تحولات سوریه دمشق

نیروهای سوری شب گذشته پس از درگیری های سنگین توانستند ارتفاعات «البترا و الافاعی» را به طور کامل از لوث وجود عناصر تروریستی پاکسازی کنند.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه از صبح روز پنج شنبه هفته گذشته عملیاتی را برای پاکسازی مناطق اشغالی شمال شرق استان دمشق (قلمون شرقی) آغاز کردند و موفق شدند در چند محور به پیشروی های محسوسی دست یابند.

عملیات نیروهای سوری در شمال شرق استان دمشق زمانی شروع شد که عناصر تروریستی به پیشنهاد دولت سوریه برای تخلیه مناطق اشغالی و انتقال امن به شمال سوریه پاسخ منفی دادند و اعلام کردند تا آخرین لحظه از مواضع خود دفاع می کنند.

نقشه میدانی مناطق مرزی سوریه و لبنان

نیروهای ارتش سوریه در گام نخست در حومه ارتفاعات «البترا» و منطقه «الرحیبه» مستقر شدند و همزمان توپخانه ارتش، جنگنده های روسی و سوری، اتاق های عملیات و انبارهای سلاح تروریست ها را در ارتفاعات منطقه هدف قرار دادند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: در مرحله نخست عملیات قطع خطوط مهم کمک رسانی تروریست ها به یکدیگر و محاصره کردن آنان در دو بخش شرقی و غربی در دستور کار قرار گرفت.

نیروهای ارتش سوریه در گام نخست عملیات پاکسازی قلمون شرقی با حملات گسترده به مواضع تروریست ها در حومه شمالی منطقه «الضمیر» موفق شدند پایگاه تیپ ۲۰ ارتش، منطقه الظهور، ارض المسیلحه و ارتفاع خربونه را به کنترل خود در بیاورند.

در جریان این درگیری ها حدود ۳۰ تن از عناصر تروریستی کشته و زخمی شدند و تروریست ها در منطقه «الرحیبه» محاصره شدند. منطقه الرحیبه در شمال منطقه الضمیر، مهم ترین پایگاه تروریست ها در شمال شرق استان دمشق است.

نقشه میدانی جنوب سوریه
برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

نیروهای سوری شب گذشته پس از درگیری های سنگین توانستند ارتفاعات «البترا و الافاعی» را به طور کامل از لوث وجود عناصر تروریستی پاکسازی کنند؛ در این درگیری ها حدود ۴۰ تن از تروریست ها کشته و زخمی شدند.

در جریان عملیات نیروهای ارتش سوریه برای پاکسازی ارتفاعات «البترا و الافاعی»، ۲۰ تانک از عناصر تروریستی به غنیمت گرفته شد و تروریست ها پس از متحمل شدن ضربات سنگین از منطقه متواری شدند.

با پاکسازی های صورت گرفته، مواضع عناصر تروریستی در شمال شرق استان دمشق (قلمون شرقی) به دو قسمت تقسیم شد و ارتباط آنان در بخش غربی (الناصریه، العطنه و الرحیبه) با مناطق شرقی (ارتفاعات الزبیدی، النقب) قطع شد.

با پیشروهای نیروهای ارتش سوریه در مناطق اشغالی شمال شرق استان دمشق و تشدید فشارها در محورهای مختلف، گروه های تروریستی از مواضع قبلی خود عقب نشینی کردند و از تمایل خود برای شروع مذاکرات با نمایندگان دولت سوریه و روسیه خبر داده اند.

در همین زمینه بخوانید:

موج پیروزی‌های ارتش سوریه به دروازه شمالی دمشق رسید/ تروریست ها برای خروج از شهر الضمیر تسلیم شدند + نقشه میدانی و تصاویر

به گزارش مشرق، گروه های تروریستی «احمد العبدو»، «جیش التحریر» به فرماندهی «فراس البیطار» و چند گروه تروریستی دیگر وابسته به «اسود الشرقیه» در مناطق اشغالی شمال شرق استان دمشق (قلمون شرقی) حضور دارند.

از شهر «الضمیر» در قلمون شرقی هم خبر می رسد، عملیات تخلیه و انتقال عناصر تروریستی و اعضای خانواده آنان (حدود ۵ هزار نفر) به مناطق شمالی سوریه به پایان رسیده و عملیات نیروهای سوری برای کشف و خنثی سازی تله های انفجاری آغاز شده است.

خروج تروریست ها از الضمیر در قلمون شرقی

یک منبع میدانی در شهر الضمیر در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: نیروهای سوری در جریان عملیات پاکسازی شهر از تله های انفجاری موفق شدند تجهیزات نظامی ساخت آمریکا را در یک انبار کشف کنند.

از جنوب غرب استان دمشق هم خبرها حاکیست، عملیات بازگشت ۷۵۰ تن از آوارگان سوری از مناطق «العرقوب، بقاع غربی» و مزارع «شبعا» لبنان به شهرک «بیت جن» با همکاری دولت لبنان و هلال احمر سوریه با موفقیت به پایان رسید.

بازگشت آوارگان از لبنان

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه با کمک نیروهای هلال احمر، کمک های غذایی و پزشکی را به شهرک بیت جن در جنوب غرب استان دمشق ارسال کرده اند؛ آوارگان سوری در زمان درگیری ها از طریق گذرگاه غیر رسمی به سمت مناطق امن در لبنان پناه آورده بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
    13 2
    خدا رو کشر قلب سوریه داره یه نفسه راحتی میکشه
    • IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
      5 1
      شکرا شکرا شکرا
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
    2 1
    مرگ برمثلث شوم غربی عبری عربی ومزدورانشون
    • IR ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      5 0
      ترکی رو هم عامداً حذف میکنی نه؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
    4 1
    عزیزان رسول خدا به این تروریست ها و فتنه گران و کودک کشان رحم نکنید به پیش بتازید که فتح و پیروزی نزدیک است و تا نابودی سیاهی چیزی نمانده انشاالله در این ماه رسول الله امت محمد را از دست این کافران وهابی و سلفی نجات دهید
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
    1 0
    الان قیافه سعودی ها که دارن میبین نوکراشون فرار کردن دیدنیه هههههه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس