گردشگران نوروزی در کیش

مشخص نیست که به طور قطع منظور تساهل فرهنگی آقای مدیر دولتی چیست اما اگر این تساهل بی بندباری همسایگانی که وی به آنها اشاره می کند، باشد قطعا موضوع بسیار حساس شده و در حد فاجعه است.

سرویس سیاست مشرق - سالانه گردشگران فراوانی از ایران به کشورهای خارجی می روند که این موضوع ارز بسیاری از کشور خارج می کند و همچنین برای کشورهای دیگر از جمله همسایگان ما مانند ترکیه اشتغال‌زایی می‌کند. همواره در کشورمان این  دغدغه وجود داشته که نسبت به جذب گردشگر داخلی اقدام شود اما تاکنون این مهم به حد مطلوب انجام نپذیرفته است.

چندی پیش «محمد ابراهیم انصاری لاری» مدیرعامل منطقه آزاد کیش در یک رشته توییت درباره این موضوع نوشت:

 ۱۱ میلیون ایرانی در سال ۹۶ با قصد خرید و تفریح، راهی ترکیه و امارات شدند. آیا وقت بازنگری در سیاستها برای مواجهه با گردشگران مناطق آزاد نرسیده است؟

وی سخنان خود را با اینگونه روشن کرد:

همچنانکه در حوزه اقتصادی قائل به تسامح در مناطق آزاد هستیم و معافیت ۲۰ ساله داریم در حوزه فرهنگی و اجتماعی هم باید قائل به تسامح باشیم. با اندکی تسامح و همدلی داخلی میتوانیم سهم خود را از بازار گردشگری پس بگیریم. روا نیست ثروت ملی ما در پس کوچه های غربت جاری شود.

مشخص نیست که به طور قطعی منظور این مدیر دولتی از تساهل و تسامح فرهنگی چیست اما اگر با موضوع تساهل فرهنگی و اجتماعی مانند همسایگانی که وی به آنها اشاره می کند، باشد قطعا موضوع بسیار حساس شده و این تساهل بیشتر به واگرایی و از خود بیگانگی فرهنگی باید تعبیر و تهی شدن از ارزشهای جامعه اسلامی شود.

اینکه مدیران اقتصادی کم کاری و عدم توانایی خود در جذب گردشگر ایرانی را به گردن موضوعات فرهنگی و اجتماعی می‌اندازند و از آن بدتر سعی دارند برای رسیدن به موارد اقتصادی  ارزشها را ذبح کنند، بسیار جالب توجه است.

همچنین اینکه مدیران کشور به این نتیجه رسیده‌اند که باید از اقتصادهای لائیک الگو برداری کنند تا به پیشرفت اقتصادی دست یابند بسیار تاسف بار است.

 البته اگر با نگاهی کارشناسانه به موضوع توجه کنیم می بینم که این کشورها اغلب با ارزانفروشی و امکانات و تجهیزات آنچنانی و تبلیغات متمرکز که با سرویس دهی و خدمات سطح بالا خصوصا در کشورمان همراه شده است، توانسته‌اند به این سطح از توانایی اقتصادی برسند. دیگر این موضوع که اغلب آژانس‌های مسافرتی ایران در خدمت صنعت گردشگری این کشورها هستند و روزانه هزاران پیامک تبلیغاتی در این عرصه به گوشی همراه ایرانیان ارسال می شود، موضوع بدیهی است.

اما نگران کننده تر این است که مدیران اقتصادی کشور این موارد را نادیده و با حربه تساهل فرهنگی و اجتماعی سعی دارند با ایجاد جذابیت‌های کاذب بدون توجه به زیرساخت‌های گردشگری، بر کم کاری و انفعال خود سرپوش بگذارند. .

این در حالی است که ادعای مدیر منطقه آزاد کیش که با هدف درخواست آزادی بی بند و باری های اجتماعی و فرهنگی، آمار گردشگران ایرانی ترکیه را ۱۱ میلیون نفر اعلام کرده بود، تکذیب شد.

این عدد نجومی که با هدف خاص توییت شده است در واقع یک میلیون و ۱۰۰ هزار سفر است که درصدی از این عدد هم مربوط به سفرهای تجاری و اداری است.

مدیر منطقه آزاد کیش در پاسخ به چرایی این ادعا می گوید: از دوستی خواستم آمار گردشگران ترکیه را برایم با تلفن همراه ارسال کند، او عدد ۱۱۰۰۰۰۰ (یک میلیون صد هزار نفر) را طوری نوشته بود که من ۱۱ میلیون خواندم!

با این حال وقتی مسئول منطقه آزاد کیش نمی داند چقدر گردشگر ایرانی به ترکیه می روند، باید هم چنین اظهارات غیر کارشناسانه و آسیب‌زایی از چنین افرادی در جامعه پراکنده شود وضعیت گردشگری این مناطق مطلوب نباشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 39
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 5
  • سید IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
    گمانم اصلاح طلبان تهوع آور که مترشان در کلیه امور پول و پول است تا چند مدت دیگر پیشنهاد بدهند برای درآمد بیشتر از راه گردشگری، روسپی خانه های پیش از انقلاب را احیاء کنیم و گردشگری روسپی راه اندازی کنیم! یک جیزی در حد رقابت با تایلند!!!! از این جماعت به هیچ وجه بعید نیست!!!
    • ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
      64 15
      آقايان مديران اگر دختر داريد، مي شود در رابطه تسامح كنيد
  • احسان ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
    74 12
    جناب... درست فرمودن هرکسی موافقه باید اول همسر و مادر و دختر خودشون رو در مناطق آزاد به نمایش بزارن تا بقیه اصلاح طلبان هم یا بگیرن
    • IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
      46 12
      بقیه اصلاح طلبان یاد بگیرن ؟! اینقدر اینکارو کردن که توش استادن
    • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
      43 13
      خصلت بی ناموسی در اینها زیاد است خداوند اینها از آبادانی ها دور بدارد اینهارا باید از آبادانی درو انداخت - هزاران مزیت گردشگری فرهنگی و باستانی و.. در کشور درحال غربت و فراموشی است بی ناموسی در سواحل مام ایران زمین پاک خواسته چشمان ناپاک اینها است - خیل زنان عفیف و مادران و خواهران قهرمان باید به زنان نا پاکی که فرزندان هرز را می زایند از ذهن هرز آنها فساد می چکد جواب بدهند
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
    46 14
    چند وقت پیش یه مسئول گردشگردی در شبکه خبر با وقاحت تمام تایلند و برزیل رو که همه می دونن با موضوعات جنسی و تبلیغات همجنسگرایی دو جنستی ها و...در سواحل و شهرها اقدام به جذب گردشگر می کنن رو مثال می زد و نظام رو می کوبید!!....اصولا گردشگرای کشورهای غیر اسلامی موضوعات خلاف شرع که داخل برای اونها حد و قصاص انجام میشه رو به در سفرها بیشتر انجام می دن اگر ایران بخواهد به سمت گردشگری بره در تمام استان های ایران فحشا رو آزاد اعلام کنن و حتی جایزه هم بدن و اسم اسلام رو از روی جمهوری اسلامی بردارن
    • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
      20 30
      اثری از اسلام مگه تو این جمهوری هست؟ خخخخخ
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
    27 25
    کیش پتانسیل های گردشگری مثل جنگل و کوهستان دشت رو اصلا نداره حتی اگر همجنس گرایی رو در کیش آزاد اعلام کنن به جز تهرانی ها ویک اقلیت خرپول شهرستانی کسی کسی کیش نخواهد رفت
    • IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
      34 1
      دوبی و لاس وگاس هم پتانسیل های گردشگری مثل جنگل و کوهستان دشت رو اصلا ندارن. اما همه می دانیم چرا گردشگر زیاد دارند
    • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
      31 6
      شما احتمالا اهل شمال ايراني كه طبيعت را فقط كوه و رودخونه و جوجه كباب و منقل ميدوني!!!كه البته از ان هم نتوانستيد خوب مراقبت كنيد!كيش داراي سواحل مرجاني و اكوسيستم جانوري منحصر به فردي است كه با ارامش بي نظيري كه در ان حاكم است جايگزيني در ايران لا اقل ندارد!
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
    28 59
    اتفاقاً آقای مدیر بهترین نظر کارشناسی رو داد که واقعیت داره
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
      25 9
      خوب شد گفتی وگرنه نه‌ تا قبل از این فکر‌میکردم بی بندوباری بده
    • IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
      33 8
      نظر کارشناسی یعنی فحشای رسمی
    • محمد IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
      25 11
      پس در راستای بیانات جناب مدیر از خواهر مادر و زنت شروع کن
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
    81 6
    او درست فهمیده است. راه موفقیت توریسم در تمام دنیا در فحشا و قمار و الکل است و چیزهای مانند آب و هوا و آثار تاریخی بیشتر یک بهانه هستند. لاس وگاس در صحرای نوادا نه تاریخ دارد و نه آب و هوا. اما به برکت فحشا و قمار به مرکز توریستی بزرگ دنیا تبدیل شده است. همه ما هم خوب می دانیم صف چند میلیون نفری که پشت مرز ترکیه مع شده بودند نه طالب کار بودند و نه دنبال آب و هوا و آثار تاریخی. همه این چیزها بهترش در ایران بود. پس آن صف گناه و زنا بود که بیصبرانه منتظر ورود به ترکیه بودند. دقت کنید که وقتی قبح حرامخواری ریخت و دیگر برای مردم مهم نبود که مال را از راه حلال به دست بیاورند یا حرام، بدیهی است که دولتها هم به فکر می افتند از روشهای حرام درآمد زایی کنند. سلیمان دمیرل به زنی که مدیر بزرگترین فاحشه خانه استامبول بود به عنوان مالیات دهنده نمونه جایزه ملی داد! اما چرا در جمهوری اسلامی این حرفها مطرح می شود؟ آیا جز این است که استحاله اتفاق افتاده و نظام به دست نااهلان و نامحرمانی افتاده که هدف زندگی انسان را هرگز چیزی فراتر از شکم و زیر شکم نمی دانند؟
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
    17 40
    یه نفر هم حرف حساب میزنه، بکوبینش! پس مثل رییس جامعه المرتضی، تز کشور شدن قم میداد، خوب بود؟ 6
    • IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
      40 13
      ابله،! هر دو حرف مفت و چرند می زنند. کمی از آن مخ باکره ات استفاده کن!
  • علی IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
    22 9
    با همین سیاست تسامح اصلاح طلبان بود که امروز مشروبات الکلی در جامعه به وفور یافت میشود و بی بندوباری گسترش یافته احتمالا برای همین است که برخی مسئولان ترجیح میدهند برای تفریح به کیش بروند البته سواحل خزر هم آلوده شده است این طرز تفکر بیان کننده هدف وسیله را توجیه میکند می باشد بنابراین باید قمارخانه ها و کاباره ها و مراکز فساد را هم با این دیدگاه جهت جلوگیری از خروج ارز یک قشر فاسد در ایران راه اندازی کرد حالا با داشتن چنین افرادی بعنوان مدیر دیگر نیازی به دشمن برای تغییر فرهنگی در ایران اسلامی نداریم
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
    33 8
    اکثریت قریب به اتفاق ایرانیان مردمی شریف و غیرتی هستن که جونشونو بالای ناموس میدن اما برعکس فرقه ضاله اصلاح طلبا وقتی زن و خواهرشون با مایو تو پلاژ آنتالیا جلو چشمان خون گرفته ترکهای قره مست رژه میره و انواع متلکهای آبدار و دعوت کردنها رو میشنوه به اوج لذت و رضایت روحی میرسن و حالا هم بنا دارن همین کثافتکاریشونو تو کیش پیاده کنن
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
    17 13
    خب راست میگه بیشتر رفقای من فقط به خاطر بی بند و باری و نوشیدن مشروبات الکلی به ترکیه و کشور های مختلف می رن
    • SE ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
      31 8
      با آنها قطع رفاقت کن. والا خودت هم مثل آنها می شوی
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
      17 10
      گفت اول بگو با کیان دوستی تا بگویم خود کیستی؟
    • IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
      10 3
      گفت ادب را از که آموختی گفت از بی ادبان
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
    3 17
    توی گردوغبار کیش چه تفریحی هست؟
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
    9 28
    این بنده خدا جسارت به خرج داده دیدگاهش راگفته ! چراناسزامیگین؟! مگر شماگمان می کنید اکنون که شهرها آزاد نیست شمال ایران شهرکهای دریای و ... سرخودتان مانندکبک کردین توی برف فکرمیکنید همه چیز گل و بلبله !!! یا اینکه میدانزدتوی کشور چه خبره نمیخواهید به روی خودتان بیارید فساد توی کشور بیدادمیکنه دختران مردم خودفروشی میزنند! عرق بشکه بشکه توکشورداره پخش میشه خودتان هم بهترمیدانید ! میخواهین طوری وانمودبکنید که هیچ خبری نیست! اگراینهمه ارز کشور به بازارهای ترکیه به خاطر رفتن گردشگران ایرانی انجاهزینه نشه و بجایش داخل کشورسرمایه گذاری بشه ! هرکسی را توی قبرخودش میزارن
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
      14 15
      این بنده شیطان
    • IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
      6 1
      شما آزادید برید علفها رو بچرید!
    • IR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
      4 1
      بکوبونم دهنش ؟
    • IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
      7 2
      واقعا یه لحظه فکر کنی بعد حرف بزنی بد نیست. این یارو فقط بنده خدا نیست. مسئول مملکت اسلامی هم هست. این منم که یه بنده خدای خالی هستم که چیزی دستم نیست. مسئول مملکت اسلامی مثل تو نباید بدون فکر و بدون کمترین شعور در کلماتش صحبت کنه. هر کلمه این یارو روی زندگی مردم اثر داره. ضمنا حرفای تو این معنی رو میده که چون معدودی به خاطر بی لیاقتی مسئولین دزد اصلاح طلب روسپیگری می کنن، چون نمیتونیم این اصلاح طلبهای کثیف رو کنار بزاریم، روسپیگری را آزاد کنیم؟؟؟؟؟ خدا به اینها و مرادشان که "تکرار" کرد عقل بده
  • رضا IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
    7 11
    آزادی از این بیشتر که یک دختر و پسر توی یک مسابقه قرعه کشی توی مشهد می رقصند بعد رئیس اداره ارشاد مشهد بازاداشت می شود! از این بیشتر ...
  • رضا IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
    12 8
    آزادی از این بیشتر که یک دختر و پسر توی یک مسابقه قرعه کشی توی مشهد می رقصند بعد رئیس اداره ارشاد مشهد بازاداشت می شود! از این بیشتر ...
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
    6 7
    گناه نداره این طفلک بابا....طرف به تومن نوشته ایشون به ریال تبدیل کرده...نهایت سواد آقایون معلوم شد.
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
    9 17
    خودتون رو گول نزنین بدون آزادی حرف از گردشگری زدن زر زدن هست. خارج مگه آزادن رو سر هم سوارن؟ بعضی فکر می کنند آزد بشن ناموسشون ...
    • IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
      6 0
      تو فقط آزاد بشو وایسا نگاه کن ما چه بلایی سرت میاریم... مگه هر کی هرکیه؟! اون آزادی که تو میگی معناش بندگی شیطانه.
    • IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
      11 0
      ما هم گردشگر نمی خواهیم. در بهترین حالت گردشگری درآمدی حرام و ناپایدار است که با کمترین تلاطم سیاسی و امنیتی از دست می رود. بروید صنعت و کشاورزی را درست کنید اگر ریگی به کفش ندارید.
  • IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
    4 1
    جاذبه گردشگری کیش و قسم جز قاچاق کالا و فروش در پاساژها و واردات خودرو و چند صخره مرجانی چیه؟
  • سامیار IR ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
    15 0
    مادر بزرگ مدیر منطقه کیش مورد بسیار خوبی برای آزمایش در طرح تسامح وتساهل هست خخخ
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
    4 0
    غلط کرد که گفت اشتباه دیدم. دروغ میگه. حالا فرض کنیم اشتباه دیدی، یعنی سواد و شعور فهم اینکه این عدد اشتباه بوده اونم در حد خطای 900درصد، نداری؟؟؟؟ اصلاح طلبان علاوه بر بیسوادی، در دروغگویی هم استادند!!
  • امیر IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
    10 0
    مناطق آزاد با تسامح اقتصادی. و با حماقتی به نام معافیت بارانداز فساد اقتصادی و مافیا شده است. مدیر لیبرال منحط حالا تسامح فرهنگی از نوع لیبرالی چه خواهد کرد....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس