کد خبر 849855
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱
اردوغان

رئیس‌جمهور ترکیه طی سخنرانی در کنگره حزب عدالت و توسعه، درباره مسائل مختلفی از جمله عملیات نظامی در شمال سوریه، وضعیت اضطراری در ترکیه و همچنین انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری صحبت کرد.

به گزارش مشرق، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (سه‌شنبه) گفت به عملیات نظامی در شمال سوریه ادامه خواهند داد.

اردوغان طی سخنرانی در کنگره حزب عدالت و توسعه (آ.ک.پ) گفت: «ما به آنچه که برای آرامش مردم خود نیاز است، عمل می‌کنیم. ما به انجام اقداماتی که در شمال سوریه نیاز است، ادامه می‌دهیم».


به نوشته روزنامه «ینی شفق» وی با ارائه آمار جدید از عملیات شاخه زیتون در عفرین گفت: «4272 تروریست در عفرین و 353 نفر در شمال عراق از پای درآمدند. چیزی ما را متوقف نمی‌کند».


رئیس‌جمهور ترکیه با انتقاد از مخالفت برخی از سیاستمداران (از جمله کمال قلیچداروغلو رهبر حزب جمهوری‌خواه خلق) با وضعیت اضطراری در این کشور، تاکید کرد: «سناریوی بسیار عجیبی در حال اجرا شدن است».

بیشتر بخوانید :

عطوان: اگر ترکیه با عراق و سوریه همکاری نکند، تجزیه خواهد شد

سناتورهای آمریکایی مقامات ترکیه را به تحریم تهدید کردند

اردوغان: در ترکیه درباره انتخابات صحبت نمی‌کنم


اردوغان با دفاع از حالت فوق‌العاده‌ای که از زمان کودتای نافرجام 15 جولای 2016 در ترکیه برقرار شده، افزود این وضعیت باعث آرام شدن اوضاع در این کشور شده اما چون نقشه‌های عده‌ای بر آب شده، خواستار لغو وضعیت اضطراری هستند.


وی همچنین درباره تصمیم برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری (3 تیر ماه) گفت: «در دوره جدید دموکراسی بیشتر، قوانین قوی‌تر، رفاه و آزادی بیشتر خواهد بود. ما در ماه می مبارزات انتخاباتی در اروپا را آغاز می‌کنیم».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • GB ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
    29 20
    امیدوارم تمام تروریستهای شمال و شرق سوریه نابود شوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس