کد خبر 851002
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۴
سیر

محققان دانشگاه ناتینگهام در انگلیس، اثرات سیر روی سلامت بدن را بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که این گیاه ویژگی‌های سلامتی فراوانی دارد.

به گزارش مشرق، محققان معتقدند ترکیبات متعددی که در سیر وجود دارد، مانند سولفوریک، آن را تاثیرگذار کرده است. این ترکیبات هنگام خرد شدن و یا قرار گرفتن در سرکه، آزاد می‌شوند و هنوز کاملا مشخص نیست که جویدن سیر خام مفیدتر است یا یک ورقه نان سیر پخته شده.

بیشتر بخوانید:

راه های پیشگیری از سرماخوردگی کودکان در فصل بهار

سیر گیاهی از خانواده پیازیان، از جمله پیاز، تره فرنگی و پیازچه است که سولفات خاک را جذب می‌کند و طعم و بوی خاص آن، ناشی از همین ترکیب است. آن اثر فوق العاده‌ای در پایین آوردن فشار خون دارد و حاوی ترکیباتی با ویژگی‌های ضدسرطان است. در ضمن این گیاه در برخی از آزمایش‌ها نشان داده است می‌تواند قند خون را نیز پایین بیاورد، که البته در این مورد به تحقیقات بیشتری نیاز هست. همچنین سیر می‌تواند ارتباط بین سلول‌ها را بهبود بخشد و بدین ترتیب از بدن در برابر بسیاری از بیماری‌ها محافظت کند.

از زمان‌های گذشته از سیر برای درمان بیماری‌های قلبی، سوء هاضمه و تقویت قوای جنسی استفاده می‌شده و همچنین برای درمان نیش حشرات و یا گازگرفتگی حیوانات به منظور پیشگیری از عفونت کاربرد داشته است. در ضمن تحقیقات روسی سال ۱۹۵۵ نیز نشان داد که سیر می‌تواند بدن را از وجود فلزات سنگین، پاک کند؛ بنابراین بهتر است این ماده خوراکی را به فهرست غذایی‌تان اضافه کنید.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
    0 0
    من نفخ دستگاه گوارش داشتم. تنها چیزی که آن را از بین برد همین سیر بود. ناشتا به مدت 40 روز آن را مصرف کردم و خوب شدم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس