کد خبر 845976
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲
دستمزد

نشست تعیین دستمزد ۹۷ با حضور نمایندگان کارگری و کارفرمایی به ریاست علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز شد.

به گزارش مشرق، در حالی نشست تعیین تکلیف دستمزد ۹۷ کارگران از دقایقی پیش به ریاست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز شد، که نمایندگان کارگری و کارفرمایی در جلسات روزهای پایانی اسفندماه به صورت ضمنی در خصوص افزایش حدود ۲۰ درصدی دستمزد «حداقلی بگیران» توافق کردند.

اما از آنجایی که میزان افزایش دستمزد برای دو گروه کارگران یعنی «حداقلی بگیران» و «سایر سطوح مزدی» متفاوت است، نمایندگان کارگری و کارفرمایی به دلیل اختلاف نظر در خصوص میزان افزایش دستمزد «سایر سطوح مزدی» به توافق نرسیدند تا ادامه نشست مزد به فروردین ماه موکول شود.

بر هیمن اساس، از دقایقی قبل چانه زنی شرکای اجتماعی یعنی نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت آغاز شد تا پرونده دستمزد ۹۷ امروز بسته شود.

هر چند به احتمال زیاد در نشست امروز پرونده دستمزد ۹۷ بسته می شود اما ممکن است به دلیل عدم توافق شرکای اجتماعی این جلسات طی روزهای آینده نیز ادامه داشته باشد.

پیشنهاد نمایندگان کارگری برای تعیین دستمزد سایر سطوح مزدی افزایش ۱۲ درصدی نسبت به پایه حقوق سال ۹۶ به علاوه رقم ثابت روزانه ۲۴ هزار و ۱۸۸ ریال است؛ در مقابل، پیشنهاد نمایندگان کارفرمایی در خصوص میزان افزایش دستمزد این گروه از شاغلان، افزایش ۸.۳ درصدی نسبت به پایه حقوق ۹۶ به علاوه رقم ثابت روزانه ۳۳ هزار و ۳۳۵ ریال است که قرار است در نشست امروز، این پیشنهادات مورد بررسی قرار گیرد.

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دستمزد ۹۷ تا پایان فروردین ابلاغ خواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سعید IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
    5 1
    برن گم بشن فروردین تموم شد صاحبکار یقمون رو گرفت گفت یک ریال هم اضافه نمی کنم هر کی نمی خواد هم هری حالا شماها شلوارتون رو بکشین بالا جلسه تشکیل بدهید ارواح عمتون
  • مجید IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
    2 2
    حقوق 50 درصدی کارمندا رو بالا میبرن با اون پشتوانه که کسی جرات نمیکنه بهشون بگه بالا چشتون ابروست. ولی حقوق کارگر که کارفرما به ثانیه میتونه بندازش بیرون باید چانه زنی بشه... متاسفم روحانی.متاسفم دولت که شما فقط نقش مترسک رو دارین
  • علی IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
    1 1
    دوستان بنده کارمند هستم و البته کارمند قراردادی که خیلی از لحاظ امنیت شغلی با شما فرقی ندارم. در مجموعه ما قراردادهای کارگری هستند که در صورتی که 10 درصد افزایش حقوق به آنها تعلق بگیره با مزایایی که افزایش پیدا می کنه حدود یک تا یک و نیم میلیون تومن به حقوق آنها اضافه میشه اما با افزایش 10 درصدی کل حقوق و مزایامون فوق فوقش 200 هزار تومن بیشتر افزایش پیدا نمیکنه. البته تا بوده این بازی افزایش دستمزد هر ساله برای کارگرها سودی نداشته و امثال ما کارمندها هم خیلی با شماها تفاوتی نداریم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس