کد خبر 847912
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲
فیلشاه

«فیلشاه» داستانی درباره دنیای حیوانات است. در دوران باستان، جزیره‌ای زیبا و دورافتاده، محل زندگی گروهی از حیوانات وحشی است. در این مجموعه در فضایی فانتزیک مضامین دینی و قرآنی به نمایش در آمده است.

به گزارش مشرق، کشور ما در سال‌های اخیر در زمینه انیمیشن (پویانمایی) پیشرفت خیره‌کننده‌ای داشته است. هر سال هم تعداد انیمیشن‌های خوب در ایران بیشتر می‌شود. همین امسال، چند کارتون با نام‌های «فهرست مقدس»، «راز سیاوش» و... روی پرده سینماها رفت. «پشت دروازه بهشت» هم یکی از درخشان‌ترین آثار در این عرصه است که در جشنواره‌های خارجی، جوایز زیادی گرفت، اما هنوز در سینماهای کشورمان به نمایش درنیامده است. اما «فیلشاه» قوی‌ترین انیمیشنی است که تا به حال در ایران ساخته شده است. این انیمیشن‌ را گروه هنر پویا که سه سال قبل هم «شاهزاده روم» را ساخته بودند، تولید کرده‌اند. کارگردانی این اثر هم بر عهده هادی محمدیان است. 

بیشتر بخوانید:

پست اینستاگرامی جهرمی پس از تماشای «فیلشاه»

«فیلشاه» داستانی درباره دنیای حیوانات است. در دوران باستان، جزیره‌ای زیبا و دورافتاده، محل زندگی گروهی از حیوانات وحشی است. در این مجموعه در فضایی فانتزیک مضامین دینی و قرآنی به نمایش در آمده است.

«فیلشاه» به سه دلیل یک انیمیشن موفق است؛ اول اینکه تصاویر طراحی شده در آن بسیار جذاب هستند و به اصطلاح، سطح گرافیک در آن بسیار بالاست. از این نظر، شبیه به انیمیشن‌های خارجی است. دوم اینکه، خیال‌پردازی و فانتزی در این مجموعه، حرف اول را می‌زند. یکی از مشکلات بسیاری از انیمیشن‌ها در سینما و تلویزیون ما نبود جنبه‌های فانتزی در این آثار است. 

به همین دلیل هم خیلی از کارتون‌ها شبیه فیلم واقعی هستند و نمی‌توانند بچه‌ها را به خود جذب کنند. اما داستان «فیلشاه» از نگاه یک فیل تعریف می‌شود؛ فیلی که مثل خود بچه‌هاست و آرزوهای بسیار بلندی در سر دارد. این فیل هم ناراحت و ناامید می‌شود، می‌ترسد و اشتباهاتی هم می‌کند، اما رفته‌رفته بر ترسش غلبه می‌کند و حتی در میدان جنگ، با هوشیاری می‌تواند گرگ‌ها و ببرها را شکست دهد. همچنین شوخی‌های لطیفی هم در این اثر وجود دارد که می‌تواند تماشاگر را بخنداند. اما ویژگی سوم و مهم «فیلشاه» این است که یک موضوع دینی را نمایش می‌دهد. این موضوع، کاملاً جذاب و مطابق ذائقه و علاقه کودکان و نوجوانان به تصویر کشیده شده است. 

البته، «فیلشاه» محصول مشترک ایران و لبنان است. همزمان با جشنواره فیلم فجر، سینماهای لبنان نیز به استقبال این کارتون رفته‌اند. پس از لبنان نیز کشورهای سوریه، عراق و اردن هم این انیمیشن را به نمایش درآوردند.

منبع: هفته نامه صبح صادق

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
    12 0
    چنين اثر ارزشمندي در دهه فجر مورد بي مهري قرار گرفت. واقعا جاي تأسف است كه جناح گرايي در ايران همه چيزمان را نابود كرده است. اين يك اثر ملي است اما جناحي با او برخورد مي شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس