شفر

سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران گفت: چیزی که وجود دارد این است که در رسانه‌های اروپایی هیچکس از قهرمانی پرسپولیس در ایران صحبت نمی‌کند بلکه از موفقیت استقلال در آسیا حرف می‌زنند.

به گزارش مشرق، وینفرد شفر در نشست خبری قبل از دیدار با پیکان اظهار داشت: در ابتدا باید بگویم که خیلی خوشحالم که شما را دوباره می‌بینم. ما بازی‌های بسیار سختی را در پیش داریم و بعد از بازی با الهلال ۲ بازی مهم در لیگ و سپس جام حذفی و بازی‌های آسیایی مهمی در پیش داریم. امیدوارم نتایج خوبی بگیریم ولی نمی‌دانم کدام ۱۱ بازیکن فردا در ترکیب ما به صورت اصلی بازی می‌کنند.

وی افزود: می‌دانید که تعدادی بازیکن مصدوم در کویت داشتیم و فرشید باقری هم آسیب دید اما همه با تمام وجود تلاش می‌کنند و باید دید که مسابقه فردا چه اتفاقی خواهد افتاد.

* چشمی فردا نیست

وی در مورد اینکه وضعیت مصدومیت روزبه چشمی چگونه است، گفت: چشمی در بازی فردا حضور ندارد و به بازی با ذوب‌آهن در لیگ قهرمانان آسیا می‌رسد. 

* به کادرم احترام بگذارید اگر کسی بلد نیست احترام گذاشتن را یاد بگیرد

شفر در مورد اینکه شایعه شده نام فرهاد مجیدی به او تحمیل شده است، اظهار داشت: (محمد حسین زرندی مدیر رسانه‌ای استقلال ابتدا گفت قبل از صحبت‌های شفر این را عرض کنم که این موضوعی که یکی از روزنامه‌ها منتشر کرد کاملاً کذب و دروغ محض بود و استقلال هم در بیانیه‌اش رسماً این موضوع را تکذیب کرد.) طبق آماری که در یک سایت خارجی منتشر شده استقلال با وجود ۲ بازی خانگی ۱۲۷ هزار تماشاگر داشت و در رده اول قرار گرفت، پرسپولیس با ۳ بازی در رده سوم است و یک تیم چینی هم در رده دوم است. ما با ۲ بازی خانگی پرطرفدارترین آسیا شناخته شدیم شاید اگر یک بازی خانگی دیگر داشتیم و مثلاً بازی با الهلال را در آزادی برگزار می‌کردیم در مجموع ۲۰۰ هزار تماشاگر به ورزشگاه آزادی می‌آمد. چرا تماشاگران به ورزشگاه می‌آیند چون خوشحال هستند و از بازی‌های استقلال راضی هستند. کادر فنی و بازیکنان استقلال در ۸ ماه گذشته به سختی کار کرده‌اند. کادر فنی من بسیار با کیفیت و با انگیزه است. کادر فنی و من تلاش کردیم تا استقلال را به سطح اول فوتبال ایران برگردانیم. وقتی در روزهای اول چنین چیزهایی را می‌گفتم شاید خیلی از خبرنگاران آن را باور نمی‌کردند اما این اتفاق افتاد که به خاطر حضور سانی، میگوئل، طاهری، اشکان نامداری و ساشا بوده است. اینها کادر من هستند و من احترام بیشتری نسبت به کادرم می‌خواهم. اگر کسی نمی‌داند احترام چیست آن را یاد بگیرد. هدفمان این است که استقلال را به جایگاه خوبی برسانیم. قبل از آمدن من استقلال در رده پایین جدول بود اما الان در رده بالای جدول قرار دارد، ما می‌خواهیم نه فقط تیم استقلال بلکه باشگاه استقلال یکی از بهترین باشگاه‌های آسیا شود.

*من باشگاه استقلال، تیمم و کشور ایران و مردم تهران را بسیار دوست دارم

وی افزود: کادر فنی من با کیفیت است و فوتبال را هم خوب می‌شناسد اگر شایعه‌ای منتشر شده مشکل من نیست شاید یک نفر در مورد کادرم حرف زده است اما ما استقلال را دوست داریم و کارمان هنوز تمام نشده است. ما ۲ بار قهرمان لیگ عربستان را شکست دادیم، در گروه سخت به عنوان صدرنشین صعود کردیم اگر یک بازی دیگر خانگی داشتیم شاید ۲۰۰ هزار تماشاگر به ورزشگاه می‌آمد. این پتانسیلی است که باشگاه می‌تواند از آن درآمدزایی بیشتری کند مثل بایرن‌مونیخ، رئال مادرید، دورتموند، باشگاه پتانسیل خوبی را دارد، ما هم اهداف کلی‌مان را به باشگاه داده‌ایم این کار مثل زندگی خود من است و برایم خیلی مهم است. من باشگاه استقلال، تیمم و کشور ایران و مردم تهران را بسیار دوست دارم اما اگر یک فردی حرفی زده است این دیگر مربوط به من نیست، همه چیز دست باشگاه است و تاریخ قراردادم را هم باشگاه می‌داند.

* استقلال می‌تواند تیمی مشابه رئال باشد

سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه حسن زمانی امروز مدعی شده شفر یک سال دیگر با این باشگاه قرارداد دارد و در این تیم می‌ماند، گفت: اگر آقای زمانی چنین حرفی زده‌اند حتماً درست گفته‌اند. من به او علاقه دارم اما ۲ موضوع وجود دارد که باید در موردش توضیح بدهم. اول اینکه ما می‌توانیم استقلال را با هم به یکی از باشگاه‌های قدرتمند آسیا و سفیر ایران تبدیل کنیم. جا دارد از همینجا قهرمانی پرسپولیس را تبریک بگویم ولی چیزی که وجود دارد این است که در رسانه‌های اروپایی هیچکس از قهرمانی پرسپولیس در ایران صحبت نمی‌کند بلکه از موفقیت استقلال در آسیا حرف می‌زنند. این شرایط برای رئال مادرید هم وجود دارد و استقلال می‌تواند تیمی مشابه این باشگاه بزرگ باشد. شما اگر به تایلند یا برخی از کشورهای اطرافتان سر بزنید می‌بینید که نماد رئال و بارسلونا در این کشورها بسیار زیاد است و این اتفاق می‌تواند برای استقلال در آسیا هم رخ دهد. باشگاه می‌تواند از پتانسیل ۳۰ میلیون هوادار استفاده کند و به نظرم این ایده در ذهن مدیریت باشگاه هم وجود دارد. همانطور که شما می‌دانید خراب کردن راحت است اما سانتیمتر به سانتیمتر ساختن کار بسیار سختی خواهد بود. ما می‌توانیم با کار طولانی ستاره سوم را برای استقلال به دست بیاوریم.

* شایعات را کسانی درست می‌کنند که می‌خواهند لول استقلال را پایین بیاورند

شفر ادامه داد: راه بعدی هم این است که برخلاف ۸ ماه گذشته حرکت کنیم و رو به عقب برویم. شاید برخی‌ها چنین تمایلی دارند. الان همه چیز دست باشگاه است و من نمی‌خواهم بیشتر از این در موردش صحبت کنم. ما باید تمرکزمان را روی فینال جام حذفی، ۲ بازی باقیمانده لیگ و آسیا بگذاریم. در آن شرایط اگر تکلیف مشخص شود من می‌توانم به شما پاسخ بدهم. البته شایعات بسیار زیاد است ولی بعضی مواقع شایعات را افرادی می‌توانند درست کنند که دوست دارند لول استقلال را پایین بیاورند.

* من دوست ندارم تیمم در سطح پایین جدول باشد

شفر تأکید کرد: من و کادر فنی‌ام در قبال هواداران مسئولیت داریم. در بازی گذشته چند صد هزار نفر به استادیوم آمدند و بعد از بازی هیچ مشکلی هم پیش نیامد. شاید در آلمان و یونان بعضاً مشکلاتی ایجاد شود و تمشاگران دردسرهایی درست کنند اما این نوع رفتار تماشاگران استقلال در دنیا می‌تواند ایده‌آل باشد. من دوست ندارم تیمم در سطح پایین جدول باشد و تماشاگر کمی برایش به ورزشگاه بیاید. شما دیدید در کویت بازی استقلال و الهلال در شرایطی برگزار شد که حریف میزبان بود اما استقلالی‌های زیادی در آنجا حضور داشتند و این نشان می‌دهد این تیم از پشتوانه و پتانسیل زیادی برخوردار است.

* من بمانم غفوری و امید ابراهیمی حتما باید در استقلال بمانند

وی در مورد اینکه برخی از بازیکنان استقلال قراردادشان یکساله است و در پایان فصل قراردادشان تمام می‌شود و اگر شما بمانید چه وضعیتی خواهد شد، گفت: اگر من بمانم ووریا غفوری و امید ابراهیمی حتماً باید در استقلال بمانند. غفوری یکی از بهترین بازیکنان داخلی لیگ ایران است، امید ابراهیمی هم فرمانده و ژنرال تیم است که اگر بخواهیم بازیکنی مثل او را پیدا کنیم چند سال زمان نیاز داریم. امید ابراهیمی همان بازیکنی است که برای موفقیت و پیروزی در لیگ قهرمانان به آن نیاز داریم. ووریا غفوری هم بهتر از سطح خودش در بازی قبل بازی کرد و با وجود آنکه خسته بود و آمادگی کامل نداشت بسیار دوید و رفت و برگشت‌ها را انجام داد و گل هم زد. اگر من مربی تیم ملی بودم هر روز به ووریا غفوری ویتامین می‌دادم تا برای جام جهانی سرحال باشد. به کی‌روش تبریک می‌گویم که چنین بازیکنانی دارد. اگر من در استقلال بمانم این دو بازیکن هیچ شانسی برای رفتن ندارند. آنها مثل پایه یک خانه هستند اگر پایه مستحکم نباشد خانه فرو می‌ریزد همانطور که دستیارانم چنین وضعیتی دارند.

* قرارداد امضا کنم فهرست بازیکنانم را در اختیار باشگاه می‌گذارم

شفر در مورد اینکه آیا فهرستی برای جذب بازیکن به باشگاه استقلال داده است یا نه، گفت: من یک فهرست دارم که پیش خودم است، اگر قرارداد امضا کنم آن را به باشگاه می‌دهم. اگر شما بازی‌های بوندسلیگا و بایرن مونیخ را ببینید متوجه می‌شوید که چرا بایرن مونیخ ۲۰ امتیاز بالاتر از بقیه تیم‌ها دارد و پر افتخارترین تیم آلمان است و یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی در اروپا است. آنها بازیکنی مثل ماتینز را دارند که شبیه امید ابراهیمی است ضمن اینکه بازیکنان همگی روح جنگندگی دارند. یک مربی باید قطعات پازل را کنار هم بچیند. من برای بازی فردا نمی‌دانم کدام بازیکن در خط حمله بازی می‌کند، باید فکر کنم و ببینم فردا کدام بازیکنان را باید در خط حمله به میدان بفرستم. مطمئن باشید اگر من در استقلال بمانم ووریا و امید جایی نمی‌روند، آنها از باشگاه‌های دیگر پیشنهاد دارند، این اتفاق بدی است که آنها بخواهند از استقلال بروند اما من نمی‌گذارم که آنها بروند. همه کسانی که در فوتبال هستند بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا، بازی استقلال و پرسپولیس را می‌بینند و این بازی‌ها را از دست نمی‌دهند، ما ۱۰۰ بازیکن مثل امید ابراهیمی و ووریا غفوری نداریم.

* مطمئن هستم که فردا داور عملکرد قابل قبولی خواهد داشت

سرمربی تیم استقلال  در خصوص عملکرد بازیکنان پیکان در فصل اخیر و برنامه‌هایش برای بازی فردا گفت: پیکان تیم بسیار خوبی است که یادم می‌آید در بازی رفت ما مقابل این تیم توسط شهباززاده و قائدی شانس گلزنی داشتیم البته مهاجم پیکان در آن بازی دو خطای شدید روی چشمی انجام داد که ممکن بود پای این بازیکن بشکند اما مطمئن هستم فردا داور عملکرد قابل قبولی خواهد داشت چون نمی‌خواهیم مصدوم داشته باشیم به خصوص که ملی‌پوشان‌مان آماده حضور در جام جهانی می‌شوند.

* اگر بگویم فصل بعد می‌خواهم نایب قهرمان شوم باید به خانه بروم

به گزارش فارس، خبرنگاری پرسید برانکو مدعی شده فصل آینده چه شفر در استقلال باشد و چه نباشد ما می‌خواهیم برای سومین بار قهرمان شویم که سرمربی استقلال در این باره گفت: خوب است (با خنده) اگر بازیکنان پرسپولیس از حالا بگویند ما فصل بعد می‌خواهیم نایب قهرمان شویم همه باید به خانه‌هایشان بروند! من قهرمانی پرسپولیس را به برانکو و بازیکنان این تیم تبریک می‌گویم ولی اگر من هم بگویم که می‌خواهم فصل بعد نایب قهرمان شوم باید به خانه بروم. ما بیشتر می‌خواهیم روی تیم‌های پایه کار کنیم و هر سال دو سه نفر را از تیم‌های پایه به جمع‌مان اضافه کنیم. ساناک و کولی از جمهوری چک و جامائیکا به اینجا آمده‌اند و ما هم می‌خواهیم برای فصل‌های آینده از تیم‌های پایه بازیکن داشته باشیم که قلب آن بازیکنان آبی باشد نه اینکه از تیم‌های دیگر بازیکن بگیریم.

* صحبت های من و کی روش مثبت بود

سرمربی استقلال در خصوص اینکه در نهایت خروجی جلسه‌اش با کی‌روش در مورد ملی‌پوشان به جمع‌بندی رسید، گفت: جلسه خوبی با کی‌روش داشتیم و در مورد مسائل فوتبال در دنیا حرف زدیم.در پایان هم در مورد بازیکنان با او صحبت کردم و به او گفتم که من هم در تیم‌های باشگاهی بودم و هم در تیم‌های ملی. صحبت‌ها بین من و او مثبت بود و من هم برای تیم ملی ایران در جام جهانی آرزوی موفقیت کردم.

* ارزش تیم ما این روزها 18 میلیون دلار است

وی  افزود: اگر ایران در جام جهانی خوب باشد برای کل فوتبال خوب است، حتی برای مربیان باشگاهی. البته یک مقدار کار من با او تفاوت دارد چون من هر روز با بازیکنان در ارتباط هستم و او چند ماه یکبار این کار را انجام می‌دهد. به این نکته هم اشاره کنم سه بازیکن ما در سایت ترانفسر مارکت در عرض هشت ماه تغییرات زیادی داشتند، امید نورافکن هشت ماه پیش قیمتش ۱۰۰ هزار دلار بود ولی حالا قیمت او یک میلیون دلار شده است همچینی حسینی ۸۰ هزار دلار قیمت داشت ولی به یک میلیون و ۱۰۰ هزار دلار افزایش پیدا کرده و روزبه‌ چشمی نیز همین‌طور؛ ارزش تیم ما این روزها به ۱۸ میلیون دلار رسیده که این موضوع قابل توجه است. در پایان هم بگوییم در مورد شایعات باشگاه امروز اطلاعیه‌ای صادر کرد و مدیرعامل وقتی حرفی می‌زند، حرف آخر است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
    12 25
    یکی این بنده خدا رو از پیریز بکشه بیرون ... جوزدگی هم حدی داره برای اینکه قیمت خودش رو برای استقلالی ها بالاببره چه هندوونه هایی زیر بغل خودش و استقلال می زاره ، آره هر روز تو اخبار سایت ها و شبکه های اروپایی درباره موفقیت های استقلال تو باشگاه های آسیا برنامه و مطلب پخش می کنن ... صعود استقلال از مرحله گروهی ... بابا ولمون کن عمو جون ، جوک نگو ... البته استقلال تو این 3 سال اینقدر بد نتیجه گرفته که این بنده خدا اینجوری از آب گل آلود ماهی بگیره
    • IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
      11 4
      یک دهم طارمی هم قراردادش نیست.حالا مانوئل خوزه رو نمیگم
    • حسن AE ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      5 1
      بترکه چشم حسود
  • منصور IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
    8 22
    خداوکیلی خیلی وراجه بابا داشتی توی منزل پشه میپروندی استقلال پول وهمه چیز بهت داد حالا کلاهتو بنداز بالا واین همه خالی نبند پیرمرد!
  • حسین جعفری IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
    18 5
    ممنونم ازین پیری که مغز جوان دارد شک نکنید او با استقلال بزرک تاریخی وجاویدانه خواهدشد انشاالله
  • امیر IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    1 2
    طبیعیه که درآلمان ازتیم شفربگویندهمانطوریک درکرواسی هم ازاستقلال خبری نیست وهمه ازبرانکومیگویندومی نویسندماهم تیمهایی راکه بچه های ایرانی باشندرصد میکنیم فقط شفربگویدنسبت به دوره منصوریان چه رشدی کرده ؟منصوریان سال قبل راحت نائب قهرمان شدودرآسیاهم تاحذفی رفت ودرجام حذفی هم فینالیست شداماشفرتاحالا چه پیشرفتی کرده ؟یادتون رفته بردهای سه گل وچهارگلی زمان منصوریان را؟
  • فرهمند IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    4 1
    این مربی فوق العاده است. باهوش و صریح است و واقعا با استقلال عالی عمل کرده . به امید پیروزی و قهرمانی استقلال در جام اسیا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس