کد خبر 845410
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۴
کاخ سفید نمایه

ترامپ تهدید می‌کند که هزینه سنگینی به خاطر حملات ادعایی در دوما بر دولت قانونی سوریه تحمیل می‌کند و در همان حال، مقامات دولتش می‌گویند که هنوز معلوم نیست این حمله کار چه کسی بوده است.

به گزارش مشرق، یک روز پس از آن که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به قطعیت گفت که «بشار اسد» مسئول حمله شیمیایی دوما است، منابعی از داخل دولت آمریکا می‌گویند که هنوز در خصوص مسئول واقعی این حمله، اطلاع قطعی ندارند.

بیشتر بخوانید:

اظهارنظر وزیر دفاع آمریکا درباره احتمال «حمله به سوریه»

ترامپ دیروز در توئیتر خود نوشته بود که بشار اسد مسئول این حمله است و باید هزینه‌ای گزاف برای این کار خود بپردازد. ادعا می‌شود که بامداد دیروز یکشنبه، به منطقه دوما در غوطه شرقی سوریه حمله شیمیایی شده و بیش از ۱۵۰ نفر کشته شده‌اند.

آنطور که رویترز نوشته، یکی از منابع دولتی آمریکا گفته که «تحقیقات اولیه» در خصوص ماجرای دوما، نشان می‌دهد که در این حمله، از عامل اعصاب استفاده شده ولی هنوز نوع دقیق آن مشخص نیست.

آمریکایی‌ها نگفته‌اند که این اطلاعات را چگونه به دست آورده‌اند و آیا واقعاً به نمونه‌های جمع‌آوری شده از دوما دسترسی دارند؛ منطقه دوما آخرین بخش از غوطه شرقی است که در پیش‌روی‌های ارتش سوریه، در شرف آزادسازی است و طبیعتاً، اطراف آن کامل تحت محاصره ارتش است.

این منابع همچنین گفته‌اند که بر اساس بررسی‌های اولیه‌شان، هنوز به قطعیت نمی‌توان گفت که چه کسی عامل این حمله بوده است.

در بهبوهه فضاسازی رسانه‌ها در خصوص این حمله و صدور اعلامیه‌های محکومیت‌آمیز در افصی‌نقاط جهان، ۲ فروند جنگنده ارتش رژیم صهیونیستی دیشب با نقض حریم هوایی لبنان و سوریه، پایگاه تی چهار (T۴) را بمباران کردند. بر اساس اطلاعی که تا لحظه انتشار این خبر به دست آمده، در حمله مزبور، ۴ نفر از مدافعان حرم به شهادت رسیده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • قریشی IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
    26 2
    مرگ بر موشهای کثیف صهیونیست
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
    8 2
    فقط رژیم صهیونیستی مظنون اصلی حمله شیمیایی به دوما میباشد.
  • US ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
    3 0
    ما هم نمیدانیم چ کسی ب تی-4 حمله کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس