محمد صادق کوشکی

شایسته است که فرماندهی محترم ناجا برای خنثی‌سازی این سناریو کثیف، آن مامور وظیفه شناس را مورد تشویق قرار بدهد تا ریشه غیرت و دغدغه در انجام وظیفه در ناجا خشک نشود.

به گزارش مشرق؛ دکتر محمد صادق کوشکی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران درباره حاشیه ایجاد شده پس از انتشار فیلمی از برخورد ماموران نیروی انتظامی با دو زن کشف حجاب کرده، که به دستور وزیر کشور برای پیگیری آنچه رفتار "ماموران خاطی" عنوان شد، انجامید؛ طی یادداشتی، نکاتی را درباره این اتفاق و واکنش‌های پس از آن مطرح کرده‌اند:

۱- کاوه مدنی یک نفوذی تمام عیار امنیتی بود که آمد و معاون سازمان حفاظت از محیط زیست شد و هرچه توانست و خواست (به سفارش سرویس‌های بیگانه) انجام داد؛ از جمع آوری اطلاعات مهم کشور تا تلاش برای ایجاد انحراف در برنامه ریزی‌های ملی و ... - و سرانجام پس از انجام ماموریتش، به ناکجاآباد گریخت!

کاوه مدنی یک نفوذی تمام عیار امنیتی بود که آمد و معاون سازمان حفاظت از محیط زیست شد و هرچه توانست و خواست (به سفارش سرویس‌های بیگانه) انجام داد

۲- طبعا لاپوشانی چنین فضاحتی برای یک دولت که بزرگانش عموما امنیتی‌اند، کار ساده‌ای نبود و برای همین منظور سناریویی با عنوان "برخورد مامور خاطی ناجا با دختران بی‌حجاب" را علم کردند! آن هم با این پیش فرض که این سناریو آن چنان بازتابی در جامعه ایجاد خواهد کرد که ماجرای کاوه مدنی را بپوشاند و مقصران و همکاران کاوه مدنی را از بازخواست و تعقیب مصون و محفوظ بدارد.

۳- و متاسفانه رحمانی فضلی وزیر کشور هم نادانسته قربانی این سناریو شد و در زمین اصحاب کاوه مدنی بازی کرد!

۴- جنجالی که در محفل نفوذ برای لاپوشانی فضاحت کاوه مدنی به راه انداختند یک سناریو سینمایی تمام عیار بود. از یک برخورد انتظامی فیلمی ماهرانه تهیه می شود و چند دختر به خوبی نقش خود را بازی می کنند و از ماجرا فیلم می گیرند (در تاریخ ۲۰ فروردین ۹۷) و با فاصله ۱۰ روز فیلم در فضای مجازی منتشر می شود و رفقای کاوه مدنی که در دولت مستقرند، شروع به فضاسازی و مظلوم نمایی می کنند و وزیر کشور هم با فشار همین گروه وارد سناریو شده و علیه "مامور خاطی" موضع می‌گیرد و تنور لاپوشانی پرونده "مدنی" را گرمتر می کند.

۵- جای تعجب است که وزیر کشور علیرغم سابقه و تجربه چگونه توسط «یاران مدنی» بازی خورده است؟ براساس قوانین جمهوری اسلامی "بی حجابی" جرم است و "مقاومت در برابر مامور قانون" و "اهانت به مامور قانون حین انجام وظیفه" هم جرم است!

در چنین فضایی وزیر محترم کشور بدون اشاره به افراد مجرمی که براساس فیلم مذکور مرتکب سه جرم پی در پی شده اند، گریبان مامور قانون را می‌گیرد و او را "خاطی" خطاب می‌کند و دستور برخورد و تنبیه او را می‌دهد؟

جای تعجب است که وزیر کشور علیرغم سابقه و تجربه چگونه توسط «یاران مدنی» بازی خورده است؟ براساس قوانین جمهوری اسلامی "بی حجابی" جرم است و "مقاومت در برابر مامور قانون" و "اهانت به مامور قانون حین انجام وظیفه" هم جرم است!

آیا ایشان نمی‌داند که اثبات خاطی بودن مامور ناجا صرفا در دادسرای نظامی و پس از طی سلسله مراتب قانونی ممکن است؟ و آیا التفات ندارند که "خاطی" خطاب کردن مامور ناجا در شرایطی که هنوز دادگاهی برای بررشی رفتار ایشان تشکیل نشده، خود جرم است؟

۶- در همه جای دنیا پلیس و ضابطین قضایی مصداق قوه قهریه مشروعند و عموم متهمین و مجرمین در زمان بازداشت توسط مامورین قانون، اقدام به "کولی بازی" و "گریه و زاری" نموده و تسلیم ماموران قانون نمی‌شوند! و در چنین مواردی ماموران قانون هم با توسل به قوه قهریه، مجرمین و متخلفین را بازداشت و به مراکز انتظامی دلالت می‌نمایند. تا آنجا که در برخی موارد کار به استفاده از اسلحه می‌کشد و آنانی که وزیر کشور هم نیستند به خوبی به این مساله واقفند! (کما اینکه کمتر قاچاقچی و قاتل و سارقی است که در هنگام دستگیری مقاومت نکند و مظلوم بازی در نیاورد!)

۷- آیا وزیر محترم کشور توقع دارند ماموران ناجا با التماس و خواهش متخلفان و متهمان نافرمان را بازداشت کنند؟ اگر در فیلم مذکور دختران بی حجاب در برابر ماموران مقاومت نمی‌کردند، مشکلی پیش می‌آمد؟ به راستی اگر شخص وزیر محترم کشور به جای مامور ناجا در مورد فوق بودند، چه می‌کردند؟

۸- ورود وزیر کشور به پرونده فوق از ایشان بسیار بعید بود! هم از این بابت که ناخواسته وارد یک بازی امنیتی برای لاپوشانی پرونده یک شاه‌مهره نفوذی شدند و هم از این بابت که با این اقدام خود، عملا از قانون‌شکنان بی‌حجاب و متجاهر به فسق حمایت کردند و هم باعث دلسردی و یأس ماموران وظیفه شناس ناجا شده‌اند.

۹- اگر آن نیروی ناجا مانند برخی از همکاران خود در برابر قانون‌شکنی متجاهران به فسق بی اعتنا بود و دغدغه انجام وظیفه نداشت، هیچ گاه از سوی وزیر کشور "خاطی" خوانده نمی‌شد.

اگر این اتفاق در هرجای دیگر دنیا رخ می‌داد، مامور پلیس به عنوان وظیفه شناسی مورد تشویق قرار می‌گرفتآیا وزیر کشور مایلند که از این به بعد ماموران ناجا در عوض برخورد با جرایم مشهود (مانند بی حجابی که بنا بر نص صریح قانون، جرم مشهود است) راهشان را کج کنند و خود را به ندیدن بزنند؟ و اگر مایل نیستند پس چرا چنین اقدام نسنجیده‌ای از ایشان سر زده است؟

۱۰-اگر این اتفاق در هرجای دیگر دنیا رخ می‌داد، مامور پلیس به عنوان وظیفه شناسی مورد تشویق قرار می‌گرفت (چه آن که دخترکان مجرم و به ظاهر مظلوم فیلم فوق الذکر موفق به شکستن انگشت مامور پلیس هم شده‌اند) اما تنها در ایران است که در هر پرونده‌ای رسانه‌های نفوذی و دولتمردان نفوذی طرف مجرمان را می‌گیرند. (ماجرای دروایش و دستور مافوق ها برای خلع سلاح چیست؟) و پلیس است که بدون محاکمه و از قبل، محکوم و "خاطی" نامیده می‌شود.

۱۱- شایسته است که فرماندهی محترم ناجا برای خنثی‌سازی این سناریو کثیف، آن مامور وظیفه شناس را مورد تشویق قرار بدهد تا ریشه غیرت و دغدغه در انجام وظیفه در ناجا خشک نشود و مدافعان نظم و امنیت، قربانی سناریوهای امنیتی عوامل نفوذی بیگانه نشوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 69
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 18
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
    به نظر من باید حکم جانشینی فرمانده کل قوا در نیروی انتظامی از وزیر کشور باز پس گرفته شود؛ چون وزیر کشور گوش به فرمان رئیس جمهور است و نه رهبری!!!
    • IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
      29 5
      این درست است در دوران اصلاحات آرزوی جانشینی فرماندهی کل قوا بر دل وزیر کشور دولت اصلاحات ماند اگر بناست که این دولت هم بازی اصلاحات را دربیاورد بهتر است که از نظر نظامی خلع سلاح شوند و اختیار نیروی انتظامی از دولت گرفته شود
    • IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      9 0
      از اوضاع انتخابات تا این دستورها!!؟
    • سعید NL ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      6 24
      طیق روال مرسوم این حکم به درخواست وزیر کشور و بنا به موافقت و تایید و صلاحدید فرمانده معظم کل قوا صادر شده و اختیارات فرماندهی کل قوا در امور ناجا از سوی مقام معظم رهبری به وزیر کشور تفویض شده. شما دارای چه صلاحیتی و در چه جایگاهی هستی که در ارتباط با صدور و یا لغو چنین حکمی نظر بدی و توصیه هم بکنی؟
    • IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      2 2
      یه پله پایینتر
    • حسین IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      34 4
      این جماعت با این که ظاهر مذهبی و خانواده مذهبی دارند و لی حاضر هستند برای حفظ موقعیت خودشان در بین قشر لمپن و الوده برای انتخابات ها و گرفتن رای همه چیز را زیر پا بگذارند.
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
    84 10
    بدنه کشور مملو از نفوذی وجاسوس شده است.
    • IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      2 25
      فقط تو خوب موندی
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
    79 11
    احسنت . کاملا معلوم بود که این سناریو توسط اصلاح طلبان آمریکایی طراحی شده بود که با جیغ کشیدنهای یک سلیته و فیلمبرداری مخفی رفیقش پلیس رو بکوبن و عملا خواستار برچیدن گشت ارشاد بشن . مقدمه آزادسازی بی حجابی رسمی و آزادی عمل مفسدین . بعد یکمشت احساساتی خام امواج مسموم اصلاح طلبا میبردشون میشن مدافع دختران بی حجاب مظلوم !!!!
  • مهدی IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
    61 7
    دولت امنیتی وزیر اطلاعات و کشور نا توان را برای همین خواسته اند تا هر زمان اراده کردند در زمین دشمن بازیشان دهند
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
    69 10
    دکتر...عالی بود. وزین و منطقی مثل همیشه.
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
    58 2
    چه خوبه دکتر کوشکی و وزیر کشور یک مناظره زنده تلویزیونی بذارن
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
    74 7
    من جای وزیر کشور بودم حرفم را پس می گرفتم و از مامور ناجا تشکر می کردم
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
    54 6
    احسنت به دقت نظر و ریزبینی ات
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
    51 9
    عجب متن خوبي،مرسي
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
    54 7
    درود بر تمامی برادران و خواهران در نیروی انتظامی الحق که برخورد مناسب و بجا انجام دادند به ان دختران بی حیا و بد دهن
  • محمد IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
    47 7
    افرین به این تحلیل
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
    32 4
    احسنت اون مامور باید تشویق بشه همه جای دنیا توهین به مامور پلیس جرمه
  • محسن IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
    14 3
    احسنت واقعا باعث تاسف هست فقط تو كشور ما ايران اين طور هست كه از مجرمين حمايت ميكنن ودرعوض ضابطين نظم وامنيت مجرم شناخته ميشوندودر اين كار دولتمردان وسلبرتيها براي حمايت از مجرمان از هم سبقت ميكيرندبا اين كارهايتان ديكر كسي به قانون احترام نميزاره دودش به چشم ملت ميره در كجاي دنيا سراغ داريد ظابطين امنيت ناموس وملت اينطور مظلوم واقع بشن ديكراراده اي براي ظابطين امنيت نميماند كه بخواهند با مخلان امنيت وهنجارشكنان اين ملت برخورد كنند چون فردا بايد جوابكو باشن
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
    18 7
    باید بیشتر میزدش.
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
    7 34
    آقای کوشکی اگر هم فیلم بازی کرده اند آیا حاضر هستی دختر حضرت عال یا پسرت بازیگر اصلی این نقش باشد؟
    • امین IR ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      15 2
      خطاب به 23:30، قطعاً شخص فرهیخته ای مثل دکتر کوشکی چنان فرزندان خود را تربیت کرده که این نکته بدیهی را متوجه شوند که در برابر فرمان پلیس ، مقاومت نکنند و اقدام به کشف حجاب هم نکنند، شما طوری حرف می زنی که انگار آن دختران جوان هیچ جرمی مرتکب نشده اند!!!! فحاشی به پلیس را چگونه می توان توجیه کرد؟!!!!! انتظار دارید پلیس با خواهش و تمنا با مجرمین روبرو شود؟!!!!! البته پلیس می توانست سعه صدر بیشتری داشته باشد، ولی متاسفانه برخی یک طرفه به قاضی می روند و چشم بسته، فقط پلیس را محکوم می کنند!!!! جنابعالی خبر داری که در این حادثه مامور پلیس مجروح شده است؟!!!!
    • IR ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      18 2
      کسی که سر سفره پدر و مادرش بزرگ شده باشد از این نقش ها بازی نمی کند.
    • IR ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      17 2
      دختر کوشکی پای سفره پدر و مادرش بزرگ شده نه در پارتی ها و پای بساط الواطی. کسی هم که پای سفره پدر و مادرش بزرگ شود پادوی علینژاد نمی شود.
    • مث DE ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      14 1
      نه، حتما کوشکی و فرزندانش این کاره نیستند. این فیلمبازی از دست عده ایی فسادطلب جاسوسباز در می آد.
    • محسن IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      15 1
      هنوزنمیدونی طرف ۵۰ هزارتومن گرفته رفته رو قفسه برق کنار خیابون روسری برداشته
  • US ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
    27 5
    من احساس شرم میکنم به مدیران نالایقی و ساده لوحان و قانون نشناسانی که دیگه شورشو درآورده اند و همیشه طرفدار فسادند و بی غیرت و گل زن به خودی و حمایت کنندگان از سناریو های دشمنان
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
    9 20
    با خواندن تاریخ شوروی سابق وفضای شدید امنیتی در آن که درپایان هم باعث فروپاشی آن شد می توان پیش بینی کرد آینده چگونه خواهد بود.آینده ای که دران مسببان دین گریزی مردم همان مشوقان به ان بوده اند.
    • IR ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      11 2
      اتفاقا تاریخ نوشت که سقوط شوروی درست بعد از اصلاحات گورباچف و توسعه سیاسی و توسعه اقتصادی او رخ داد. یعنی دقیقا بعد از آنکه ارزشهایی که شوروی بر اساس بنا شده بود رها شد. گورباچفهای ایران کجا نشسته اند؟
    • IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      11 3
      کور خوندی شوروی سابق مشوق و مولد بی خدائی و رشد این مظاهر هرزگی بود و فساد و هرزگی لائیک شوروی را به زانو در آورد و روند منافقانه یانکی ها شما ها را فریب داده است باشید تاصبح دولتتان بدمد. این حرفها را دستگاه هرزه طاغوت در تولید این هرزگی با حمایت یانکی ها خیلی به خورد مردم ایران داد {فردوس می نویسد روسپی گری از مظاهر حضور اشغالگران جنگ دوم بود در ایران بروز کرد } البته از قوانین ایران ریشه کن شد اما بدونید تاریخ مصرفش در ایران تموم شده داششش
    • AE ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      7 3
      نه عزیزم الان امنیتی ترین کشور خود آمریکاست قضیه فروپاشی شوروی هم با نفوذیهاش درست شد
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
    18 5
    دمت گرم دکتر ....نگاه جالب و‌منطقی بود
  • اصلاح طلب واقعی IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
    7 32
    حجاب باید اختیاری شود #درود_بر_روحانی #درود_بر_اصلاحات
    • مهران IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      14 2
      شما فعلا جواب گندکاری اقتصادی دولت حسن روحانی رو بدید نیاز نیست در بقیه زمینه ها نظر بدید
    • IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      14 2
      روت نمیشه بگی بگو فاحشگی اختیاری شود اینها شبه روسپی های فاسد هستند - کسی با حجاب مشگل ندارد
  • علی IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
    4 7
    سلام، اون دختر حق مقاومت و اهانت به مامور قانون را نداشت. به نظر من هم به احتمال زیاد سناریویی از قبل طراحی شده بود. هر چند باز هم بهتر بود مامور پلیس به خودش مسلط میشد و جواب بدحرفی اون دختر خلاف‌کار را نمیداد.
  • شربیانی IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    11 3
    عالییییی
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    17 3
    اصولا امثال وزیر و این دولت به اصطلاح تدبیر .... اکثر رفتارهایشان خلاف آن چیزی است که می گویند بعضی مواقع شک می کنم که اینها نکند دشمن هستنند . شایدم نفوذی باشند
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    15 2
    بی لیاقتی از سروکله این دولت نی باره
  • IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    19 4
    احسنت مامور ناجا باید مورد تشویق قرار گیرد و با دختر مجرم وکولی بازی های خود و رفقایش به شدت برخورد شود تا درس عبرت باشد برای دیگران
  • IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    9 24
    دهن کجی به فاکار عمومی ، کار پلیس ناشایست بود حالا توطئه باشه یا نباشه. پلیس های ما اکثرا بیسواد و از قشر پایین هستند توقعی بیشتر نیست
    • IR ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      5 1
      افکار عمومی وجود خارجی ندارد. هر چه هست تعطیل شدن عقل و تسلی رسانه ها شدن است.
    • AE ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      13 2
      واقعا به نظر شما توطئه باشه یا نباشه فرقی نداره اگه واقعا شهروند این کشوری اینکه اقتدار پلیس از بین بره اول از همه به ضرر خودته
    • مانی IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      10 2
      افکار عمومی امنیت روانی میخواد نه اینکه هر کی از ننش قهر کرده کشف حجاب کنه راه بیوفته تو خیابون فسق و فجور کنه جلوی مامور عربده کشی کنه !!! ناموس امثال شماها باید گیر زورگیرها بیفتند و ماموران ناجا فقط تماشاچی باشند تا قضیه دستت بیاد !!!
    • ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      6 1
      بیسواد اون افکار عمومی است که با فریب رسانه ها تحریک می شود و نمی فهمد اصلا برای چی مخالف یا موافق است!
  • IR ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    9 27
    عالی بود برید ملت رو کتک بزنید
    • رامین IR ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      9 3
      خطاب به 1:23، کسی نگفت برید ملت را کتک بزنید، ولی هر عقل سلیمی این نکته بدیهی را می فهمد که در برابر فرمان پلیس نباید گردنکشی کرد، فحاشی به پلیس و مجروح کردن مامور پلیس را هم می خواهید ماله کشی کنید؟!!!! در همه جای دنیا مقاومت در برابر دستور پلیس جرم است، حال اگر کسی در مقابل فرمان پلیس گردنکشی کرد، قطعاً باید تبعات آن را هم بپذیرد، درسته که ما انتظار رفتار حرفه ای و توام با سعه صدر از ماموران نیروی انتظامی داریم، ولی یکطرفه هم نباید به قاضی رفت، از طرفی سناریو بودن این قضیه برای لاپوشانی مساله کاوه مدنی هم دور از ذهن نیست، چطور اتفاقی که در 20 فروردین افتاده را ، حالا فیلمش را منتشر می کنند؟!!!!!
    • IR ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      8 2
      تو و اون دختره ملت نیستید. از جانب ملت صحبت نکن.
    • IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      11 2
      ملت فاحشه و هرزه ها نیستند اشتباه نکنید این لمپن ها مظهرشان پری بلنده بود و ریشه کن شده این چند راس نیز ولگردهای بی ریشه ای هستند که در ایران سرزمین پاکان و پاکدمان جائی ندارند.
    • AE ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      5 1
      فعلا که پلیسها دارن کتک میخورن
    • مانی IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      6 1
      خودتو قاطی ملت نکن بابا
  • ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    26 4
    مثل اینکه قراره تو این مملکت نیروهای مسلح گوشت قربونی هر ماجرا و معرکه ای باشن و مسئولین حافظان امنیت ما رو به یک مشت مجرم و جاسوس و فتنه گر بفروشن . خاک برسرتون . پس فردا روزی اگر اقتدار نظام دچار خدشه شد و از امنیت ما کاسته شد مقصر اول و آخر همین اعتدالیون اصلاح طلبن
  • IR ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    11 1
    مهم این است که هر کس قهرمان بازی درآورد و با نیروهای نظامی و انتظامی این کشور به عنوان نیروهای مسلح نظام درگیر بشود از نظر اصلاح طلبان قهرمان است. خواه زنی هرزه و فحاش باشد و خواه سارق مسلح و خواه عضو گومله و خواه دانشجوی آتئیست عربده کش، خواه قاچاقچی و .... می بینید که چگونه لیست تکرار آماده اند از این افراد حمایت کنند. هر قدر بسیحی و پلیس و محیط بان و مرزبان کشته شود به درک. ککشان نمی گزد.
  • IR ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    7 2
    مهم این است که هر کس قهرمان بازی درآورد و با نیروهای نظامی و انتظامی این کشور به عنوان نیروهای مسلح نظام درگیر بشود از نظر اصلاح طلبان قهرمان است. خواه زنی هرزه و فحاش باشد و خواه سارق مسلح و خواه عضو گومله و خواه دانشجوی آتئیست عربده کش، خواه قاچاقچی و .... می بینید که چگونه لیست تکرار آماده اند از این افراد حمایت کنند. هر قدر بسیحی و پلیس و محیط بان و مرزبان کشته شود به درک. ککشان نمی گزد.
  • IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    2 1
    منابع طبیعی را هم دریابید
  • AE ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    8 2
    علیک السلام بالاسلام. فاتحه اسلام را اینان خوانده اند. از همان زمانیکه در دهه شصت با تندرویهای خود زنان ودختران را مجبور به حجاب میکردند،زمانیکه دستور میدادند ابروی زنان آرایش کرده در خیابان تیغ بکشند وموی سر جوانان را چهار راه باز کنند.همان زمان با آن تندرویها فاتحه اسلام را خواندند.حالا همانها که این همه بیدادها کردند امروز به صورت اصلاح طلب درآمده اند!اصلاحطلب چه عرض کنم،فرصت طلب. امروز ندای آزادی سر میدهند.وعنوان میکنند چرا میخواهید مردم را به زور وارد بهشت کنید؟!!!!!!!!!! در چنین فضایی باید فاتحه اسلام خواند.
  • IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    3 0
    دخترررر؟؟؟!!! خخخخ
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    3 5
    آدمایی مثل شما با این افکار مریض و خطرناک رو باید فرستاد پیش داعش
  • سعید US ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    4 11
    لطفا در تهمت زدن به افراد احتیاط کنید که این سیره مسلمانی است. دکتر مدنی هرگز جاسوس نبود و این اتهام ناجوانمردانه است. ایشان خودش بود همین. توصیه های تخصصی او هم مورد قبول جامعه متخصصان آب کشور است. همه چیز را با هم نباید قاطی کرد
  • دکتر نصر IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    7 0
    از بعد برجام چندین مهره امنیتی به این صورت با همکاری ر.... از کشور فراری داده شدن حتی پیش از دستگیری و با وجود لو رفتن اسناد و مدارک جاسوسی اونها در کانال های اجتماعی
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    3 11
    پیام این تحلیل آبکی این است
  • سفیر IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    10 2
    در کشورهای جهان پلیس به عنوان مآمور قانون و امنیت مورد اخترام مردم و دولت است و هیچ کس از مجرم دفاع نمیکند متاسفم از وزیر کشور که ندانسته از مجرمین دفاع کرد ، کاش ایشان عذر خواهی میکرد تا امید به مامورین قانون بر گردد.
  • بهزاد IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    9 1
    احسنت تحلیل بسیار عالی
  • محسن IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    1 0
    باید جریان نیروهای ارزشی و انقلابی به گونه ای عمل کنند که نه وزیر کشور و نه مقامات بالاتر آنقدر جسور شوند که برای یک مجرم و متهم اینچنین گریبان چاک کنند. متاسفانه ناکارآمدی و بی لیاقتی مسولان در حوزه های مختلف روز به روز عیان تر است. لااقل از امریکایی ها تو این همه نشستهای عیان و پنهان تون شعور برخورد با قانون شکنان را کمی یاد میگرفتید!!!!
  • موسوی IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    0 0
    ان شالله با اقدامات صحیح دیشه بی حجابی و فساد زنان خشکیده شود.
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    2 0
    دختری که بلافاصله فیلم را منتشر می کند قصدش ویزای خارجه است و به عنوان یک خائن به کشور باید محاکمه شود
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    1 0
    ظاهرا آبرو و حریم یک نیروی چند هزار نفری باید بالاتر از آبروی یک یا چند مجرم باشد خصوصا زمانیکه شائبه سناریو سازی هم در میان است منتهی وقتیکه مسئولین بالای نیرو نتوانستند بموقع حادثه را تحلیل صحیح نمایند گرفتار موج ایجاد شده شدند و با موضعگیری نادرست نیروی انتظامی را به نیرویی فشل و ملاحظه کار تبدیل کرده و قوت قلبی برای گستاخی هر چه بیشتر مجرمان خواهند شد. میدهند
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    1 0
    سایت وزین مشرق! لطفا به پرسش های بنده پاسخ بدهید: 1- آیا برای انتصاب کاوه مدنی از نهادهای مسئول استعلام صورت گرفته است یا خیر؟ 2- در صورت تأیید و بله بودن سوال اول، چرا حملات به رئیس سازمان حفاظت محیط زیست صورت می گیرد. باید از نهادهای مسئول پرسید که چرا صلاحیت ایشان را تأیید کردید.
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    1 0
    قانون شکنی در جامعه نباید تشویق شود وزیر کشور باید بخاطر این موضع گیری بد از مردم عذر خواهی کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس