ناصر فریاد شیران

هجمه غیر متخصصین به ورزش کشور تمامی ندارد. این معضل این بار دامان تیم نفت تهران را گرفته و موجب سقوط این تیم از لیگ برتر شده است.

به گزارش مشرق، به گفته ناصر فریادشیران مربی تیم فوتبال نفت تهران، هبه بیژن زنگنه، یکی از عوامل بحرانی شدن تیم نفت تهران و سقوط این تیم به دسته پایین‌تر است. فریادشیران پای یک مسئول نفتی دیگر را نیز به میان کشید تا علت سقوط تیم نفت تهران را بیشتر آشکار کند. علی کاردر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، مدیر نفتی دیگری است که به گفته فریادشیران مانع از واگذاری تیم نفت تهران به بخش خصوصی است.

فریاد شیران گفت: در حال حاضر تیم نفت تهران، 3 فصل است که دچار بحران و چالش شده است. باعث و بانی این مشکلات و بحران‌ها نیز خود آقای وزیر نفت است که دستور هبه تیم نفت را صادر کرد.


وی افزود: قرار بود این تیم را به بندر انزلی واگذار کنند که با تلاش رسانه‌ها این مساله منتفی شد. شخصا نیز در ممانعت از اجرایی شدن این تصمیم تلاش‌هایی داشتم که خوشبختانه این مساله رخ نداد. قرار بود تیم فوتبال نفت تهران به سرنوشت تیم‌های پاس تهران و صبا دچار شود.


او ادامه داد: بعد از اینکه تصمیم گرفتند تا نفت تهران را به انزلی واگذار کنند، سرنوشت این تیم را مشخص نکردند. طی تصمیمی، باشگاه نفت تهران را به بخش خصوصی واگذار کردند. آخرین فردی که باشگاه را تحویل گرفت، آقای دکتر فردوسی (شرکت تهران کار رسا) بود.


مربی نفت تهران تصریح کرد: تیم نفت تهران را در قالبی صوری(روی کاغذ غیر رسمی) واگذار کرده‌ و فروخته‌اند. این تیم را به صورت رسمی انتقال نداده‌اند. تاکنون در خصوص انتقال باشگاه به بخش خصوصی سندی رسمی به امضا نرسیده است. نفت تهران را فقط روی کاغذ به فروش رسانده‌اند. شرکت مذکور (شرکت تهران کار رسا) مبلغ ۱۰ درصد قرارداد را نیز پرداخت کرده‌ است. هزینه‌های جاری تیم را نیز پرداخت می‌کند؛ هزینه ایاب و ذهاب و اسکان بازیکنان تیم و ... از سوی شرکت پرداخت می‌شود. در این مورد مشکل خاصی وجود ندارد. منتها به صورت رسمی تیم به شرکت تهران کار رسا، واگذار نشده است.


فریادشیران تصریح کرد: تیم نفت تهران، از سال ۹۴ نتوانسته است مالیات خود را پرداخت کند. به همین جهت اکثر مدیران این باشگاه ممنوع الخروج بوده‌اند. شرکت تهران کار رسا، حدود ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون از مالیات معوقه را پرداخت کرده است تا مسئولان باشگاه از ممنوع‌الخروجی خارج شوند.


سرمربی تیم نفت تهران با اشاره به آنچه که کارشکنی‌های علی کاردر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران خواند، ابراز داشت: اعضای مجمع موسسه فرهنگی - ورزشی نفت تهران، سه ماه تمام وقت گذاشته‌اند تا بتوانند از ممنوع الخروجی خارج شوند. شرکت تهران کار رسا نیز در این مورد تمام تلاش خود را انجام داده است. اما بیشتر از یک ماه است که آقای علی کاردر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، صورت جلسه مربوطه را در این خصوص امضا نمی‌کند. دلیل این مساله را نمی‌دانم. حتی در این خصوص آقای وزیر نیز دستور صادر کرده‌اند. اما به این دستور هم بی توجهی می‌شود.


او گفت: بازیکنان ما حرفه‌ای هستند. باید دستمزد آنها را پرداخت کنند. اما این تیم از ابتدای فصل با انواع مشکلات مواجه بوده‌ است. از زمانیکه تیم نفت تحت پوشش شرکت ملی نفت بود عموم این مشکلات وجود داشته است. از زمانیکه آقای منصوریان هم سرمربی تیم بودند، این مشکلات وجود داشت. حتی پول مسافرات با هواپیما را هم نداشتند که به تیم پرداخت کنند. سه سال است که تیم با چنین مشکلاتی مواجه است. کسی هم به داد تیم نمی‌رسد. همه گوش و چشمشان را بسته‌اند.


وی ابراز داشت: آقای دکتر فردوسی گفته‌اند که حتی اگر تیم نفت به دسته اول سقوط کند باز هم از تیم حمایت می‌کنم. منتها تیمی که این همه مشکل دارد و سه مالک و پنج سرمربی تعویض کرده است، مشخصا ذهن و تمرکز بازیکنانش به هم می‌ریزد. ما ۸ هفته نباختیم. با پرسپولیس مساوی کردیم. با تیم‌های بالای جدول خوب بازی کردیم. اما برخی، تیم را با مشکلاتی مواجه ساخته‌اند.


وی در پاسخ به این سوال که جهت انتقال رسمی باشگاه به شرکت تهران کار رسا، اکنون چه کسی باید تصمیم نهایی را بگیرد گفت: آقای کاردر باید تصمیم بگیرند. من نمی‌دانم که ایشان واقعا چه دلیلی دارند که تصمیمی در این خصوص اتخاذ نمی‌کنند. شاید منتظرند که تیم سقوط کند و از لحاظ قانونی خودشان تیم داری کنند. مگر می‌شود بیش از یک ماه نامه‌ای در کارتابل ایشان گیر کند و به آن پاسخ ندهند؟ با ورود آدمهای غیر متخصص در مجمع و هیات مدیره که تخصصی در فوتبال و ورزش نداشته‌اند حکم قتل تیم صنعت نفت را صادر کرده‌اند. این مساله از سه فصل پیش رخ داده است و فقط مربوط به این فصل نیست.


او افزود: این باشگاه ۳۳ میلیارد تومان بدهی بار آورده است. واقعا مشخص نیست تکلیف طلب تیم چه می‌شود. آقایان منصوریان، دایی، کریمی، درخشان و ... از این تیم طلب دارند. چه کسی باید به آنها پاسخ بدهد؟ نه شهرداری و نه فرمانداری و نه شورای شهر و نه نمایندگان به فکر تیم نیستند. مشکلات کماکان پا برجاست. تیم نفت، از جمله تیم‌های بازیکن ساز برای تیم ملی و تیم‌های باشگاهی کشور بوده؛ نباید چنین اوضاعی را داشته باشد. تا این لحظه که من با شما صحبت می‌کنم تکلیف تیم مشخص نیست.


فریادشیران در پایان ضمن تهدید به افشاگری گفت: آقای کاردر و سایر افراد روزه سکوت گرفته‌اند و در این خصوص صحبتی نمی‌کنند. آنها دستور وزیر را نیز اجرایی نمی‌کنند. نامه‌ها و مدارکی را در این خصوص در آینده نزدیک رسانه‌ای خواهم کرد.

منبع: نکونیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس