کد خبر 851014
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴
دیدار ایثارگران با جانبازان اعصاب و روان

بنیاد شهید قبلاً با بیمه ایران قرارداد داشت و بیمه ایران هزینه‌ها را از منابع دیگر استفاده می‌کرد که آن هم بنا به مشکلاتی که به وجود آمد دیگر تمدیدی نشد. الان بیمه دی طرف قرار داد بنیاد است.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - جواد فریدی اسکویی، مدیر عامل کانون آرامش جانبازان اعصاب و روان، با اشاره به ایجاد این کانون گفت: من خودم جانباز 30 درصد و 25 درصد اعصاب و روان هستم. نزدیک 11 و 12 سال است که به عنوان معتمدین معین در بنیاد شهید به همراه همسرم فعال هستیم. خانواده‌های زیادی برای حل مشکلاتشان به ما مراجعه می‌کردند و بعد از مدتی با پیشنهاد خود بنیاد شهید تصمیم گرفتیم تشکلی برای جانبازان اعصاب و روان راه اندازی کنیم.

وی افزود: من از 25 آذر 96این تشکل را راه‌اندازی کردم و از عمر تاسیس آن تا کنون بیش از چهار ماه می‌گذرد. تشکل ما نوپاست و هنوز در حوزه توانمندی نتوانسته ایم کاملا موفق باشیم اما همه جانبازان اعصاب و روان می‌توانند زیر مجموعه ما باشند.

اسکویی با اشاره به یکی از مشکلات خانواده‌های جانبازان اعصاب و روان گفت: ما به دیدار جانبازان می‌رویم و خانواده‌هایی که جانبازی آن‌ها نیاز به بستری دارند را رسیدگی کرده تا بتوانند در بیمارستان‌های مربوطه بستری شوند. بنیاد شهید چند مرکز درست کرده و خانواده ها جانبازان اعصاب و روان را در آنجا بستری می‌کنند. اما همین جانبازان وقتی دچار مشکلات جسمی می‌شوند باید به سایر بیمارستان‌ها مراجعه کنند. گاهی به خاطر مشکلاتی که به لحاظ اعصاب دارند بیمارستان‌ها آن‌ها را نمی‌پذیرند حتی بیمارستان‌های طرف قرارداد بنیاد شهید و به این دلیل در بخش خصوصی بستری می‌شوند.

وی با اشاره به مشکلات این دسته از جانبازان در درمان بیماری‌های جسمی و روحی ادامه داد: ما سعی می‌کنیم امکان بستری شدن آن‌ها در بخش خصوصی را فراهم کنیم. این بیمارستان‌ها با بیمه دی قرارداد دارند. اما اخیرا متاسفانه بیمه دی قراردادش را با چند بیمارستان خصوصی که این جانبازان در آنجا بستری بودند را قطع کرد. از طرف بیمارستان به من زنگ زدند بیا این جانبازان را ببر.

اسکویی در ادامه تصریح کرد: با بیمه دی صحبت می‌کنیم می‌گوید بنیاد شهید به ما پول نمی‌دهد و با بنیاد صحبت می‌کنیم می‌گویند ما پول را پرداخته‌ایم و آن‌ها مدیریت هزینه را بلد نیستند. وقتی یک بیمارستان 20 یا 25 جانباز پذیرش می‌کند، شاید در سال با تجهیزات کامل حدود 150 میلیون هزینه آن‌ها شود؛ در حالی که بیمه از آذرماه به بیمارستان 50 میلیون بیشتر نداده است. بیمارستان با 50 میلیون چه کاری می‌تواند در امور درمانی انجام دهد؟ به بیمار رسیدگی کند یا حقوق پرسنل را بدهد؟

مدیر عامل کانون آرامش جانبازان اعصاب و روان گفت: بنیاد شهید قبلاً با بیمه ایران قرارداد داشت و بیمه ایران هزینه‌ها را از منابع دیگر استفاده می‌کرد که آن هم بنا به مشکلاتی که به وجود آمد دیگر تمدیدی نشد. الان بیمه دی طرف قرار داد بنیاد است که متاسفانه آن هم ضعیف عمل می‌کند. بنیاد شهید در جواب گلایه‌های ما می‌گوید: «در حال مذاکره‌ایم» اما جواب قانع کننده نمی‌دهد.

وی افزود: قبلا در بیمارستان‌ها از این قبیل جانبازان پول چندانی گرفته نمی‌شد اما حالا شرایطی پیش آمده که به عناوین مختلف از جانباز پول می‌گیرند. چون بیمه دی به تعهداتش عمل نمی‌کند، بیمارستان‌ها دیگر آن را قبول ندارند.

اسکویی با اشاره به تعلل مسئولان در رسیدگی به اینگونه مشکلات گفت: چند وقت پیش در اداره کل نخبگان و تشکل‌های بنیاد شهید با حضور تشکل‌های مختلف جانبازان جلسه‌ای داشتیم که من به نمایندگی از تنها تشکل جانبازان اعصاب و روان در آن شرکت داشتم. هرچند جانبازان دیگر هم از دغدغه های جانبازان اعصاب و روان می‌گفتند اما متاسفانه چیزی از این جلسه حاصل نشد.

وی توجه به جانبازان اعصاب و روان را ضروری دانست و گفت: جانبازان اعصاب و روان مشکلات خاص و عدیده‌ای دارند. مثلا به سایر جانبازان از جمله جانبازان نابینا و نخاعی که نگاه می‌کنید، می‌بینید که اکثرا بعد از جانبازی ادامه تحصیل داده و الان دکتر و مهندس هم شده‌اند اما جانبازان اعصاب و روان به خاطر شرایط خاص روحی نتوانستند چنین پیشرفت‌هایی در جامعه داشته باشند. برخی از آنان حتی حقوق هم نمی‌گیرند. مشکلات خانوادگی زیادی دارند. یکی باید به داد این‌ها برسد. ما جانبازان می‌دانیم که  مشکلات عدیده‌ای در جامعه وجود دارد اما نمی‌شود که از این جانبازان اعصاب و روان غافل شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • بهرام بهرامی جانباز 65درصد عصاب وروان IR ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۸
    0 0
    چند وقت هست دارو نسخه را داروخانه دپاکین میگوید ندارم ولی آزاد هست سه برابر کس جواب گو نیست. تو را خدا کمک کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس