کد خبر 850919
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۰
عبدالله گل

بر خلاف آنچه پیشتر برخی از رسانه ها اعلام کردند، «عبدالله گل» رئیس جمهوری پیشین ترکیه اعلام کرد که نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه نمی‌شود.

به گزارش مشرق به نقل از آناتولی، «عبدالله گل» رئیس جمهوری پیشین ترکیه در اظهاراتی اعلام کرد که قصد ورود به عرصه رقابت ها در انتخابات این کشور را ندارد.

رئیس جمهوری پیشین ترکیه امروز شنبه در یک نشست خبری اعلام کرد: موضوع کاندیداتوری من در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه دیگر مطرح نیست.

بیشتر بخوانید:

شوک انتخاباتی اردوغان در ترکیه

این درحالیست که پیشتر اعلام شده بود، احتمالا ورود «عبدالله گل» رئیس جمهوری پیشین ترکیه به عرصه انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری رقابت سنگینی با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه ایجاد خواهد کرد.

رأی الیوم چندی پیش در خبری اختصاصی گزارش داده بود که اگرچه گل به صورت رسمی از آمادگی اش برای شرکت در انتخابات سخن نگفته است اما نزدیکان او خبر داده اند که احتمال ورود او به انتخابات مورد ارزیابی و بررسی قرار می گیرد.

لازم به ذکر است، ۲۹ فروردین ماه سال جاری رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد که با برگزاری انتخابات  زودهنگام در این کشور در ۲۴ ژوئن مصادف با سوم تیرماه موافقت کرده است.

بر این اساس، رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد که برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی و ریاست جمهوری در این کشور در ۲۴ ژوئن برگزار می شود.

اردوغان اعلام کرد: روند قانونی برگزاری انتخابات فورا آغاز می‌شود. شورای عالی انتخابات نیز آمادگی‌ها برای برگزاری انتخابات را شروع خواهد کرد.

این تصمیم پس از نشست رئیس جمهوری ترکیه و رئیس حزب حاکم عدالت و توسعه این کشور با دولت باغچه‌لی رئیس حزب حرکت ملی‌ در مجتمع ریاست جمهوری در آنکارا اعلام شده است.

گفتنی است، باغچه‌لی چند روز پیش و در یک سخنرانی در نشست حزب خود پیشنهاد برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری و پارلمان ترکیه در ۲۶ آگوست سال جاری را داده بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
    3 0
    اردوغان برای یک دوره 5 ساله دیگر در قدرت می ماند
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
    5 12
    مرگ بر ترکیه احمق تروریست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس