کد خبر 847359
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۰
عباس سلیمی‌نمین

"موشک‏باران از راه دور هرگز مشکل‏ گشای نژادپرستان و سلطه طلبان نخواهد بود و امروز ادعاهای برتری نژادی بیش از گذشته از سوی ملت‏ها مذموم و غیر قابل تحمل است."

به گزارش مشرق، عباس سلیمی نمین مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در یادداشتی تأکید کرد که امروز ادعاهای برتری نژادی بیش از گذشته از سوی ملت‏ها مذموم و غیر قابل تحمل است و دستگاه تصمیم ساز آمریکا با روی کار آوردن نژادپرستی گستاخ که از بروز دادن این تمایلات شوم ابایی ندارد نمی‏‌تواند ذائقه ملت‏ها را تغییر دهد.

بیشتر بخوانید:

لزوم اراده سوریه برای طرح دعوا علیه دولت‌های متجاوز

موشک‌های "هوشمند" آمریکایی زیر پای نیروهای سوری +عکس

متن یادداشت سلیمی‌نمین به شرح زیر است:

با هماهنگ شدن کشورهای شاخص جهان سرمایه‌‏داری ذیل فرماندهی یک عنصر نامتعادل، فرضیه افرادی که می‏‌کوشیدند ترامپ را صرفاً حاصل عوام‏‌گرایی(پوپولیسم) قلمداد سازند و نه خروجی یک نظام سیاسی کهنه کار،کاملاً رنگ باخت. ضمن این که امکان بودن دست‏یابی نژادپرستی لجام گسیخته به مسند ریاست جمهوری خارج از چارچوب‏ها و ساختارها یک بحث است، اما واگذاری رهبری جهان سرمایه داری در اقدامی نظامی و در حمایت از صهیونیست‏ها به وی، قطعاً انتخاب مهم‏تری به حساب می‌‏آید.

حمله موشکی آمریکا، انگلیس و فرانسه  به سوریه به بهانه استفاده این کشور از سلاح شیمیایی حتی قبل از اعلام موضع مرجعی چون سازمان ملل در مورد این ادعا ، واقعیت‏های تلخ فراوانی را یک بار دیگر در پیش روی جامعه جهانی قرار داد؛ از جمله:

۱-غرب دیگر پرده‏‌پوشی را کنارگذاشته است و آشکارا از تروریست‏های گسیل ‏داشته به عراق و سوریه حمایت می‌‏کند و مانع ریشه کنی آنان می‏‌شود.

۲-نظام بین الملل و ساختارهای جهانی هیچ‏ گونه جایگاهی نزد سردمداران سرمایه‏‌داری جهانی ندارند و مسئولان این سازمان‏های بین‌المللی نیز هیچ گونه وظیفه‏‌ای در برابر جنایات جبهه طرفداران صهیونیزم برای خود قائل نیستند.

۳- ساختارهای بین الملل صرفاً ابزاری برای تحت فشار قرار دادن کشورهای کوچک هستند و کشورهای غربی می‌‏توانند بدون رعایت مقررات بین‌‏المللی، حتی جایگاه شورای امنیت(که خود اعضای تعیین‌‏کننده آنند) اتهامی را علیه حاکمیت قانونی ملتی طرح کنند و سپس خود در مقام قضاوت برآیند و در نهایت جنایت کارانه، به مجازات آن ملت مبادرت ورزند.

۴-عمده نا امنی‌ها و کشتارها در جهان توسط جبهه حامیان صهیونیسم به ‏صورت نیابتی دنبال می‏‌شود و هر زمان عوامل میدانی آن‏ها بر اثر مقاومت ملت‏ها به مخاطره می‌‏افتند با اقداماتی ضربتی از غلبه یأس و نا امیدی بر آنان ممانعت به عمل می‌‏آید.

۵-واژه "تروریسم"بیش از هر زمانی تمسخر آمیز شده است. در دهه شصت سازمان مجاهدین‏ خلق به ‏صورت نیابتی به ترور گسترده در ایران پرداخت تا انقلاب ملتی قیام کرده در برابر سلطه صهیونیسم را زمین‏‌گیر کند، اما زمانی که موقعیت این تروریست‏ها به مخاطره افتاد آغوش فرانسه به‏ روی آنان گشوده و به منظور جلوگیری از فروپاشی، این سازمان مخوف، تبدیل به گل سرسبد ابزارهای فشار آمریکا و اسرائیل علیه ایران شد.

داعش نیز در آخرین شکست هفته گذشته‏‌اش خود با یأسی شکننده مواجه گردید و پدیده بازگشت نیروهایش به کشورهای زادگاهشان تهدیدی جدی برای موجودیت گروهی شد که مثلث آمریکا، اسرائیل و عربستان برای ایجادش سرمایه‏‌گذاری کرده بود.

 بر این اساس آمریکا و انگلیس و فرانسه با علم به این که حمله موشکی به سوریه قادر نخواهد بود تأثیر کلانی بر معادلات منطقه بگذارد با زیر پا گذاشتن قوانین بین المللی و حتی داخلی خود دست به جنایتی زدند تا صرفاً به جنایتکارانی که نیابتاً اهداف آنان را دنبال کرده‌‏اند روحیه بخشند و مانع از فرو‏پاشی تشکیلاتشان شوند. این بدان معنی است که جهان سرمایه‏‌داری در آینده در صورت مشاهده فروپاشی اسرائیل می‌‏تواند بسیار عریانتر چهره اصلی خود را آشکار سازد.

این نگرانی است که همه آزادگان جهان می‏‌بایست برای‏ آن تمهیدی بیندیشند. همین ائتلاف زمانی که صدام متجاوز را در آستانه شکست در برابر مقاومت ملت ایران یافت او را مجهز به پیشرفته ترین تجهیزات از جمله سلاحهای مخوف شیمیایی کرد. این جنایتکار نیز که به نیابت غرب و شیوخ منطقه جنگ را بر ایران تحمیل کرده بود، از ابزارهای کشتار جمعی اهدایی علیه مقاومت ملت خود به‏‌ویژه در کردستان عراق و ایران بسیار بهره برد اما نه تنها مورد اعتراض مجامع بین المللی واقع نشد بلکه در کارتل‏های رسانه‏‌ای از وی قهرمانی ساختند که شایسته هر نوع یاری بود.

وجود چنین پرونده‌‏ای از عملکرد حامیان صهیونیست‏ها و تکرار رفتارهای جنایت‏کارانه صرفاً وضعیت مخاطره‏‌آمیز آنان را عرضه می‌‏دارد و الا موشک‏باران از راه دور هرگز مشکل‏ گشای نژادپرستان و سلطه طلبان نخواهد بود. امروز ادعاهای برتری نژادی بیش از گذشته از سوی ملت‏ها مذموم و غیر قابل تحمل است و دستگاه تصمیم ساز آمریکا با روی کار آوردن نژادپرستی گستاخ که از بروز دادن این تمایلات شوم ابایی ندارد نمی‏‌تواند ذائقه ملت‏ها را تغییر دهد، بنابراین مقاومت در برابر پایگاه نژادپرستی یعنی اسرائیل تا نابودی آن پیش خواهد رفت، کما این که دیگر میوه جهان سر مایه‏‌داری یعنی" آپارتاید" به همین روال نابود شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
    3 1
    فعلا که موشکها را به خورد سوریه داده البته بعد تبانی با امریکا همانطور که رای به ضرر کره شمالی داده بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس