جشنواره صدا و سیما

معاون صدا در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره مردمی صداوسیما گفت: آمار مخاطبان امروز برای رادیو یک افتخار است.شاه‌آبادی گفت: از همه مردم تشکر می‌کنم که از رادیو حمایت می‌کنند.

 سرویس فرهنگ و هنر مشرق -  آیین پایانی نخستین جشنواره مردمی صدا و سیما با هدف تقدیر از برترین‌های نوروز 97 و تجلیل از مخاطبان شرکت‌کننده در این نظرسنجی، با حضور رئیس رسانه ملی، برنامه‌سازان و برگزیدگان در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان صدا و سیما برگزار ش.
 معاون صدا در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره مردمی صداوسیما گفت: آمار مخاطبان امروز برای رادیو یک افتخار است.شاه‌آبادی گفت: از همه مردم تشکر می‌کنم که از رادیو حمایت می‌کنند. این جشنواره فرصتی شد تا یک میدان رقابت نویی را در عرصه رادیو شاهد باشیم. از تدبیر ریاست رسانه ملی و مدیر کل مرکز روابط عمومی تشکر کنم.


وی ادامه داد: عنصر رقابت یکی از بزرگ‌ترین عوامل برای پیشرفت در هر رخدادی است. اگر عنصر رقابت وجود داشته باشد، می‌توانیم به آینده این حوزه امید داشته باشیم. رادیویی‌ها حق بزرگی در عرصه فرهنگ و رسانه دارند. حضور من در اینجا به نمایندگی از کسانی است که تلاش کردند، تمام توانایی خود  با استفاده از  ظرفیت صدا و ظرفیت برنامه‌سازی ارائه بدهند و از بسیاری از جهات محروم هستند و باید تمام قدرت خود را با استفاده از ظرفیت رادیویی به مخاطب انتقال دهند. اگر شاهد پیشرفت رادیو باشیم باید این فضاهای رقابتی فراهم شود. ما در نوروز امسال توانستیم به بسیاری از موضوعات و رخدادهای مهم بپردازیم.
وی افزود: بیش از ۸۰۰ عنوان برنامه رادیویی روی آنتن است. رسانه ملی در درون خود رادیویی دارد که شبکه‌ها بین ۱۸ تا ۲۱ ساعت برنامه تولیدی دارند. این حجم تولید در رادیو بالاست. کمتر فرصت شده عرصه رقابت فراهم شود. نخستین بار است که در این جشنواره شرکت می‌کنیم. این فرصت را آغازی می‌دانیم که یک میدان رقابت بین همکاران ما فراهم شود. شاید برخی از برنامه‌ها جای دیده شدن  بیشتر دارند. به نمایندگی از همه کسانی که در رادیو هستند و با کمترین امکانات بهترین فرصت‌ها را  برای مخاطبان رادیو فراهم می‌کنند، تشکر می‌کنم.


معاون صدا خاطرنشان کرد: رادیو در این بازه زمانی توانست در بسیاری از عرصه‌ها حرکت‌های نوینی انجام دهد. برای مثال رادیو سلامت توانست با ایجاد کمپین سلامت در فرصت نوروز برای مخاطبان پیام سلامتی داشته باشد.
 وی تصریح کرد: نوروز امسال مردم رادیو را شنیدند و در این میدان رقابت ما تک حوزه‌ای بوده‌ایم و در یک بخش ارائه برنامه رقابتی داشتیم. هفت برنامه از هفت شبکه رادیویی در این رقابت شرکت کردند و مردم رأی دادند و از این که این برنامه‌ها را شنیدید، این یک گام جدید بود و در سال ۹۷  این گام جدید را به فال نیک می‌گیریم. سال ۹۷ برای رادیو سال معرفی برنامه‌ها خواهد بود؛ به جای معرفی شبکه‌ها، چرا که فرصت های بسیاری در رادیو وجود دارد.
شاه‌آبادی سپس یادآور شد: هنرمندان رسانه فاخر در این جمع حضور دارند. بازیگران و برنامه‌های نمایشی توانستند با مخاطبان ارتباط نزدیک برقرار کنند. رسیدن آمار مخاطبین به حدود ۳۵ درصد شنوندگان برای ما یک افتخار است. خوشحالیم توانستیم با مردم ارتباط برقرار کنیم و در رقابت برنامه‌های نوروزی حضور پیدا کردیم.
برگزیدگان آثار رایویی به شرح زیر است.
در بخش برنامه‌های رادیویی از فریبرز گلبن برای برنامه عید من در رادیو جوان تجلیل شد.
عیدانه و لبخند به تهیه‌کنندگی ساجد قدوسیان در رادیو ایران برگزیده شد.
برنامه گل و بلبل به تهیه‌کنندگی میثم عبدی برگزیده شد.
«عیدانه و لبخند«نوروز رادیو ایران با طعم «رادیو جمعه»

بیش از دو سال است که « رادیو جمعه» با بهره گیری از هنرمندان قدیمی طنز رادیو در کنار بازیگران جوان موفق شده است ، مخاطبان زیادی را به خود جذب کند و آغاز گر نسل سوم برنامه های طنز صبح جمعه باشد. اهالی این برنامه با «عیدانه و لبخند« از 28 اسفند تا 12 فروردین ساعت 9:00 صبح  لحظات خوب و مفرحی  را برای شنوندگان رادیوایران  فراهم کردند.قدوسیان (تهیه کننده)می گوید: ، یکی از دلایلی که این برنامه شنیده شد ،قطعا بحث محتوایی آن بوده است.اینکه ما همیشه سعی کرد یم در برنامه «صبح جمعه» صدای مردم باشیم و مشکلات آنها را با زبان طنزبه گوش مسئولین برسانیم. فضای برنامه به لحاط فرم و اجرا فضایی کاملا شاد هست. تا جایی که اگر مخاطب کسالت و ناراحتی داشته باشد ،به محض آنکه پیچ رادیویش را باز کند حالش بهتر می شود.در حال حاضر 53 نفر اعم از بازیگر ،نویسنده ،نوازنده ، خواننده و مسئولین کارهای فنی با «صبح جمعه» همکاری می کنند.

 
سوژه های «عیدانه و لبخند» مواردی بود که مردم در ایام  عید با آن سر و کار داشتند  مانند خانه تکانی ، خرید شب عید ، دید و بازدید ، پر خوری  و چاقی ،طبیعت گردی ، سفر،درمان های سر خود ،چشم و هم چشمی ،هفت سین  و.. را دست مایه نویسندگان برنامه قرار گرفت.در بخش نمایشی مسابقه شنگول با موضوع اجزای سفره هفت سین توسط داوود منفرد ، خانواده سرسام با بازی حجت شوکت ،عباس نباتی و زهره کد خدا زاده نمایش جانعلی و هیبت با بازی عباس محبی و مرتضی تبریزی ،آقای منقاشیان با بازی اصغر سمسار زاده ،ماجراهای خواستگارهای مهناز با بازی سارا جعفری ،آقاتی هوچی کسی که از کاه کوه می سازد  با بازی حمید الله یاری پخش شدضمن اینکه 34  طنز آهنگ برای ایام عید توسط هنرمندان «رادیو جمعه» تولید شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس