کد خبر 846402
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸
تلگرام نمایه

درپی درخواست سازمان نظارت بر ارتباطات روسیه برای فیلترینگ تلگرام، دادگاه این کشور مجوز آن را صادر کرد.

به گزارش مشرق، دادگاه روسیه امروز (جمعه) اجازه فیلتر شدن پیام‌رسان «تلگرام» را صادر کرد.

به نوشته وبگاه شبکه «راشاتودی» دادگاه عالی مسکو (تاگانسکی) بعد از بررسی درخواست سازمان نظارت بر ارتباطات این کشور، به فیلتر شدن و ممنوعیت دسترسی به تلگرام رای مثبت داد.

بعد از اعلام این تصمیم، وکلای این پیام‌رسان به رسانه‌ها گفتند که برای رفع ممنوعیت تلگرام، به این دادگاه درخواست تجدید نظر خواهند داد.

چند هفته قبل دولت روسیه به شرکت تلگرام برای تحویل دادن سیستم رمزنگاری پیام‌های این نرم‌افزار اولتیماتوم داده بود. در غیر این صورت تلگرام در روسیه فلیتر خواهد شد.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که سازندگان تلگرام با امتناع از  ارائه کدهای رمزنگاری به روسیه، مسکو را به تلاش برای نقض حریم خصوصی کاربران متهم کردند.

بیشتر بخوانید:

سوتی جالب در نشست "پیام‌رسان‌های بومی" +عکس

تکذیب گفتگوی روحانی و دادستان درباره تلگرام

معاون وزارت ارتباطات روسیه با بیان اینکه فیلترینگ تلگرام باید سریع انجام شود، گفت: «ممنوعیت دسترسی به تلگرام مشکلی برای کاربران داخلی ایجاد نخواهد کرد زیرا آنها می‌توانند از دیگر نرم‌افزارها استفاده کنند».

سازمان نظارت بر ارتباطات و رسانه‌های جمعی روسیه روز جمعه 17 فروردین  از دیوان عالی این کشور خواسته بود تا این پیام‌رسان فیلتر شود.

پیشتر «پاول دوروف» سازنده تلگرام تاکید کرده بود که هرگونه درخواست از سوی سازمان‌های امنیتی روسیه برای دستیابی به کدهای امنیتی این برنامه پیام‌رسان را رد خواهد کرد.

تلگرام توانسته است از سال 2013 تا کنون 200 میلیون کاربر جذب کند. سازندگان این پیام‌رسان اخیرا نیز اعلام کردند که به زودی از ارز مجازی به نام «گرام» رونمایی خواهند کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • US ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
    45 24
    عمو پوتین چه گندی زده نمیخواد مردمش بفهمن؟!
    • US ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
      12 19
      صحبت گند نیست دوست عزیز..بیشتر فیلترینگ تلگرام در روسیه بخاطر ارز مجازی تلگرام هست هرچند که روسیه بهانه فیلترینگ رو استفاده گروههای تروریستی از بستر تلگرام عنوان کرده. نباید این نکته رو فراموش کرد که تضعیف اقتصاد کشورهایی مانند روسیه-چین-ایران از برنامه های اصلی کشورهای غربی هست.حالا از هر مسیری که باشد
    • IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
      2 7
      بااردغان هم کاسه شده
    • US ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
      11 9
      نکته مهم اینه ک ارز تلگرام برای ایران عرضه نخواهد شد...نکته دیگه اینکه اگر در روسیه فیلتر بخاطر ارز مجازی هست چرا روسیه درخواست اطلاعات و پیام های خصوصی افراد را شرط فیلتر نشدن کرده؟ کشورهای اروپایی برای ضربه زدن ب اقتصاد ایران میتوانند ب دنبال ترامپ بعد از خروج برجام رابطه اقتصادی خود با ایران را قطع کنند! اگر ارز تلگرام برای ایران هم بود باز هم ب پای اسیبی ک چین با محصولاتش ب اقتصاد ایران زد نمیرسید.با واردات بی رویه از چین و اسیب ب صنایع تولیدی کشور کالای ملی ب شدت اسیب دیده. و تا بحال نه چین و نه روسیه خیرخواه اقتصاد ایران نبودند! البته روسیه هم به ما مربوط نیست! مشرق لطفا ثبت کن نظرمو :)
    • US ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
      10 14
      لطفی هم کنید متن رو بخونید: چند هفته قبل دولت روسیه به شرکت تلگرام برای تحویل دادن سیستم رمزنگاری پیام‌های این نرم‌افزار اولتیماتوم داده بود. در غیر این صورت تلگرام در روسیه فلیتر خواهد شد. پس ربطی ب ارز مجازی و افتصاد نداره! اطلاعات کاربران رو میخوان
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
    19 17
    تلگرام فقط تو ايران روسيه كاربر داشت بزودي در ايران هم پرچمش پايين خواهند كشيد و ديگه هيچ حرفي براي گفتن نداره در واقع يعني 70درصد كاربراش ريزش داره
  • ر US ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
    6 3
    عمو ترامپ نمیخواد تلگرامو فیلتر کنه؟
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
    14 14
    خوب تلگرام تو یه کشوره خفن! و پیشرفته!! و دموکرات!!! فیلتر شد. چرا ما فیلتر نکنیم؟؟!!!
    • US ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
      10 15
      ببند بابا
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
    21 12
    عمو پوتین کارش درسته . دایی ترامپ رو الان ببین تو بغل کدوم فاحشه خوابیده اونو جمع کنید .
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
    5 12
    کلی عکس و سند حیاتی شخصی تو تلگرام هست..نمیشه به این راحتی فیلترش کنید
  • ناشناس IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
    2 4
    بابا با این حرفا کام مردم رو تلخ نکنید...خیلی ها با این اپلیکیشن دارن نون درمیارن.خخخخخ یاد کی افتادین؟ راستی فرق اپ با پیام رسان چیه؟
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
    2 2
    ۵۰ درصد کاربرا ایرانی هستن . من دوستایی دارم که رو گوشی چند تا تلگرام با شماره های مختلف دارن . مثل موبو گرام وبقیه تو بازار خیلی اسمهای مختلف هست که همه جزء امار تلگرام هستن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس