هادی محمدی

می‌توان انتظار داشت که مقامات آمریکایی بعد از یک ژست ارعاب گونه و نمایشی برای آنکه طرف مقابل را وادار به تسلیم کنند؛ مجبورند به یک رفتار حداقلی و مدیریت شده دست بزنند.

سرویس جهان مشرق - آیا ساعت صفر نزدیک شده و سوریه در معرض حمله آمریکایی- فرانسوی- انگلیسی قرار دارد؟ این سوالی است که فضای بین الملل را درگیر کرده است و بهانه ای شد برای ما تا با هادی محمدی کارشناس مسائل منطقه گفتگو کنیم.

** سوال بزرگی که این روزها اذهان عمومی را در سطح جهانی به خودش متوجه کرده است این هست که سرانجام این صف آرایی نظامی آمریکایی برای حمله به سوریه و هشدارهای  روسیه و هم پیمانان دولت سوریه به کجا خواهد انجامید.

هادی محمدی : آمریکایی‌ها در واقع به بهانه دفاع از رژیم صهیونیستی، در پوششی از موضوع بکار گیری سلاح‌های شیمیایی برای تغییر روندهای فعلی در سوریه تلاش کرده‌اند که یک فضای ارعابی بوجود آید، تا از طریق این فضای ارعاب، روسیه و همپیمانان دولت سوریه را متوقف کند. دلیل این امر این است که هم پیمانان آنها چه در سطح اروپایی چه در سطح کشورهای عربی و منطقه‌ای، آمادگی ورود به یک درگیری جدی در سوریه برای مقابله با نیروهای روسیه و نیروهای مقاومت را ندارند.

موضع گیری های مستحکمی که از طرف مقامات روس عنوان شده است نشان می دهد که، روسیه به هیچ وجه در مقابل ارعاب‌های آمریکایی و غربی کوتاه نمی‌آید و لذا بسیار بدیهی است که احتمال هرگونه درگیری گسترده و جنگ وسیع را منتفی بدانیم و یا آن را در حداقل شرایط ممکن تلقی کنیم.

آمریکایی ها اگر چنانچه در سوریه واکنشی هم نشان ندهد برای آنان بسیار پر هزینه خواهد بود. لذا می شود انتظار داشت که مقامات آمریکایی بعد از یک ژست ارعاب گونه و نمایشی برای آنکه طرف مقابل را وادار به تسلیم کنند؛ مجبورند به یک رفتار حداقلی و مدیریت شده دست بزنند و این مساله را میشود از طریق اعلام فعال بودن خط ارتباط داغ بین مسکو و واشنگتن که اخیرا اعلام شده استنباط کرد.

به نظر می رسد که آمریکایی‌ها و مجموعه آنها در سطح منطقه‌ای و کشورهای اروپایی که در این صف بندی نمایشی شرکت کرده‌اند قطعا باید در یک رفتار حداقلی و غیر موثر در تحولات سوریه تن بدهند شاید چیزی شبیه به حمله قبلی آمریکایی‌ها به «شعیرات» و یا حتی ضعیف تر از آن در برخی از مناطق شاهد باشیم.

لذا هزینه این نمایش بزرگ نظامی برای نشان دادن اقتدار آمریکایی در سوریه به یک شرایط نامطلوب می تواند منتهی شود که آنها را بار دیگر برای یک شکست در تامین اهدافی که داشتند مواجه کند.

یعنی سطح اهداف تعیین شده در قبال ژست گسترده ای که از جهت نظامی آمریکا و همپیمانانش گرفتند  قابل مقایسه نیست و همین مساله یکی از نقاط شکست آنها خواهد بود.

نکته بعدی این است که در حمله به «تی 4» که طی آن تعدادی از مدافعان حرم ایرانی به شهادت رسیدند، باید توجه کنیم که این موضوع در چارچوب اطلاع مقامات رژیم صهیونیستی بوده، این نوع از رفتار، یک قتل آگاهانه تلقی شده و همانگونه که دکتر ولایتی گفتند قطعا به این جنایت صهیونیست‌ها پاسخ داده خواهد شد. و این موضع را «آموس یادلین» که از مقامات اسرائیل است، مورد تاکید قرار داده؛ لذا باید اسرائیل منتظر سیلی محکمی در ازای شهادت آگاهانه و عامدانه‌ای باشد که در «تی 4» برعلیه مدافعان حرم ایرانی به اجرا گذاشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • جواد IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
    34 40
    خخخ لطفا از الان پاسخ ندادن روس ها رو ماله کشی نفرمایید.
    • اسفار اربعه IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
      2 0
      جناب اگر بنابود روسها جواب ندهند آمریکای شما مدام حمله رو به تعویق نمی انداخت لابد فهمیده چی در انتظار شه
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
    46 27
    همون خفیف هم جرات می خواد که امریکا فعلا نداره یکی دوروزدیگه سر تهشو با یک بیانیه کاخ سفید جمع میکنه
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
    67 20
    اسرائیل منتظر سیلی محکمی در ازای شهادت آگاهانه و عامدانه‌ای باشد که در «تی 4» برعلیه مدافعان حرم ایرانی به اجرا گذاشته است. منتظر واکنش سریع و اقدام قاطع دربرابراین جنایت هستیم.
    • IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
      35 8
      الانم از ترس ایران همشون آرایش نظامی گرفتن
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
    27 9
    خیلی واضحه که ملت های اسلامی بدلیل بی لیاقتی و بی سیاستی حاکمان دچار بدبختی بزرگی شده اند کشوری که اندازه ی ۱ شهر ما نیست جوانان رشید مارا میکشد قدرت های جهانی شرق و غرب با تهدید عربستان و مارا میدوشند و باز هم ما به اختلافات دامن زده و هیچ نمیکنیم تا کی و کجا باید این بی سیاستی و بی تدبیری رو ملت ها و مردم ضعیف تاوان دهند ؟؟؟؟؟ تا کی به جان هم بیوفتیم وقتی هردو مسلمانید و هر دو بی نهایت مشابهات دارید گره ای که با دست باز میشود با دندان باز نمیشود مگر اینکه باز هم خیانتی دیگر در تاریخ چند هزار ساله ی این مرز و بوم ثبت گردد...
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
    18 47
    حداقل امتیاز !!!! امریکا به روسیه پیشنهاد داده نیروهای ایران و حزب الله از سوریه حارج شن تا حمله نکنه ، منتظرم فروختن ایران باشین :-)
  • US ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
    21 2
    4 روزه ملت فیلم کردید....نه اونا قراره کاری کنن نه ما...فقط یچیزی شبیه مسابقات پرورش اندامه
  • منتقممممممممم IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
    22 13
    شروع کنن تا باخاک یکی شن...این نسل از کفار باید برای همیشه از صحنه تاریخ حذف شن..بسه هرچی کودک کشی وجنایت.بالاخره نابودن.همه اماده شهادتیم
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
    25 10
    این چه تحلیل و ایجاد حق برای آمریکا است که یک کتک حد اقلی را بزند آمریکا غلط می کند - آمریکا برای جلوگیری از تلافی ایران در حمله اسرائیل دارد شانتاژ می کند - آمریکا و اروپا یا هر قدرت دیگه غلط می کنند که به یک کشور دیگه حمله کنند
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
    19 9
    هیچ غلطی نمی تونن بکن
  • US ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
    33 9
    ائتلاف امریکایی انگلیسی فرانسوی بخوبی واقفند در حمله به سوریه تنها با نیروهای سوری درگیر نخواهند شد و علاوه بر انها نیروهای ترک و نیروهای روس و نیروهای ایران هم در خاک سوریه حضور دارند که این حمله میتونه جرقه ای برای جنگ بزرگتر و اغاز جنگ جهانی سوم باشه انها هرگز به سوریه در سطح بزرگتر حمله نمیکنند ممکنه برای اعاده حیثیت به زدن چند هدف بسنده کنند
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
    28 7
    ترامپ در نهان به روسیه گفته بابا زیاد سخت نگیرید گفته من برای دوشیدن حکام جاهل امارات وعربستان یک حرفی زدم غلطی کردم .حالاکه آبرویم نرود تعدای 15فروند موشک به سوی سوریه شیلیک میکنم شما هم با اس ها آنهارا به زنید تا غائیله ختم دهیم
    • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
      7 36
      چه ارزوهايي.پوتين الان چند روزه به غلط كردن افتاده و داره پيغام ميده كه شما نزن ماهم اسد و همپيماناشونو ميريزيم بيرون.روسيه چيزي نداره باهاش دفاع كنه.
    • IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
      21 5
      اونی که به غلط کردن افتاده ارباب عامریکایی توست بدبخت! اونی که از منطقه میریزمش بیرون صهیونیستها و وهابیون سعودی و پانتورکها هستن، حالا خواهی دید
  • US ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
    5 8
    آمریکا برای حمله ب سوریه به ائتلاف بزرگتری شامل 500 هزار نیرو و 300 جنگنده و هزاران موشک نیاز داره ( البته با خرج گاوهای شیر ده عربستان )که در آنصورت شاید بتونن دمشقو بگیرن.
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
    10 5
    یه روز بن سلمان میره عربستان می شدونش فرداش پادشاه قطر و بعد هم پادشاه امارات تا این عربا هستند امریکا فروپاشی نمیکنه بعد یکی از بچه ها میگه چرا ما با اونا اختلاف داریم بدبختی اینجاست که اونا باما اختلاف دارن وگرنه ایران اختلافی نساخته انقد گول تبلیغات غرب نخور دوست عزیز اینا سوریه و عراق و یمن نابود کردن بعد ما وارد شدیم
  • FR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
    11 14
    شرایط منطقه ای و جهانی و افکار عمومی دنیا اماده حمله همه جانبه کفتارها نیست ، نیروهای نیابتی و مزدور شکست خوردند و حامیانشون خیلی عصبانی هستند که به اهدافشون نرسیدن و دنبال بهانه ای برای ورود مستقیم به جنگ هستند اما فایده ای نداره چون نمیتوانند جنگ را مدیریت و کنترل کنند ، نیروهای مبارز در جنگ 7 ساله ، تجربه زیادی کسب کرده اند و از زوزه گرگها هراسی ندارند
  • محمد امین IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
    3 3
    سلام چه عجب فعالیت شما شروع شد تو سروش. هیچ راه ارتباطی هم که نگذاشتید. لطفا تو سروش قوی تر فعالیت کنید
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
    26 3
    ماله کشی نفرمایید. روسیه گفت هم موشک ها رو میزنیم هم محل شلیک موشک ها رو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس