کد خبر 850321
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸
رحیم پور ازغدی

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: متاسفانه دستاوردهای انقلاب اسلامی در ۴۰ سال اخیر به درستی برای نسل جوان تبیین نشده است.

به گزارش مشرق، حسن رحیم پور ازغدی صبح امروز در همایش روسای دفاتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سراسر کشور که به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی برگزار شد اظهار داشت: امروز ما شاهد گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی در ایران هستیم در حالی که در هیچ بلوک قدرت و یا هیچ جناح سیاسی و معرفتی در ایران پیش بینی انقلاب را نداشت و امروز این انقلاب که باید تحت عنوان نهضت بزرگ اسلامی از آن یاد کنیم دستاوردها و کارآمدی‌های زیادی داشته است.

رحیم پور ازغدی تصریح کرد: نهضت‌های اسلامی جدید در کشورهای عربی تحت تاثیر انقلاب اسلامی ایران شکل گرفته و موج انقلاب در حال پیشروی بود؛ با رفرم و سکولاریزه شدن این کشورها همگان ترس از فراگیر شدن انقلاب اسلامی داشتند.

وی افزود: تبلیغ اسلامی، پروپاگاندا نیست، زیرا وقتی صحبت از پروپاگاندا در میان است بحث از خفه‌سازی ذهن و بستن دهان مخاطب با آمارسازی دروغین است؛ اما تبلیغ اسلامی یعنی ابلاغ دارد و ابلاغ ریشه در بلوغ دارد و بلوغ یعنی رساندن مطلب به ذهن و قلب مخاطب، تبلیغ اسلامی صرف گفتن نیست بلکه اقناع مخاطب قلبا و ذهن است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در 10 سال آینده پیش بینی می‌شود وارد عرصه‌ای می‌شویم که فضای رسانه‌ای به شدت تغییر خواهد کرد؛ اینکه ما چقدر در طی این 40 سال مخاطب‌شناسی کردیم و انقلاب را برای نسل جدید تبیین کردیم جای سوال و بررسی ایجاد می‌کند که آیا موفق بودیم یا خیر؟ مسلما در پیشبرد اهداف انقلاب بسته به نیاز امروز مخاطب تبلیغ نکردیم.

رحیم پور ازغدی ادامه داد: یکی از مشکلات ما در زمینه تبیین صحیح انقلاب و دستاوردهای آن، کمبود نیرویی است که بتواند توضیح صحیح با قدرت مخاطب شناسی و کلمه شناسی داشته باشد که این وظیفه را انجام دهد زیرا عدم ارائه صحیح توضیحات و واقعیات سبب سرخوردگی مخاطب از انقلاب می‌شود که این از آفت‌های انقلاب است.

وی افزود: علت اینکه ائمه هدی و معصومین ما فصاحت و بلاغت در کلام داشتند همین وجه مخاطب شناسی و تکلم با هر شخص با زبان و روش خاص خود بود؛ امروز هم باید برای تثبیت انقلاب کار جدید، نو و خلاقانه کرد و انقلاب را باید هر روز اثبات کرد چون دشمنان این انقلاب هر روز در حال دشمنی ورزی و خباثت هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: صرف برگزاری مراسمات و جلسات و همایش‌ها کافی و مهم نیست بلکه باید دید چقدر توانسته‌ایم مشکل حل کنیم و سوال پاسخ دهیم و قانع کنیم آنها را جزو اولویت‌های تبلیغ قرار دهیم.

رحیم پور ازغدی عنوان کرد: متاسفانه دستاوردها، خدمات، ثمره‌ها و کارایی این انقلاب با گذشت حدود 40 سال از وقوع آن به درستی تبیین نشده است؛ حداقل در زمینه‌هایی که جزو بهترین‌ها هستیم، این امر را می‌طلبد تا فعالیت بیشتر و توفیقات بیشتری جهت تبلیغ و بیان این فواید حاصل شود.

وی ادامه داد: در شرایطی قرار داریم که امروز دشمنان و مخالفان نظام با غرض‌ورزی و دشمنی در حال نگارش تاریخ انقلاب هستند که اگر در این جبهه کوتاهی و معطل کنیم این دشمنان ما هستند که مخاطب جوان امروز ما را در صف خود قرار می‌دهند و در این زمینه نباید دچار ضعف تبلیغی شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
    3 5
    حتما یکی از آنها این نظام بانکی کثیف ظالمانه است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس