کد خبر 845638
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵
سرطان

فوق تخصص کبد با تأکید بر اینکه افراد در معرض خطر ابتلا به سرطان سالانه باید یک یا دو بار مورد معاینه قرار گیرند، گفت: اطلاع از این بیماری در کاهش آمار بیماران و درمان به‌موقع می‌تواند مؤثر واقع شود.

به گزارش مشرق، حسن سعادت‌نیا در ارتباط با سرطان کبد اظهار داشت: این سرطان در ابتدای ابتلا علائم خاصی نداشته و افرادی که مبتلا به بیماری‌هایی همچون هپاتیت B و هپاتیت C، بیماری‌های کبدی ارثی و متابولیسم بدن و یا کبد چرب مزمن هستند، احتمال ابتلا به سرطان کبد در آنها بیشتر است.

وی افزود: این افراد هرچند وقت یکبار باید معاینات دوره‌ای و سونوگرافی تحت نظر پزشک را انجام دهند تا این بیماری در مراحل ابتدایی کشف و درمان شود. همچنین از پیشرفت آن جلوگیری به عمل آید.

این فوق تخصص گوارش و کبد با بیان اینکه نوعی شیمی‌درمانی اختصاصی برای بیماران مبتلا به سرطان کبد وجود دارد، گفت: این روش دارویی به طول حیات بیمار کمک کرده و مدت زمان عمر آن را از 6 تا یک سال به چندین سال افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

این میوه‌ کبد شما را از نو می‌سازد

سعادت‌نیا با تأکید بر اینکه افراد در معرض خطر ابتلا به سرطان سالانه باید یک یا دو بار مورد معاینه قرار گیرند، گفت: سرطان کبد نسبت به سرطان‌های روده و معده چندان شایع نیست ولی اطلاع از این بیماری در کاهش آمار بیماران و درمان به‌موقع می‌تواند مؤثر واقع شود.

وی بیان کرد: یک‌سوم مردم ایران به دلیل تغییر در شیوه زندگی مبتلا به کبد چرب هستند که کبد چرب درمان‌های مختلف دارویی و گیاهی داشته، ولی باید توجه داشت تغییر شیوه زندگی در درمان و پیشگیری از این بیماری بسیار اهمیت دارد.

این فوق تخصص گوارش و کبد گفت: با کاهش وزن، مصرف نکردن مشروبات الکلی، تحرک، کاهش چربی و قند خون می‌توان در پیشگیری از این بیماری قدم برداشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسین PL ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
    37 0
    کسانی که سگ نگه میدارند بسیار احتمال سرطان کبد در اونها بالا میره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس