کد خبر 850696
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹
قصاص

به همت شورای حل اختلاف گلستان ۷ نفر از محکومین به قصاص نفس در سال ۹۶ از چوبه دار رهایی یافتند.

به گزارش مشرق، جعفری رئیس شوراهای حل اختلاف استان گلستان عنوان کرد: به همت تلاش‌های خالصانه اعضای شوراهای حل اختلاف گلستان و پس از برگزاری جلسات متوالی اولیای دمِ ۷ مقتول از حق قانونی و شرعی خود گذشتند و بدون قید و شرط رضایت خود را اعلام کردند.

بیشتر بخوانید:

راز قتل زن خیاط در سینه دو برادر


معاون قضایی رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به این سخن امام علی (ع) که عفو و گذشت سبب جلب رحمت الهی می‌شود، گفت: قطعا قصاص حق اولیا دم است، اما بخشش و گذشت نیکوتر است و لذتی که در گذشت است در انتقام نیست.جعفری افزود: سه خانواده در شهرستان گرگان، دو خانواده در بندرترکمن و یک خانواده در گنبد و یک خانواده نیز در آزادشهر از قصاص قاتل عزیزانشان گذشتند.وی خا

طرنشان کرد: در راستای فریضه صلح و سازش و اصلاح ذات البین عزم خود را جزم کردیم تا ضمن نهادینه سازی این سنت الهی در جامعه، در راستای برقراری صلح و سازش اقدام نماید که به یاری خداوند این مهم تا حدودی محقق شد.

جعفری، بدل شدن اختلافات و دشمنی‌ها به صلح و آشتی، رشد و شکوفایی کشور، جلوگیری از ورود بی رویه پرونده‌ها و طولانی شدن روند رسیدگی در محاکم قضایی را از جمله برکات وجود شورای حل اختلاف در جامعه دانست.

رئیس شوراهای حل اختلاف گلستان نتیجه صلح و سازش در جامعه را علاوه بر ایجاد امنیت روانی، اقتصادی، اجتماعی و قومی و قبیله‌ای موجب نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش در جامعه دانست.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • GB ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
    4 1
    بهتره بجای زور زدن برای نجات قاتل جان مقتول را نجات میدادید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس