ماریا زاخارووا

سخنگوی وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: سوری ها در غوطه شرقی دمشق کانتینرهای محتوی گاز کلر آلمانی و بمبهای ساخته شده در سالزبوری انگلیس کشف کرده اند.

به گزارش مشرق به نقل از روسیاالیوم، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: هدف واقعی از حملات آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه فرصت دادن به گروههای مسلح افراطی از جمله آنهایی که در دوما بودند برای نفس کشیدن و تجدید قوا، ادامه خونریزی در سوریه و دشوار تر کردن روند سیاسی سوریه بود.

بیشتر بخوانید:

مسکو: غرب از دخالت در سازمان های بین المللی دست بردارد

هشدار روسیه درباره پیامدهای تهدید سوریه

وی با اشاره به تحرکات گروههای مسلح ضد کارکنان سازمان ملل، علت آنرا نگرانی از حضور کارکنان و کارشناسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی در دوما دانست و افزود: تروریست‌های آشتی‌ناپذیر فعالیت‌های خود را در شهر دوما، جایی که نیروهای آژانس امنیت و ایمنی سازمان ملل که در حال ارزیابی اوضاع منطقه پیش از ورود بازرسان سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی بودند، شدت بخشیده‌اند. این به نظر بیش از یک اتفاق تصادفی به نظر می‌رسد... به نظر می‌رسد که تروریست‌ها نگران حضور بازرسان منع گسترش در منطقه هستند.

زاخارووا اعلام کرد: اوضاع در غوطه شرقی دمشق با وجود حملات غرب با ثبات است. همزمان با پایان خروج افراد وابسته به جیش الاسلام از شهر دوما زندگی عادی در این شهر ادامه دارد. اعضای جیش الاسلام در ۱۷ آوریل سلاح های خود را در شهرک الضمیر در شمال غرب دمشق شروع به تحویل دادن کردند و انتظار می رود که حدود ۱۰۰۰ فرد مسلح از شهرک مذکور به سوی شمال استان حلب طبق توافق انجام شده با مقامات سوریه بروند.

سوری ها در غوطه شرقی کانتینرهایی محتوی گاز کلر آلمانی و بمب های ساخته شده در سالزبوری کشف کردند

وی افزود: مدارک و شواهد یکی پس از دیگری آشکار می شود که حمله شیمیایی از سوی دولت سوریه در شهر دوما انجام نشده است. در شرایطی که کارشناسان سازمان تسلیحات شیمیایی در شهر تحقیقات خود را آغاز می کنند شواهد قطعی جدید حاکی است که حمله شیمیایی ادعایی جز صحنه سازی و تحریک رسانه ای خطرناک نیست.

زاخارووا گفت: نیروهای سوری در مناطق آزاد شده در داخل غوطه شرقی دمشق محموله کلر از نوع بسیار رعب آور تسلیحات شیمیایی که از آلمان وارد شده و نیز بمب های دود زای ساخته شده(خواهش می کنم توجه کنید) در شهر سالزبوری انگلیس کشف کردند. این واقعیت به حدی رعب آفرین است که ایمان به انسانیت برخی کشورها را از بین می برد. ما منظورمان کشوری نیست بلکه از سیاستمداران و رهبران سخن می گوییم که این فرامین را صادر می کنند و این چنین تصمیماتی اتخاذ می کنند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه بیان کرد: سرگئی لاوروف وزی خارجه روسیه روز ۲۰ آوریل در مسکو با استفان دیمیستورا نماینده سازمان ملل در امور سوریه دیدار می کند تا حملات سه کشور انگلیس، آمریکا و فرانسه را بررسی کند. این دیدار به طور مفصل حل و فصل بحران  و چشم انداز آنرا مورد بررسی قرار خواهد داد و رفتارهای خصمانه آمریکا و کشورهایی که این عملیات غیر قانونی را ضد دمشق اجرا کردند، مورد رایزنی قرار می دهد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
    17 12
    پس حجابش کو؟
    • IR ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
      2 0
      سخنگوی وزارت خارجه روسیه هست اشتباهی تایپ شده سوریه ماریا زاخاروا
    • PL ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
      2 0
      مگه مسلمان هست یا در کشور اسلامی هست که حجاب نداشتن برای کسی عجیب باشه؟
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
      1 0
      امان از ظواهر سازی برخی ها. این جوری که شما در مورد حجاب سخت می گیری پیامبر اسلام هم سخت نمی گرفت
  • محمد US ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
    25 8
    كنار دست سخنكو همراه مقداري نمك برأي نظرات بي نمك
    • IR ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
      1 1
      اگه میگفت بشراسد شیمیائی زده بانمک میشد .اری.کجات سوخته
    • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
      5 0
      نظر گشت ارشاد چیه
  • AE ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
    7 0
    ديگه اين صحنه سازیها قدیمی شده مقداری وسایل را روشون خاک ریختند و می گویند مخالفان اسد بمب شیمیایی درست می کردند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس