کد خبر 847677
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲
ناصر فریاد شیران

مربی تیم فوتبال نفت تهران درباره افرادی که جلوی انتقال مالکیت باشگاه نفت را گرفته اند دست به افشاگری زد.

به گزارش مشرق، ناصر فریادشیران مربی تیم فوتبال نفت تهران درباره ابهامات واگذاری باشگاه نفت تهران به بخش خصوصی بیان کرد: 3 سال است برخی مدیران رده میانی وزارت نفت به بهانه‌های مختلف نمی‌خواهند باشگاه نفت تهران به حیات خود ادامه دهد. برخی از این افراد در گذشته جزء  مجمع موسسه فرهنگی-ورزشی نفت تهران بودند و اکنون هیچ سمتی ندارند، اما به هر شکلی دنبال نابودی تیم هستند. 

او افزود: این افراد به حرف بیژن زنگنه، وزیر نفت هم مبنی بر فراهم کردن شرایط واگذاری باشگاه به بخش خصوصی گوش ندادند. ۲ شرکت تاکنون برای این باشگاه هزینه کرده اند و حتی تقی گلرخسار و گروهش تا نیم فصل اول سال گذشته ۴۸ درصد مبلغ قرارداد بازیکنان را پرداخت کرد. رضا گل محمدی، مدیرکل ورزش و جوانان تهران حدود سه ماه پیش به کامران فردوسی و گروهش اعلام کرد با انجام تعهداتشان می‌توانند مالکیت باشگاه را در اختیار بگیرند.

فریادشیران خاطرنشان کرد: مالک جدید باید مالیات انباشته باشگاه نفت از سال ۹۴ را تسویه می‌کرد که با پرداخت 6 میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان این کار را انجام داد. شرط دوم این بود که مبلغ اجاره ورزشگاه تختی پرداخت شود که این مبلغ هم از طریق مطالبات باشگاه از محل سازمان لیگ پرداخت شد. بخش دیگر تعهدات فردوسی برای در اختیار گرفتن مالکیت نفت تهران پرداخت هزینه‌های روزمره باشگاه بود که او با واریز ۱۰ درصد مبلغ قرارداد بازیکنان و پرداخت هزینه اجاره زمین و هتل به بخشی از این تعهد هم عمل کرد. پیش از عید قرار بود یک اتومبیل به بازیکنان تحویل داده شود که میزان دریافتی آن‌ها را به ۷۰ درصد می‌رساند.

او افزود: در نهایت توافقاتی بین مالک باشگاه با طلبکاران انجام شد، اما به دلیل اینکه هیچ سندی به نام شرکت فعلی زده نشد، او این اقدام‌ها را متوقف کرد.  اسفند ماه سال 96  حسین آل اسحاق، مسئول حقوقی موسسه فرهنگی- ورزشی نفت تهران صورت جلسه‌ای تنظیم کرد که به جز رضا کاردو، مدیرعامل شرکت ملی نفت به امضاء تمام اعضای مجمع باشگاه رسید. یک ماه است این نامه در دفتر  او قرار دارد، اما متاسفانه از امضاء آن خودداری می‌کند.

فریادشیران درمورد دلیل امضاء نشدن نامه انتقال باشگاه نفت از سوی مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: دلیل این امر این است که منافع برخی افراد در بدنه ورزش وزارت نفت که پیش از این دنبال انتقال امتیاز تیم به شهرهایی مانند قم، اراک و انزلی بودند به دلیل فروش باشگاه به بخش خصوصی قطع شده است. آن‌ها می‌خواهند نفت تهران به دسته اول سقوط کند تا از این طریق بار دیگر مدیریت تیم را برعهده گیرند چراکه طبق قانون دستگاه‌های دولتی به جز لیگ برتر در سایر لیگ‌ها مشکلی برای تیمداری ندارند. مدیران رده میانی شرکت ملی نفت رضا کاردو را به امضاء نکردن نامه تشویق کرده اند و دنبال این هستند با سقوط تیم برای نفت تهران هیئت مدیره و کادرفنی انتخاب کنند و در لیگ دسته یک به فعالیت بپردازند.

مربی تیم فوتبال نفت تهران گفت: تیم ما در هشت هفته ابتدایی حضور کادرفنی جدید شکست نخورد که دلیل این امر آرامش نسبی نفت بود، اما باید خودمان را جای کامران فردوسی بگذاریم. او بدون اینکه سند مالکیت را در اختیار داشته باشد مالیات باشگاه را پرداخت کرد تا مشکل اعضای مجمع نفت تهران که به دلیل بدهی مالیاتی باشگاه ممنوع المعامله و ممنوع الخروج بودند، حل شود. در این وضعیت نمی‌دانم چرا یک نفر دستور واگذاری باشگاه را اجرا نمی‌کند. شریف حسینی، بازرس انتقال باشگاه هم برای رفع موانع موجود زحمات زیادی کشید.

او افزود: زمانی هم که علیرضا بیرانوند به عنوان طلبکار باشگاه با حکم توقیف اموال به مجموعه تهرانسر می‌آید و می‌خواهد دروازه، توپ و موانع تمرینی را توقیف کند، روحیه بازیکنان و کادرفنی تحت تاثیر قرار می‌گیرد. بیرانوند در نفت تهران بزرگ شده و با زحمت و حمایت مربیان و مدیریت این باشگاه در فوتبال ایران به جایگاه رسیده است. هیچ چیزی در باشگاه نفت به نام کامران فردوسی و شرکتش نیست، اما برخی می‌خواهند این اموال را توقیف کنند. از وزیر نفت گله دارم که چرا به زیرمجموعه اش دستور نمی‌دهد از انتقال باشگاه به بخش خصوصی ممانعت به عمل نیاورد.

پیشکسوت باشگاه نفت تهران در پایان اظهار داشت: قول می‌دهم با کمک دلسوزان باشگاه نفت این تیم در لیگ برتر می‌ماند چراکه روزهای بدتری را در لیگ برتر دیده است. یادمان باشد در آخرین دقیقه آخرین بازی نفت تهران مقابل شاهین بوشهر بهمن طهماسبی گل ۶ امتیازی به ثمر رساند و این تیم در لیگ ماند. از همان سال روند رو به رشد نفت تهران شروع شد و در کنار قهرمانی جام حذفی و سایر افتخاراتی که در لیگ برتر به دست آورد به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد. با این وجود برخی افراد به جای اینکه دست تیم را بگیرند می‌خواهند پای آن را بگیرند تا نفت تهران با سر زمین بخورد. اگر تا پایان هفته جاری نامه انتقال باشگاه نفت امضاء نشود مجبورم علیه افرادی که در این مسیر سنگ اندازی می‌کنند دست به افشاگری بزنم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس