طرح ترافیک

سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در اطلاعیه ‌ای شماره دو در مورد ثبت نام در سامانه «تهران من» توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش مشرق، سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در اطلاعیه شماره دو درمورد سامانه «تهران من» و ثبت‌نام متقاضیان ورود به محدوده طرح ترافیک اعلام کرد: پیرو اطلاعیه شماره 1 سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، به اطلاع عموم شهروندان محترم می‌رساند که سامانه «تهران من» به نشانی my.tehran.ir برای ثبت‌نام اشخاص و درج اطلاعات خودروهای دارای تردد در محدوده طرح ترافیک در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید:

شارژ یک میلیون تومانی حساب شهروندی برای طرح ترافیک غیرقانونی است

جزئیات ورود سازمان بازرسی به موضوع طرح ترافیک خبرنگاران

برای ثبت‌نام هیچ محدودیت زمانی وجود ندارد و سایت تا پایان سال باز خواهد بود. از این رو شهروندان در این باره نیاز به تعجیل ندارند. فقط باید توجه داشته باشند که قبل از اولین روز حضور در محدوده طرح ترافیک، باید در سامانه ثبت‌نام کرده باشند.

عموم شهروندان هنگام ثبت‌نام در این سامانه، بعد از اینکه مشخص کردند به عنوان شخصی حقیقی ثبت‌نام می‌کنند، باید کد ملی و تاریخ تولد خود را وارد کنند. بعد از مشاهده اطلاعات شناسنامه‌ای، نام کاربری و رمز عبور مورد نظر خود را درج می‌کنند سپس از طریق پیامک، کد فعال‌سازی را دریافت می‌کنند و پس از وارد کردن این کد می‌توانند با نام کاربری و رمز عبور خود در قسمت «ورود» به پنل اصلی سایت دسترسی داشته باشند.

در پنل اصلی سایت، امکان ورود مشخصات یک یا چند خودرو و شارژ حساب شهروندی وجود دارد. در این مرحله، کاربران می‌توانند حساب شهروندی خود را به میزان دلخواه شارژ کنند تا از مبالغ آن برای خرید روزانه طرح ترافیک برای هر یک از خودروهای خود استفاده کنند. بدین ترتیب اعضای یک خانواده نیز می‌توانند مشخصات همه خودروهای خود را در یک حساب شهروندی وارد کنند و یکجا مجوز روزانه چند خودرو را خرید کنند.

مبالغ شارژ شده در حساب شهروندی افراد باقی می‌ماند و صرفا پس از تردد خودرو در محدوده طرح ترافیک، بسته به تعرفه و شرایط تردد (ساعات اوج یا غیر اوج و دارا بودن یا نبودن معاینه فنی برتر)، هزینه طرح ترافیک آن روز محاسبه و از حساب کسر می‌شود و مانده آن برای روزهای بعد استفاده می‌شود.

پس از یک بار ثبت‌نام و افزودن اطلاعات خودرو و شارژ ابتدایی حساب شهروندی، تنها کاری که شهروندان برای ورود به محدوده طرح ترافیک باید انجام دهند خرید مجوز روزانه قبل از ورود به محدوده است. فایل مربوط به روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته، در بامداد روز جمعه قبل باز خواهد شد و شهروندان می‌توانند هر تعداد از روزهای هفته را که قصد ورود به محدوده طرح دارند، از طریق سامانه my.tehran.ir خریداری یا به عبارتی رزرو کنند. این کار در روزهای بعد نیز ممکن است و این امکان تا روز چهارشنبه برقرار خواهد بود. در طول روز پنجشنبه، محدودیت طرح ترافیک وجود ندارد و ورود به محدوده آزاد است.

برای خرید مجوز هر روز، باید 36 هزار تومان (معادل حداکثر هزینه احتمالی یک روز تردد) در حساب فرد وجود داشته باشد ولی رقم قطعی هزینه تردد در پایان هر روز محاسبه و برداشت خواهد شد. در صورتی که مجوز روزانه برای خودرو خریداری شده باشد اما استفاده نشود، مبلغ حداقل یک روز (13440 تومان) از حساب فرد کسر می‌شود. از این رو توصیه می‌شود شهروندان محترم صرفا وقتی اقدام به خرید رزرو کنند که از نیاز خود به تردد در محدوده اطمینان دارند.

در طرح ترافیک 1397 سقف تعداد مجوزهای روزانه در فاز اول 40 هزار عدد تعیین شده است. با توجه به اینکه در سال گذشته به‌طور متوسط روزانه 15 هزار خودرو متقاضی خرید طرح ترافیک روزانه بودند، امکان تأمین نیاز عموم شهروندان برای ورود روزانه به محدوده طرح ترافیک وجود خواهد داشت و شهروندان از بابت احتمال تکمیل ظرفیت دغدغه‌ای نداشته باشند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس