کد خبر 851059
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸
فرزان عاشورزاده

عضو تیم ملی تکواندو گفت: ورزش حرفه‌ای یک عشق نامرد است و در عین اینکه با یک مسابقه تو را بالا می‌برد در یک مسابقه دیگر با یک شکست تمام زندگی تو را خراب می‌کند.

به گزارش مشرق، فرزان عاشورزاده در خصوص برتری در مسابقات انتخابی تیم ملی تکواندو اظهار داشت: با در نظر گرفتن مسابقات جام فجر و جام باشگاه‌های این سومین مرحله مسابقات انتخابی تیم ملی بود که برگزار شد. مرحله اول با حضور بیش از 100 تکواندوکار برگزار شد. مرحله دوم مسابقات جام فجر و جام باشگاه‌های آسیا بود و در نهایت مرحله آخر روز گذشته (شنبه) با حضور نفرات برتر برگزار شد.

وی تصریح کرد: سعی کردم مطیع کادرفنی باشم و در تمرینات سعی کردم خواسته‌های آنها را انجام بدهم و در مسابقات نیز تا حدودی هر آنچه داشتم را ارائه کردم. در مسابقات مرحله پایانی در دو مسابقه به میدان رفتم که خدا را شکر به برتری رسیدم. همه می‌دانند شرایط مسابقات انتخابی تیم ملی تکواندو در ایران فوق‌العاده دشوار است.

قهرمان سابق تکواندو جهان با تاکید بر فشار روانی مسابقات داخلی عنوان کرد: همیشه هجمه زیادی برای حضور تکواندوکاران در مسابقات انتخابی وجود دارد و ورزشکاران با فشار روانی زیاد در انتخابی حاضر می‌شوند. این موضوع نیز تنها مربوط به من نیست و خیلی دیگر از ورزشکاران داخلی نیز با این فشار روبرو هستند و مسابقات داخلی برای آنها دشوارتر است. هر چه داشتم را در انتخابی گذاشتم اما این تازه ابتدای راه من است و کار اصلی من در مسابقات قهرمانی آسیا است. تمام تلاشم را انجام می‌دهم تا بهترین باشم و روز گذشته ماموریت من بردن مسابقاتم بود که این کار را انجام دادم . امیدوارم سال 2018 برای من سالی با کمترین حاشیه باشد تا بتوانم به مراد دلم و شایستگی‌ام برسم.

عاشورزاده در پاسخ به این سوال که چه اتفاقتی افتاد که او بعد از المپیک دیگر شاهد عملکرد سال‌های قبل از او نبودیم، گفت: اول از همه باید حساب انتخابی را از تمام مسابقات جدا کنیم. انتخابی داخلی واقعا توانایی ورزشکار را می‌گیرد و خیلی کار را سخت می‌کند اما به جرات می‌توانم بگویم می‌توانم دوباره همان عاشورزاده باشم و توانایی‌هایش را ارائه بدهم و چه بسا حتی بهتر باشم. بعد از یک سال و نیم در مسابقات جام فجر و جام باشگاه‌ها مجددا همان سبک بازی گذشته خود را ارائه دادم اما باز هم می‌گویم در مسابقات انتخابی تیم ملی نمی‌شود تمام توانایی را ارائه داد.

وی در ادامه بیان کرد: قبول دارم در یک سال و نیم گذشته نیز نتوانستم مانند گذشته بدرخشم و انتقاد هر کسی را به درست یا غلط در این خصوص می‌پذیرم و می‌شنوم. ادامه مسیر نیز به عملکرد خودم بستگی دارد و اگر شایسته باشم به راهم ادامه می‌دهم و اگر شایستگی نیز نداشتم خیلی شیک و مجلسی می‌پذیرم و کنار می‌روم تا ادامه مسیر را شخص دیگری ادامه بدهد. این حرف و حدیث‌ها همیشه بوده است اما انگیزه من را برای بهتر بودن بیشتر می‌کند و مطمئنم در سال 97 مانند سال‌های 93 و 94 مجددا برای فرزان و تکواندو درخشان خواهد بود.

ملی‌پوش وزن 58- کیلوگرم تیم ملی تکواندو در خصوص اینکه به نظر می‌رسد همچنان از انتقادات بعد از المپیک ناراحت است، عنوان کرد: ورزش حرفه‌ای یک عشق نامرد است و در عین اینکه با یک مسابقه تو را بالا می‌برد در یک مسابقه دیگر با یک شکست تمام زندگی و روحیات تو را خراب می‌کند. این مسئله برای همه ورزشکاران نیز بوده است اما در ایران این اتفاق سخت‌تر برای ورزشکار می‌افتد. اگر بگویم دلم از انتقادات نشکسته است که دروغ است و واقعا برخی روزها دلم شکست و ناراحت شدم اما عامیانه بگویم پوستم خیلی کلفت‌تر شده است. در حال حاضر تازه 21 ساله شدم و قصد دارم تا 31 سالگی تکواندو را با جدیت و قدرت ادامه بدهم. ذهنیت خودم نیز در این راه مهم است و قصد دارم به هر گونه‌ای که کادرفنی برای من در تمرینات و مسابقات تصمیم بگیرد گوش بدهم و امیدوارم خدا نیز کمک کند تا بهترین نتایج را کسب کنم.

عاشورزاده گفت: تمام تلاش من این است که بتوانم عملکرد خوبی در مسابقات قهرمانی آسیا داشته باشم. به دنبال کارهای خارق‌العاده نیستم، چرا که این فشار روانی واقعا کار ورزشکار را سخت می‌کند. تمام تلاش من این است در گام اول در مسابقات قهرمانی آسیا و بعد از آن در انتخابی بازی‌های آسیایی موفق باشم و بهترین نتایج را کسب کنم. مطمئنم با یک نتیجه خوب در مسابقات قهرمانی آسیا تمام نظرات کسانی که در یک سال و نیم گذشته دانسته یا ندانسته من را زیر ذره‌بین قرار دادند تغییر خواهد کرد و همه چیز به مراد دلم باز خواهد گشت.

وی در خصوص اینکه از ساخت فیلم سینمایی سونامی که برگرفته از لقب فدراسیون جهانی به او است خبر دارد و در این خصوص با او صحبتی شده است، خاطر نشان کرد: شنیده‌ام این فیلم در خصوص تکواندو است و اسم آن نیز سونامی است. سونامی لقبی است که فدراسیون جهانی به من داده است اما اصلا در جریان این فیلم نیستم و با من نیز صحبتی نشده است. شنیده‌ام تکواندوکاری نیز در آن بازی نمی‌کند اما دوست داشتم حالا که این فیلم با لقب من در حال ساخت است اگر خودم هم نیستم یکی از ورزشکاران تکواندو در این فیلم حضور داشته باشد. نمی‌دانم برنامه این فیلم در آینده چگونه است اما بعد از شنیدن ساخت شدن این فیلم به اسم سونامی از خودم پرسیدم چرا لقب من را روی این فیلم گذاشتند و حداقل صحبتی با من نکردند. شاید آنها با فدراسیون تکواندو در این خصوص صحبت کرده باشند اما من در جریان هیچ چیزی نیستم. حداقل امیدوارم حالا که این فیلم در حال ساخته شدن است از یک ورزشکار تکواندو استفاده کنند و اصلا قصد ندارم بگویم چرا از من استفاده نکردند چون من بازیگر نیستم.

عاشورزاده در پایان گفت: باید از کسانی که برای من در این سال‌ها زحمت کشیدند تشکر کنم. همانطور که گفتم ورزش قهرمانی و حرفه‌ای یک عشق بسیار بسیار نامرد است که گاهی تو را جوری به زمین می‌زند که ناخواسته مجددا بلند شدن سخت می‌شود اما مهم کسی است که استوار بماند و ادامه مسیر را برود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس