کد خبر 849226
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۸
حسین قاسمی

مشاور رئیس جمهور گرچه امروز در حمایت از جلائی پور مطالبی را بیان می‌کند، اما در گذشته نه چندان دور، آقای آشنا نظر دیگری در این رابطه داشتند...

به گزارش مشرق؛ حسین قاسمی پژوهشگر تاریخ امنیتی و فرماندار اسبق شیراز در کانال شخصی خود نوشت:

۱- پس از بازداشت محمد رضا جلائی پور فرزند «دکتر حمیدرضا جلائی پور عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت» ، حسام الدین آشنا با نوشتن چند مطلب و توئیت به آن واکنش نشان داد.

حسام الدین آشنا در مطلبی با ذکر وابستگی محمدرضا جلائی پور به خانواده شهدا ، او و خانواده‌اش را متدین وایراندوست نامید و چنین به آن واکنش نشان داد:

«کسانی که به اتهامات واهی  بر دستان جوانان خوشفکر و ایراندوست و متدین و خانواده شهید، بند می زنند؛

 بدانند خداوند فرموده است: اعملوا ما شئتم انه بما تعملون بصیرهر کاری می خواهید بکنید ولی بدانید خداوند به آنچه می کنید بصیر است.»

او در مطلبی دیگر این اقدام را  دشمن شناسی انحرافی  و نشان بی بصیرتی توصیف کرد.

۲- در سال ۹۷ ، حسام الدین آشنا  دستگیری فرزند حمید رضا جلائی پور را بند زدن بر  دستان خانواده شهدا و...می خواند، اما آیا ۲۰ سال پیش  یعنی در سال ۷۷ هم چنین نظری درباره بازداشت حمیدرضا جلائی پور( جلائی پور پدر) داشت ؟

یکی از مدیران امنیتی و اطلاعاتی سال ۷۷ که در جلسه تصمیم گیری برای بازداشت جلایی پور پدر حضور داشته در گفتگویی اختصاصی با من گفت:

« آقای آشنا در پست معاونت ویژه وزارت اطلاعات بودند. در جلسه ای که به مناسبت تصمیم گیری برای بازداشت حمیدرضا جلائی پور در مهرماه ۱۳۷۷ تشکیل شده بود ایشان به عنوان معاون ویژه  وبا لباس روحانیت حاضر بودند و چون داماد وزیر وقت یعنی آقای دری نجف ابادی بودند عملا نماینده ایشان هم محسوب می شد. در این جلسه پس از طرح این بحث که باتوجه به برادر شهید بودن جلائی پور ، او بازداشت نشود آشنا این نظر را رد کرد و پس از یک بحث فنی و با استدلال  گفت کار کشور با تعارف و..پیش نمی رود، لازم است این دستگیری خیلی محکم جهت تحقیق وبازجویی صورت پذیرد.»

اکنون بعد از بیست سال چه اتفاقی رخ داده که ایشان نظری کاملا متضاد بیست سال قبل دارد؟



 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • AE ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
    6 0
    خنگه
  • IR ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
    10 0
    لباسش رفته افکارش رفته ..ـلباس جدیدنظرجدید ولی چرارفتند خودش بهترمیدانند من فقط میدانم لباس روحانیت بسختی ازتن کسی درمی آید وکاملاجدی وبادلیل /
  • اقبال مهدوی IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
    8 0
    چیزی نشده فقط نانجیبی بعضی افراد مشخص شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس