ظریف

وزیر خارجه ایران در مصاحبه با شبکه خبری سی‌بی‌اس نیوز گفت گزینه پیشنهادی تصدی سمت وزیر خارجه آمریکا به صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران اعتراف کرده است.

به گزارش مشرق، «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران در مصاحبه‌ای که بخش‌هایی از آن بامداد شنبه منتشر شده گفته در صورت خروج آمریکا از برجام، تهران فعالیت‌های هسته‌ایش را «با سرعتی بیشتر» از سر خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

ظریف: واکنش ما برای ترامپ خوشآیند نخواهد بود

ظریف در مصاحبه با برنامه «Face the Nation» که قرار است نسخه کامل آن روز یکشنبه از شبکه سی‌بی‌اس پخش شود، درباره خروج احتمالی آمریکا از برجام گفت: «ما چندین گزینه برای خودمان گذاشته‌ایم و آن گزینه‌ها آماده هستند. از جمله آنها از سر گیری فعالیت‌های هسته‌ایمان با سرعت بیشتر است.»

این اظهارات ظریف را وبگاه «پولیتیکو» بر اساس بریده‌ای از مصاحبه که به آن دست پیدا کرده منتشر کرده است. 

وزیر خارجه ایران همچنین گفته است: «این گزینه‌ها آماده اجرا هستند و ما در زمانی که مناسب بدانیم، تصمیم لازم را خواهیم گرفت.»

ظریف همچنین گفت در صورتی که ترامپ تصمیم به بازگرداندن تحریم‌ها بگیرد، ایران آماده اقدام است. وی گفت: «بدیهی است بقیه دنیا نمی‌توانند از ما بخواهند به صورت یکجانبه و یک‌سویه توافقی را اجرا کنیم که نقض شده است.»

وی در بخش دیگری از این مصاحبه که چند ساعت قبل منتشر شده بود درباره اعتراف اخیر «مایک پامپئو»، رئیس سیا و گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور آمریکا برای تصدی سمت ریاست وزارت خارجه این کشور مبنی بر اینکه ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده هم واکنش نشان داد. 

مایک پامپئو، گزینه وزارت خارجه امریکا چند روز پیش در جلسه استماع مجلس سنا گفت: «قبل از برجام هم ایران در مسیر دستیابی به بمب هسته ای نبود.»

ظریف در مصاحبه با برنامه «Face the Nation» شبکه خبری «سی‌.بی‌.‌اس» گفت: «این حرف پامپئو در جلسه استماع کنگره که گفته برنامه هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است، بوده و خواهد بود اعترافی دیرهنگام است، اما نشان می‌دهد که وجود تحریم‌ها هیچ دلیل واقعی نداشته است.»

ظریف گفت: «پس آمریکا در حالی تحریم‌هایی به ایران تحمیل کرده که ما به دنبال بمب نبودیم؛ حالا هم می‌خواهد تحریم‌ها را برگرداند چون ما دنبال بمب نیستیم؟»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
    2 7
    مرگ بر ضد وزارت ظریف

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس