دمشق

آزادی این منطقه راهبردی و مهم امنیت بخش دیگری از مسیر زمینی بسیار حساس « تهران - بغداد - دمشق - بیروت» را تامین می کند چرا که قسمتی از مسیر منتهی به مرزهای لبنان از قلمون شرقی می گذرد.

به گزارش مشرق، پس از پیروزی بزرگ ارتش سوریه در غوطه شرقی دمشق، همه نگاه ها به مناطق تحت اشغال تروریست ها در قلمون شرقی (شمال شرق پایتخت) معطوف شد و شمارش معکوس برای آزادسازی این منطقه به صدا درآمد.

نیروهای ارتش سوریه و گارد ریاست جمهوری با پشتیبانی جنگنده های روسی عملیات پاکسازی قلمون شرقی را از سی ام فروردین ماه آغاز کردند و در مقابل گروه های تروریستی اعلام کردند تا آخرین لحظه در برابر حملات نیروهای سوری مقاومت می کنند.

نیروهای سوری در جریان عملیات آزادسازی قلمون شرقی، تجربه نبرد در غوطه شرقی را در دستور کار قرار دادند که بر مبنای پاکسازی گام به گام مناطق اشغالی، تحت فشار قرار دادن  و تسلیم کردن تروریست ها بود.

برخلاف پیش بینی برخی منابع میدانی که احتمال می دادند عملیات نظامی و مذاکرات برای تخلیه قلمون شرقی نزدیک به یک ماه ادامه پیدا کند،نیروهای سوری در کمتر از 10 روز با حملات محدود موفق شدند گروه های تروریستی را به میز مذاکره بکشانند.

دولت سوریه با محقق کردن خواسته های خود توانست، گروه های تروریستی را به شمال شرق استان حلب منتقل کند و قلمون شرقی را هم به کنترل در بیاورد تا یک دستاورد بزرگ دیگر را در کارنامه نبردهای چند ماه اخیرش به ثبت برساند که نشان از برتری کامل آنان در میدان است.

به گزارش مشرق، در جریان عملیات موفق نیروهای سوری در قلمون شرقی، گروه های تروریستی « احمد العبد، احرارالشام، الصنادید، جیش اسود الشرقیه، القریتین، سرایا اهل الشام و جیش الاسلام» به مناطق شمالی انتقال داده شدند.

**برای دیدن نقشه در اندازه بزرگ روی عکس کلیک کنید**

براساس اطلاعات به دست آمده، حدود 8 هزار و 734 تن از عناصر تروریستی به همراه اعضای خانواده خود از مناطق اشغالی « الضمیر، جیرود، الرحیبه، الناصریه، العطنه و...» در قلمون شرقی خارج شدند و سلاح های سنگین خود را به نیروهای سوری تحویل دادند.

با خروج گروه های تروریستی از قلمون شرقی، مساحتی نزدیک به 987 کیلومتر مربع به کنترل نیروهای سوری درآمد و مجموع مناطق آزاد شده استان دمشق به حدود 99 درصد افزایش یافت که به معنای تمام شدن کار تروریست ها در پایتخت است.

قلمون شرقی دمشق به عنوان یک شاهراه، ورودی شمال پایتخت به شمار می آید که از محور شرفی، صحرای حمص، از محور غربی، قلمون غربی، از محور جنوب، غوطه شرقی و از محور شمالی استان حمص را به یکدیگر متصل می کند.

به گزارش مشرق، پاکسازی قلمون شرقی برای جبهه مقاومت حزب الله لبنان هم یک پیروزی محسوب می شود چرا که هسته های خاموش تروریستی در قلمون غربی و مرزهای مشترک با لبنان امیدی برای صحنه گردانی نخواهند داشت و فاصله آنان با همرزمانشان به صدها کیلومتر افزایش یافته و امنیت مرزهای مشترک سوریه و لبنان به طول 375 کیلومتر تامین می شود.

آزادی این منطقه راهبردی و مهم امنیت بخش دیگری از مسیر  زمینی بسیار حساس « تهران - بغداد - دمشق - بیروت» را تامین می کند چرا که قسمتی از مسیر منتهی به مرزهای لبنان  از قلمون شرقی می گذرد.

در حال حاضر، فقط بخش هایی از جنوب شهر دمشق در اشغال عناصر تروریستی است و درگیری های سنگین برای پاکسازی مناطق آلوده همچنان ادامه دارد؛ اردوگاه یرموک و مناطق حومه مرکز اصلی تجمع تروریست ها به شمار می آید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • NL ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
    77 7
    درود بر محور مقاومت درود بر سوریه درود بر بشار اسد درود بر ایران با غیرت درود بر روسیه قهرمان مشرق دمت گرم بابت این خبرت
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
    21 16
    جانمی سوخو پدر تکفیری ها رو خوب در اوردی _ آفرین پسر ، تو نبودی سوریه هم نبود ....
  • رضا NL ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
    9 8
    حالا می فهمم چرا ایران دنبال سوخو سوپر جت رفته _ هم می خاد تولید هواپیمایی مشترک بزنه و هم .... بماند!
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
    16 20
    روسیه قهرمان دوستت داریم ****************** ++++++++++++++ ~~~~~~~~~~~~ °°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
    • IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
      5 12
      روسها بزودی مسکو را هم خواهند فروخت چون روسیه را 8 سرمایه دار اداره می کند
    • ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۴
      0 0
      یادتون یه زمان می گفتین روسها کافرن حالا دیدین از هرمسلمونی براتون عزیزتر شدن
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
    40 4
    باید آمریکا این شیطان بزرگ را به عزای مادرش رسانید
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
    6 4
    ولی دمشق بلحاظ فاصله بسیار نزدیک 60 کیلومتری تا مرز اردن و فلسطین اشغالی و فاصله بسیار دور با مرز ترکیه و مناطق کردنشین و بادیه شرق و مراکز انرژی ، گزینه خوبی برای قرارگیری مرکز حکومت برای فردای سوریه نیست دمشق می تونه پایتخت مقاومت و پاسدار جنوب باشه و مقر ریاست جمهوری و مراکز حکومتی و حساس به تدمر و میانه کوه های آن و تاسیسات عمیق برود یعنی لااقل تا این حد ساده نباشد که جنگنده اسرائیلی از داخل فلسطین اشغالی با موشک پایتخت را بزند .
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
    6 12
    خرید 500 فروند انواع جنگنده فرانسوی لطفا بررسی شود .
    • ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۴
      0 0
      باشه الان دستور می دم بررسی کنن امر دیگه ای باشه
  • IT ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
    12 8
    النصر للاسلام
  • CA ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
    14 10
    اقا الکی زحمت نکشید، روحانی اونو امسال تقدیم می کنه تو مذاکرات پس پرده
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
    22 10
    خوشم میاد جماعت اصلاح طلب خوب از پیشروی مقاومت میسوزن بسوزید بسوزید که پیروزی های زیادی در راهه
    • ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۴
      0 0
      یعنی چند تا کشور دیگه قراره مثل سوریه آباد بشه؟!
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
    14 5
    الان وقتشه که به سمت جنوب سوریه و مناطق درعا وقنیطره رفت به امید پیروزی جبهه مقاومت
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
    0 0
    مرگ برامریکا وسازشکاران. زنده باد مقاومت مقدس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس