کد خبر 847378
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۰
حسن پلارک

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با انتقاد از شیوه حضور شهرداری تهران در خدمات رسانی مراسم اربعین سال ۹۶ گفت: اعتقاد سازمانی در شهرداری تهران برای حضور در اربعین وجود نداشت.

به گزارش مشرق، حسن پلارک در نشست خبری با اشاره به اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات در اربعین سال ۹۶ اظهار کرد: استقبال و پذیرایی از زائران اربعین حسینی نیازمند توفیق است و هر سازمانی توفیق خدمات رسانی به زائران را ندارد.

وی، خدمت به زائران سیدالشهدا را افتخار هر فرد شیعه و مسلمان دانست و خاطرنشان کرد: همه ساله شهرداری تهران به صورت خودجوش برای اربعین حسینی و بخش‌های مرتبط حضور پیدا می‌کرد اما امسال با تغییر مدیریت شهری، شاهد بودیم با وجود اعتقاد فردی اما اعتقاد سازمانی به حضور و خدمت در مراسم اربعین وجود نداشت.

بیشتر بخوانید:

احتمال بازگشایی مرز خسروی طی اربعین امسال

صدور روادید اربعین الکترونیکی شد

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: البته مدیران شهری ابهاماتی داشتند که بخشی از آن مرتفع شد و زائران اربعین حسینی نیز گلایه‌هایی از کیفیت خدمات شهرداری داشتند که این موضوع هم درست بود.

پلارک درباره تدابیر اندیشیده شده برای اسکان و تغذیه زائران اربعین گفت: ما تاکنون برای هزار و ۸۰۰ موکب، شناسنامه صادر کرده‌ایم و فکر می‌کنم در بحث کمیت، دیگر نیازی در این رابطه نداریم.

وی افزود: حدود ۷۰ درصد موکب‌ها در کشور عراق و ۳۰ درصد نیز در کشور ما قرار دارند؛ از این به بعد نیز باید برای بهبود کیفیت و امنیت و موقعیت موکب‌ها تلاش کنیم، مخصوصاً در فصل تابستان با توجه به گرمای هوا نیاز به دستگاه سرمایشی داریم و با توجه نوع مسیر و طول آن، باید نوع غذا متفاوت باشد؛ ضمناً از نظر کمّی نیز ۱۰ درصد توسعه وجود دارد اما بیشتر به دنبال توسعه کیفی هستیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در ادامه به بررسی برنامه‌های انجام شده پرداخت و افزود: از دو سال پیش تاکنون عملیات اجرایی و توسعه اماکن مقدسه با ۶۰۰ هزار متر مربع زیربنا در این کشور آغاز شده است که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته ۵۰ درصد این طرح‌ها، امسال و مابقی آن، طی سه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

پلارک با بیان اینکه به همت تلاشگران ایرانی تمام عملیات بازسازی در عتبات به پایان رسیده است و مابقی در قالب توسعه فضا در حال انجام است، گفت: در این خصوص توسعه فضای حرم علوی در قالب صحن حضرت زهرا(س) که از بزرگ ترین طرح‌های جهان اسلام به شمار می‌رود هم اکنون مراحل تکمیلی خود را طی می‌کند.

وی توضیح داد: صحن حضرت زهرا(س) با ۲۲۰  هزار متر مربع در چند طبقه مراحل پایانی را طی می‌کند و اجرای این طرح که در آغاز حدود ۱۱ هزار مترمربع بود امروزه افزایش چندین برابری داشته است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با تاکید بر اینکه اجرای این طرح از حدود ۶ سال پیش آغاز شد، خاطر نشان کرد: به منظور حمایت از کالای ایرانی حدود ۹۰ درصد مصالح و ملزومات مورد نیاز از داخل کشورمان تهیه و ارسال شده است.

پلارک با اشاره به اینکه طرح توسعه حرم سید الشهدا(ع) از دیگر طرح‌های در دست اقدام است، اظهارکرد: در اجرای این طرح ۱۶۰ هزار متر مربع به فضای این حرم اضافه خواهد شد و ان شاالله بخشی از این طرح برای زائران اربعین امسال مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه اجرای طرح‌های توسعه حرم‌های کاظمین و سامرا نیز از دیگر اقدامات در حال انجام است، گفت: در اجرای این طرح‌ها که از دو سال قبل آغاز شده است توسعه فضای حرم به چهار برابر افزایش خواهد یافت.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با تاکید بر اینکه امسال جشنواره افتتاحیه طرح‌ها را در عتبات خواهیم داشت، گفت: تاکنون تمام پروژه ها با نازلترین قیمت و بالاترین کیفیت به انجام رسیده است.

پلارک با بیان اینکه بازسازی عتبات عالیات فواید زیادی را به دنبال داشته است، توضیح داد: بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر نزدیک به ۵ سال است که در عراق فعالیت می‌کنند و تمامی این افراد نیز حقوق دریافت می‌کنند که البته این تعداد به غیر از کارگران و مهندسان متبرع است.

وی افزود: بخش زیادی از اقلام و کالاها و نیروهای کار از داخل کشور تامین می‌شود و ما به اهتمام برای استفاده از کالای داخلی تاکید داریم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات درباره برنامه ‌ریزی و همکاری با آستان قدس رضوی نیز اظهار کرد: آستان قدس رضوی امکانات مناسبی در اختیار دارد و ما نیز تجارب لازم را به دست آورده‌ایم که تلفیق این دو می‌تواند ثمرات زیادی در آستان مقدس رضوی مشهد مقدس داشته باشد.

پلارک تصریح کرد: طرح ترفیع گنبد مطهر امام رضا(ع) و لاغرسازی ستونهای حرم برای حضور بیشتر تعداد زائران مدنظر است که تجربه ما در این زمینه به کمک می‌آید.

براساس این گزارش، هموطنان علاقه‌مند می‌توانند کمک‌های خود را از طریق شماره‌گیری کد #۱۱۰*۷۸۰*(ستاره هفت هشتاد ستاره صدوده مربع) اهداء کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس