ترامپ نمایه

ترامپ پس از اینکه کشورش چند دهه در قالب WTO سایر کشورها را مورد سودجویی تعرفه ای قرار داده، گفت: WTO و توافق ترنس‌پاسیفیک به در امریکا نمی خورد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، رییس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، روز چهارشنبه با انتقاد از قوانین سازمان تجارت جهانی و توافق ترنس‌پاسیفیک، تاکید کرد که توافقات تجاری دوجانبه، منافع اقتصاد آمریکا و کارگران آن را بهتر تامین می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

دلایل نپیوستن ایران به WTO تا سال ۱۴۰۰

ترامپ در توییتر خود نوشت: درحالی‌که ژاپن و کره‌جنوبی دوست دارند که ما به توافق ترنس‌پاسیفیک بازگردیم، من این توافق را برای آمریکا دوست ندارم. محدودیت‌های بسیار زیادی در آن وجود دارد و درصورتی که به درد شما نخورد راهی برای خروج ندارید. توافقات دوجانبه بسیار کارآمدتر و پرسودتراند و برای کارگران ما هم بهتر هستند. ببینید سازمان تجارت جهانی چقدر برای آمریکا بد است.

ترامپ که در کمپین انتخاباتی خود از توافق ترنس‌پاسیفیک و چند توافق دیگر انتقاد می‌کرد، چند روز پس از رییس‌جمهور شدن در ژانویه ۲۰۱۷ از این توافق خارج شد و گفت توافقات تجاری‌ای که مذاکرات خوبی در آنها انجام نشده است به مشاغل آمریکایی لطمه می‌زنند.

در اوایل آوریل، ترامپ سازمان تجارت جهانی را غیرعادلانه توصیف کرد. او اشاره کرد که چین که یک قدرت اقتصادی بزرگ است در رده‌بندی این سازمان، به عنوان یک کشور درحال توسعه به حساب آمده است که به این ترتیب در مقایسه با ایالات‌متحده، از مزایا و مشوق‌های بی‌شماری بهره می‌برد.

بعدا در همان ماه چین شکایتی بر علیع واشنگتن به سازمان تجارت جهانی ارائه کرد که در آن با اشاره به تعرفه‌های سنگین جدید آمریکا، آنها را بر خلاف قوانین سازمان دانسته بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس