برد. ما با هم گفت‌وگو نمی‌کنیم. ما خیلی درباره یکدیگر صحبت می‌کنیم، به خصوص وقتی به اینجا می‌آییم(!) عربستان سعودی، می‌خواهد این تصور را ایجاد کند که ما یک تهدید موجودیتی هستیم. ما را به مداخله در امورشان متهم می‌کنند. خوب مواردی هم وجود دارد که آنها در امور داخلی ما دخالت کرده‌اند، اما ما هرگز مانند ولیعهد سعودی نگفته‌ایم که درگیری را به داخل خاک عربستان خواهیم کشید.»


این موضع غلط در حالی است که رد پای رژیم سعودی وآمریکا- در تک‌تک جنگ‌های منطقه (از حمله صدام به ایران، تا جنگ‌های عراق و سوریه و لبنان و فلسطین و یمن) دیده می‌شود.
 

نسخه‌پیچی افراطیون مدعی اصلاحات برای عبور از دولت


دبیر سابق حزب همبستگی تلویحا نسخه عبور  اصلاح‌طلبان از دولت را پیچید.


ابراهیم اصغرزاده در گفت‌وگو با شرق، ضمن منفعل و ضعیف خواندن دولت - ازجمله در حوزه اقتصادی - گفت: اصلاح‌طلبان در درون دچار شکاف شده‌اند. گروهی که «اصلاح‌طلبان بوروکرات» هستند - یعنی اصلاح‌طلبانی که در هر شرایطی می‌خواهند وضع موجود را توجیه کنند - اینها معتقد هستند ما باید با همان فرمانی که جامعه را به دو دسته تندرو و کندرو یا افراطی و اعتدالی تقسیم می‌کند، جلو برویم. این گروه در دولت هستند و روزه سکوت هم گرفته‌اند.


وی می‌افزاید: برخی فکر می‌کنند اصلاح‌طلبی یعنی به نوعی وضع موجود را توجیه کردن. اینها بیشتر اصلاح‌طلبان پفکی و نمایشی هستند.


عضو شورای شهر اول (منحله) تهران می‌گوید: این گروه درباره مسائل مختلف فکر می‌کنند. شاید حتی کشور به مدیریت مثلا آهنین نیاز دارد. وقتی با این گروه صحبت می‌کنید، می‌گویند دموکراسی و آزادی در طبقه چهارم یک ساختمان قرار دارد و فونداسیون و طبقه اول این ساختمان توسعه اقتصادی و امنیت است. اینها معتقدند در ابتدا باید امنیت و اقتدار و ثروت ایجاد کنیم و بعد سراغ طبقات بالا برویم؛ اما بخش دیگر اصلاح‌طلبان معتقدند لزومی ندارد که تمام هویت اصلاح‌طلبی را پای دولت و وضع موجود بریزیم. ما باید بدانیم که بخش‌هایی از جامعه از ما عبور خواهند کرد؛ بنابراین باید گفتمان اصلاح‌طلبی را ارائه دهیم که قادر باشد به مسائل جدید جواب بدهد. برای این هدف، لازم است تعریفی از این نوع اصلاح‌طلبی دربرابر اصلاح‌طلبی پفکی ارائه کنیم.


وی با اشاره به سرخوردگی مردم از روحانی گفت: اصلاح‌طلبان در مواجهه با دی ماه 96 اعلام کردند که غافلگیر شدند. وقتی می‌گویند که غافلگیر شدیم، یعنی نمی دانستند زیر پوست شهر و جامعه چه می‌گذرد. یعنی مثلا از وضعیت حقوق معوق کارگران خبر نداشتند. یک نفر آنها نمی‌گفت که ما آزادی می‌خواهیم یا سهم در قدرت را طلب نکردند. می‌گفتند حقوق معوق ما را بدهید؛ بازنشستگان، گروه‌های ضعیف شهری و تهیدستان هم همین‌طور. اصلاح‌طلبان از این وضع خبر نداشتند. خود دولت هم خبر نداشت. یکی از گزارش‌های رسمی مستند شده که حوادث دی‌ماه 96، بدون ریشه نبوده است. در شهرهایی که تظاهرات رخ داد، ماه‌های قبل و حتی سال قبل هم اعتراض‌هایی صورت گرفته بوده است. این نشان می‌دهد که ما به لحاظ سیستماتیک کور شده و نمی‌توانستیم اعتراضات را پیش‌بینی کنیم. به همین دلیل اعلام کردند غافلگیر شدند.


اصغرزاده ادامه می‌دهد: اصلاح‌طلبان قافیه را باختند و دو شقه شدند. یک شق، آنهایی که در دولت بوده و رفتار بوروکراتیک دارند و یک گروه همان منتقدانی که معتقدند چرا نباید به مطالبات عمومی جامعه توجه کرد. یک تخم‌مرغ می‌تواند جامعه را ملتهب کند. یا حتی همین نابسامانی ارزی نشان داد که این دولت، دولت ضعیفی است.


سخنان اخیر اصغرزاده مبنی بر ضعیف و ناکارآمد ارزیابی کردن دولت و لزوم فاصله‌گذاری با آن در حالی است که اصغرزاده و عبداله ناصری چند سال پیش، دولت روحانی را رحم اجاره‌ای اصلاح‌طلبان خوانده بودند.



روحانی در برجام اشتباه سال 82 را تکرار کرد


واکنش دونالد ترامپ به تهدید ایران برای از سرگیری برنامه هسته‌ای را باید نوعی تکرار تاریخ دانست. ترامپ اعلام کرده که اگر ایران برنامه هسته‌ای خود را از سر بگیرد با مشکلاتی بزرگ‌تر از آنچه پیش‌تر داشته مواجه خواهد شد.
به گزارش رجانیوز، این روزها اصلی‌ترین مدافعان برجام چون روحانی، ظریف و حتی عراقچی هم به این نتیجه رسیده‌اند که آمریکا تعهدات برجامی خود را اجرا نکرده و ایران ثمری از توافق هسته‌ای نبرده است؛‌ اما اگر این مسئولان دولتی بخواهند در برابر نقض عهدهای پیاپی آمریکا واکنشی نشان داده و برای نمونه غنی‌سازی 20 درصد را دوباره از سر بگیرند واکنش ترامپ و متحدان اروپایی‌اش چه چیزی خواهد بود؟


در سال‌های 82 تا 84 و طی مذاکرات هسته‌ای دولت اصلاحات با کشورهای اروپایی، تیم ایرانی در برابر خواسته‌های سه کشور اروپایی سر تسلیم فرو آورد و به تعلیق داوطلبانه تمامی فعالیت‌های هسته‌ای و اجرای پروتکل الحاقی پرداخت. اما کشورهای اروپایی در عمل به هیچ‌کدام از تعهدات خود عمل نکردند و به همین خاطر ایران تصمیم گرفت تا پلمب تاسیسات هسته‌ای را بشکند و از این طریق مهر پایانی بر تعلیق داوطلبانه بزند.


اما این اقدام ایران که به لحاظ حقوقی کاملا صحیح بود با واکنش همین کشورهای بدعهد اروپایی مواجه شد و آلمان، انگلیس و فرانسه دست به دست آمریکا دادند و پرونده هسته‌ای ایران را وارد شورای امنیت سازمان ملل کردند. نکته جالب توجه این جا است که اصلی‌ترین خواسته شورای امنیت از ایران در شش قطعنامه صادره بازگشت به تعلیق داوطلبانه تاسیسات هسته‌ای بوده است!


از سرگیری فعالیت‌های هسته‌ای و بازگشت ایران به دوران قبل از برجام در زمان فعلی نیز در واقع تکرار مجدد تاریخ است و با این شرایط قطعا باید منتظر فشارهای صدچندان آمریکا و اروپا بود.


این تکرار تاریخ را باید نتیجه رویکردهای غلط تیم مذاکره‌کننده دانست؛ چه در دوران اصلاحات و چه در عصر اعتدال! خوش‌بینی به غرب و دل‌بستن به دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامی نتیجه‌ای جز افزایش فشارها و تحریم‌ها بر کشور نداشته است تاسف‌بارتر این که در هر دو دوره این صنعت هسته‌ای و پیشرفت علمی کشور بوده که قربانی این رویکردهای غلط شده است.



ندیدن خدمات بزرگ سپاه با وجود بودجه اندک، بی‌انصافی است


اگر کل بودجه 30 هزار میلیارد تومانی سپاه پاسداران و انبوه خدمات آن را با یک قلم فساد 15هزار میلیارد تومانی در صندوق زیرمجموعه آموزش و پرورش مقایسه کنید، عمق بی‌انصافی برخی مدیران درباره سپاه پاسداران آشکارتر می‌شود.


روزنامه رسالت در سرمقاله خود نوشت: «اگر سپاه نبود کشور هم نبود»‌، کمتر از 3 دهه از این گفته امام راحل در توصیف این بازوی قدرتمند نظام جمهوری اسلامی نمی‌گذرد که گویی برخی از دوستان داخلی آن را فراموش کرده‌اند و همصدا با دشمنان خارجی هر از چندگاهی بغض فروخفته خود را بیرون می‌ریزند و حسادت خود را در مورد پیشرفت‌های کمی و کیفی آن نمی‌توانند پنهان کنند.


 پیروزی‌های سپاه در عرصه‌های مختلف، به‌ویژه نظامی اقتصادی و امنیتی و نقش آن در سازندگی و آبادانی دورافتاده‌ترین نقاط کشور که هیچ پیمانکاری به لحاظ امنیت جرأت حضور و اجرای طرح‌های عمرانی در آنجا را ندارد، سپاه را به موقعیتی رسانده که برخی از مسئولین البته از روی بی‌مهری با اذعان به توانمندی‌های آن، سپاه را دولت با تفنگ تشبیه و توصیف می‌کنند.


از جمله این موقعیت یگان موشکی سپاه که بازوی قدرتمند جمهوری اسلامی را از داخل به بیرون‌ مرزهای منطقه گسترش داده و نقطه‌زنی مثال‌زدنی‌اش خواب را از چشمان دشمنان قسم‌خورده ایران اسلامی ربوده اما برخی از سیاسیون داخلی را به خواب خرگوشی موشک می‌خواهیم چه کار یا دنیای امروز دنیای گفتگو و گفتمان است نه موشک‌پرانی، فرو برده است.


از سوی دیگر دشمنان داخلی و خارجی خناسانه چنین تداعی و اذهان را شستشو می‌دهند که بودجه مملکت همه‌اش می‌رود به سمت سپاه- دولت از نان شب مردم می‌زند و می‌دهد به سپاه یا می‌گویند سپاه هم همه بودجه و امکانات مملکت را به فلسطین و عراق و سوریه و لبنان می‌برد، که شعار نه غزه و نه لبنان، محصول همین فریب‌کاری سیاسی است. اما به راستی بودجه این دستگاه اجرایی که کارآمدی آن ضامن تداوم حضور و حیات دیگر دستگاه‌های اجرایی که کارآمدی‌شان در قدوقواره بودجه‌ای که می‌گیرند نیست، چقدر است؟


بودجه سپاه پاسداران در ذیل ردیف 111300 در جدول شماره 7 قانون بودجه سنواتی به تصویب مجلس رسیده و همانند دیگر دستگاه‌های اجرایی پس از تایید شورای نگهبان به عنوان یک دستگاه اجرایی قابلیت تخصیص دارد.
طبق لایحه بودجه سال 97، سپاه در قالب 15 زیرردیف واحدهای تابعه به مبلغ 267/366/971 میلیون ریال یعنی ‌اندکی بیش از 26 هزار میلیارد تومان است.


اگر 11 واحد تابعه و مرتبط با سپاه یعنی دانشگاه جامع امام حسین (ع) قرارگاه سازندگی- دانشگاه علوم پزشکی بقیهًْ‌الله- بسیج ارتش 20 میلیونی- بسیج سازندگی- ستاد مرکزی راهیان نور- دانشگاه عالی دفاع ملی- بنیاد حفظ ارزش‌های دفاع مقدس- قرارگاه خاتم‌الانبیاء که در قالب 11 ردیف بودجه‌ای در جدول شماره 7 قانون بودجه به تصویب مجلس رسیده و کلا صفر تا صد فعالیت‌های سپاه را در حوزه‌های نظامی- امنیتی- دانشگاهی- بهداشتی- حمایتی در حوزه بیمه و بازنشستگی را شامل می‌شود و سخت‌ترین طرح‌های عمرانی را که هیچ پیمانکاری در دورافتاده‌ترین نقاط کشور جرأت انجام آن را با توجه به تهدیدات تروریستی ندارد با فدا کردن جان پاسداران خود انجام می‌دهد...
 اکنون با مقایسه بودجه سپاه نسبت به بودجه عمومی دولت می‌توان به نصاب درصدی که نسبت بودجه سپاه را به بودجه عمومی کل کشور به نصاب 7 درصد نشان می‌دهد، رسید.

 


 بودجه کل کشور در لایحه تقدیمی دولت در سال 97 به مبلغ گرد شده 1/194/935 میلیارد تومان است به این ترتیب نصاب درصد بودجه سپاه به واحد میلیارد تومان به بودجه کل کشور می‌شود 2/51 درصد ، خداوکیلی ایجاد امنیت و آرامش داخلی و سرکوب دشمنان خارجی در آن سوی مرزها آن هم با هزینه‌ای معادل 7 درصد بودجه عمومی یا 2/51 درصد بودجه کل کشور نامی جز کارآمدی و کارایی 100 درصدی در یک دستگاه اجرایی دارد؟


مقایسه بودجه سپاه به ماهو یک دستگاه اجرایی با سایر دستگاه‌های اجرایی و بررسی کارایی و کارآمدی هر یک از دستگاه‌های اجرایی با اثربخشی عملکرد سپاه می‌تواند به حقایق تکان‌ دهنده‌ای از عملکرد حسب موردی آنها بینجامد و فقط در یک مورد یعنی مقایسه بودجه 30 هزار میلیارد تومانی سپاه با سوء جریان مالی در صندوق ذخیره فرهنگیان و مفسده مالی 15 هزار میلیارد تومانی این صندوق زیرمجموعه وزارت آموزش و پرورش می‌تواند مخاطب فهیم و آگاه را به داوری منصفانه و قضاوت عادلانه‌ای برساند.

خراسان

پیشنهاد وزارت خارجه درباره محل تبعید رضاشاه


بر اساس درخواست وزارت امور خارجه که هم اکنون در یکی از کمیسیون های تخصصی هیئت دولت مشغول بررسی توسط تعدادی از اعضای کابینه است، پیشنهاد شده مجوز فروش ملک متعلق به دولت ایران موسوم به کاخ والری در منطقه موکا واقع در جزیره‌ موریس  (محل تبعید رضا شاه توسط متفقین بعد از شهریور 20 )صادر و درآمدهای ناشی از این ملک پس از واریز به حساب خزانه عمومی کشور، صرف تکمیل برخی پروژه های مد نظر وزارت خارجه شود.


طراحی سند جدید در دولت برای کاهش 0.8 درصدی بیکاری


با توجه به الزاماتی که قانون برنامه ششم توسعه برای اقدامات دولت در راستای افزایش نرخ اشتغال در نظر گرفته، تعدادی از مسئولان اجرایی با تهیه "سند ملی اشتغال مبنی بر کار شایسته"، مواردی چون رشد و توسعه اقتصادی بر پایه عدالت، مهارت زایی و ارتقای دانش حرفه ای و حمایت از مشاغل کوچک دانش بنیان را مد نظر قرار داده اند. همچنین این سند مزبور تلاش هایی را برای کاهش نرخ بیکاری به میزان حداقل 0.8 درصد در طول هر سال اجرای قانون برنامه ششم توسعه، مدون کرده است.

ایران


مطهری: هر کسی که با یک خارجی ملاقات می‌کند لزوماً جاسوس نیست

 علی مطهری با بیان این‌که در رفتار با مردم و مخالفان مشکل داریم، گفت: این سختگیری‌ها مضر به حال انقلاب است. این نگاه امنیتی باید تغییر کند و متوجه باشیم که همه جاسوس و نفوذی نیستند. هر کس که با یک خارجی ملاقات می‌کند جاسوس نیست.

به گزارش ایسنا، نایب رئیس مجلس در دانشگاه صنعتی اصفهان افزود:اسلام می‌گوید با عقایدی که ناشی از فکر نباشد باید مبارزه کرد به همین دلیل بود که پیامبر(ص) وقتی وارد کعبه شد تمام بت‌ها را شکست و نگفت که عقاید مردم محترم است؛ بنابراین در این موارد راه اروپایی‌ها از ما جدا می‌شود.مطهری با تأیید سخن یک دانشجو مبنی بر این‌که نظارت استصوابی باید روزی حل شود، گفت: اعتقاد دارم که این نظارت باید با قانون انتخابات حل و فصل شود. هم‌اکنون برای تعیین صلاحیت کاندیداهای انتخابات باید استعلام‌های چهارگانه کفایت کند اما گاهی تحقیقات محلی برای تعیین صلاحیت کاندیداها به کار گرفته می‌شود که این اشتباه است. مجلس باید در این خصوص اقدام کند که البته شورای نگهبان ممکن است آن را رد کند و تا زمانی که شورای نگهبان این موضوع را رد کند، همچنان با این مشکل روبه‌رو خواهیم بود.

مدیر مسئول روزنامه شرق آزاد شد

مهدی رحمانیان، مدیر مسئول روزنامه شرق که با حکم دادگاهی در مشهد بازداشت شده بود، با تأمین قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی تعیین شده، آزاد شد.

به گزارش ایلنا، پرونده وی که با شکایت تعدادی از زنان ساکن یکی از شهرک‌های اقماری مشهد به دلیل محتوای یک گزارش تشکیل شده، برای رسیدگی بیشتر به دادگاهی در تهران ارجاع  داده می‌شود.علی ربیعی، وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی در واکنش به بازداشت مدیرمسئول روزنامه شرق در صفحه توئیتر خود  نوشت: در ایامی که بیش از هر زمان باید اعتماد به داخل افزایش یابد و از رسانه‌های با نام و نشان و مسئولیت‌پذیر حمایت شود، بازداشت مهدی رحمانیان که روزنامه‌نگاری دلسوز، خوشفکر و با تفکری اعتدالی است، نه عقلانی است، نه منطبق بر امنیت ملی.

 بازداشت سه تاجر در امریکابه اتهام صادرات غیرقانونی به ایران


مقامات قضایی امریکا سه تاجر را به صادرات غیرقانونی قطعات خودرو به ایران و نقض تحریم‌های امریکا علیه تهران متهم و بازداشت کردند. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، سه تاجر مستقر در ایالت کالیفرنیا که به فروش قطعات خودرو به ایران و نقض تحریم‌های امریکا علیه تهران متهم شده‌اند، روز شنبه بازداشت شدند.

صدر عماد واعظ، پوران آزاد و حسنعلی مشیری فاطمی سه تاجری هستند که متهم به انجام تعاملات تجاری و صادرات غیرقانونی و ارائه خدمات به ایران هستند که در صورت اثبات اتهامشان ممکن است حداکثر به 30 سال زندان و جریمه نقدی بالغ بر یک میلیون و 250 هزار دلار  محکوم شوند.

 توصیه نیوزویک به اروپایی ها درباره ایران


نشریه نیوزویک در گزارشی به قلم «باربارا اسلاوین» و تحت عنوان «ترامپ را فراموش کنید؛ حالا اروپا باید ایران را راضی کند که برجام را ترک نکند»، نوشت: «سه کشور اروپایی از پیش می‌توانند اعلام کنند که اگر ایران در برجام باقی بماند (بعد از خروج امریکا)؛ بازگشت تحریم‌های ثانویه ایالات متحده امریکا غیرقانونی است. همچنین اتحادیه اروپا می‌تواند مکانیزم مالی قابل اعتمادی برای شرکت‌های اروپایی در جهت تجارت و سرمایه‌گذاری در ایران فراهم کند.»

آرمان

احمدی‎نژاد فکر کرده «هرکی هرکی» است

نماینده سابق مجلس گفت: برجام برگرفته از رسوبات فکری و خودباختگی در مقابل بیگانکان و با اغواگری در متن جامعه برای همراه کردن مردم انجام شد. علیرضازاکانی اظهارکرد: ‌بخش زیادی از مسئولان ما دچار اشرافیت سیاسی شده و از مردم جدا شدند؛ علاوه بر این، فساد در میان مسئولان قبح خود را از دست داده است. امکانات برای همه هست اما عده‌ای به عنوان طبقه ممتازه در سرچشمه نشسته و از امکانات استفاده می کنند. مشکلات اقتصادی موجب می شود که ولنگاری فرهنگی و اجتماعی هم ایجاد شود که نمونه اش اعتیاد است.

وی افزود: سرخوردگی نخبگان و نا امیدی مردم نتیجه این مشکلات است که محصول آن بی‌اعتمادی است. عده‌ای فکر می‌کنند «هر کی هرکی» است و قانون‌گریزی می شود، الان آقای احمدی‌نژاد فکر کرده «هرکی هر کی» است یا نمونه اش حادثه خیابان پاسداران است.

از مامور ناجا تقدیر شود

دبیر کل حزب موتلفه گفت: رئیس‌جمهور در مورد پدیده نفوذ در دستگاه‌های دولتی پاسخگو باشد و از تضعیف موضوع گزینش بپرهیزد. محمد نبی حبیبی اظهار کرد: باید از مامور ناجا در اجرای قانون و برخورد با متجاهر به فسق و بی حجابی تقدیر کرد. من متأسفم که معدودی از نمایندگان مجلس بدون اینکه بدانند صورت مساله چیست از یک عضو کمپین بی‌حجابی دفاع و اجرای قانون در این باره را علناا تخطئه کردند.

وی همچنین با اظهار تأسف از عدم اجرای قانون حجاب و عفاف و بی‌مسئولیتی برخی از مسئولین در دولت و مجلس در اجرای این قانون گفت: نباید اجازه دهیم کسانی که با توطئه‌چینی از پدیده بی‌حجابی آن‌هم با منطق رضاخانی حمایت می‌کنند، تجری پیدا کنند و در برابر قانون و مجریان صادق آن بایستند.

بازداشت ۲۹ نفر در رابطه با کارت‌ بازرگانی

مدیرکل اطلاعات استان کردستان گفت: از محل سوءاستفاده از کارت‌های بازرگانی مرزنشینان کردستانی تاکنون پرونده‌ای بالغ بر میلیون‌ها دلار سوءاستفاده مالی کشف شده است و ۲۹ نفر نیز بازداشت شده‌اند که اکثریت بازداشت‌شدگان مربوط به سایر استان‌های کشور هستند.

وی انقلابی‌بودن، حرکت در مسیر ولایت، ایمان و اخلاص و فداکاری را از ویژگی‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) بر شمرد و افزود: به روز بودن، ژرف‌نگری، تخصص‌محور بودن و رعایت قانون و شرع همراه با همکاری با مردم صبور و فهیم ایران بزرگترین سرمایه وزارت اطلاعات است. مدیرکل اطلاعات استان کردستان در خصوص اولویت‌ها و سیاست‌های کاری وزارت اطلاعات اظهارکرد: اولویت‌های کاری وزارت اطلاعات‌ درکنار اقدامات مقابله‌ای، آگاهی‌بخشی، اطلاع‌رسانی و توجیه و ارشاد جامعه هدف اعم از مسئولان و مردم در مقابله با اقدامات تروریستی و پیشگیری از اقدامات خرابکارانه و جاسوسی خواهد بود.

تجدیدنظر در اعطای صدور مجوز به صداوسیما

یک نماینده مجلس خواستار تجدیدنظر در مورد اعطای مسئولیت صدور مجوز رادیو تلویزیون دیجیتال به صداوسیما شد. الیاس حضرتی با اشاره به مصوبه کمیسیون فرهنگی مجلس مبنی بر اعطای مسئولیت انحصاری صدور مجوز رادیو تلویزیون دیجیتال به صداوسیما گفت: فکر می‌کنم در این باره کج سلیقگی شده است. کسانی که طراح طرح اداره سازمان صداوسیما بودند دوستان خوب ما هستند و ما در کمیسیون فرهنگی هم دوستان خوبی داریم. برخی نمایندگان به دنبال ایجاد اساسنامه کامل، دقیق و به روز برای صداوسیما بودند؛ چراکه در حال حاضر چنین چیزی وجود ندارد. اما متاسفانه در این طرح چیزهایی جا افتاده و سنت‌هایی حاکم شده که مربوط به 40-50 سال قبل است.

ویزای عراق لغو و ارزان نمی شود

دبیر ستاد مرکزی اربعین تاکید کرد: ویزای عراق در اربعین حذف نمی شود و هزینه آن کم نخواهد شد.شهریار حیدری درباره احتمال لغو روادید بین ایران و عراق به انگیزه اربعین گفت: دولت عراق فعلا آمادگی لغو روادید ندارد. قبلا با دولت این کشور مذاکراتی شده و رئیس‌جمهور نیز با نخست وزیر عراق درباره لغو روادید صحبت کرده اند اما بعید می دانم این اتفاق امسال رخ دهد چون تا کنون عراق تمایلی نشان نداده است. او درباره کاهش هزینه ویزای عراق در اربعین که به طور کل ۴۰ دلار نرخ‌گذاری شده است، اظهار کرد: این مقررات دو کشور است و امکان کاهش قیمت وجود ندارد. هرچند که صحبت شده تا جایی که امکان داشته باشد، هزینه‌های اربعین کاهش یابد که تجمیع هزینه‌ها برای زائران اربعین به نسبت زمان‌های دیگر خیلی پایین است.

محکومیت دوباره سعید مرتضوی

حدود یک هفته پیش سعید مرتضوی دادستان سابق تهران که به دو سال حبس محکوم شده است پس از مدت‌ها مخفی ماندن از دست مامور اجرای احکام، بالاخره درخانه‌ای اجاره‌ای در سرخرود مازندران دستگیر شد و برای گذراندن محکومیتش به تهران آورده شد. او به زندان اوین منتقل شده، اما این پایان حکم قضائی برای مرتضوی نبود.

مصطفی ترک همدانی وکیل مدافع جمعی از کارگران تامین اجتماعی اظهار کرد: شعبه ۶۸ دادگاه تجدیدنظر استان تهران محکومیت سعید مرتضوی مدیرعامل پیشین سازمان تامین اجتماعی را به ۷۰ ضربه شلاق به اتهام تصرف غیرقانونی، تایید و قطعی کرد. وی افزود: دادگاه اتهام مرتضوی را مبنی بر شش ماه حبس به جرم ورود غیرمجاز به منزل یکی از نمایندگان مجلس را تایید کرده است. همدانی گفت: از دادگاه تجدیدنظر درخواست تصویب اتهام اختلاس در خصوص مرتضوی را داشتیم که دادگاه این موضوع را وارد ندانسته و رد کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
    14 0
    ویزای عراق نه لغو می شود نه ارزان ویزای آنتالیا و پاتایا مجانی + نوشابه این یعنی تخم حرام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس