کد خبر 845389
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵
اپلیکیشن تامین اجتماعی

با توجه به رویکرد سازمان بیمه تأمین اجتماعی، نرم افزار تلفن همراه تأمین اجتماعی من در حوزه ارائه خدمات غیرحضوری، اطلاع رسانی عمومی و آگاهی بخشی، توسط دفتر راهبری سیستم‌ها طراحی و پیاده سازی گردید.

به گزارش سایت ازکیـ (azki.com)،  در عصری زندگی می کنیم که اپلیکیشن ها جایگاه ویژه ای در تعاملات ما دارند و هر سازمان و نهادی برای راحتی مردم و پیوستن به این موج عظیم ارتباطات از اپلیکیشن های خود رونمایی می کند. سازمان بیمه تامین اجتماعی هم از این امر مستثنا نبوده و به تازگی اپلیکیشن موبایلی خود را راه اندازی و در دسترس عموم قرار داده است

سازمان بیمه تأمین اجتماعی یک سازمان بیمه‌گر اجتماعی است که مأموریت اصلی آن پوشش کارگران مزد و حقوق بگیر (به صورت اجباری) و صاحبان حرف و مشاغل آزاد (به صورت اختیاری) است. جمعیت تحت پوشش این سازمان، شامل حدود ١٣ میلیون نفر بیمه شده و بیش از ٣ میلیون نفر مستمری‌بگیر است که با درنظر گرفتن افراد خانواده بیمه‌شدگان، جمعیت تحت پوشش این سازمان برای خدمات درمانی به بیش از ٤١ میلیون نفر می‌رسد.

با توجه به رویکرد سازمان بیمه تأمین اجتماعی، نرم افزار تلفن همراه تأمین اجتماعی من در حوزه ارائه خدمات غیرحضوری، اطلاع رسانی عمومی و آگاهی بخشی، توسط دفتر راهبری سیستم‌ها طراحی و پیاده سازی گردید.

امکانات اپلیکیشن تامین اجتماعی من

از طریق اپلیکیشن تأمین اجتماعی من می توانید به خدمات زیر دسترسی پیدا کنید:

   - هر بیمه شده قادر است پس از واردن نمودن نام کاربری، گذرواژه و شماره تلفن همراه، نمایه ساز توصیفی از اطلاعات هویتی خود، اطلاعات بیمه ای مشتمل بر مشاهده آخرین روز کارکرد سابقه، آخرین دستمزد، وضعیت حمایت‌های درمانی، وضعیت بیمه پرداز، نوع بیمه، مشخصات شعبه و کارگاه را مشاهده نماید.

   - استعلام مستمری بگیران با قابلیت نمایش آخرین فیش مستمری

   - استعلام و نمایش میزان بدهی های کارفرمایان به صورت برآوردی و قطعی برای کلیه کارگاه ها/ پیمان های تحت پوشش

   - نمایش اطلاعات مکان محور مراکز سازمان بیمه تامین اجتماعی

   - امکان جستجوی مراکز ارائه خدمات

   - پرسش و پاسخ های متداول (FAQ)

   - اخبار سازمان به تفکیک آخرین اخبار و پربیننده‌ترین‌ها

   - امکان دسترسی فرم‌های سازمانی در کارکردها و حوزه‌های متنوع

نمایش اطلاعات مکان محور مراکز خدمات بیمه ای و درمانی ، امکان جستجوی اطلاعات مراکز ارائه خدمات بیمه ای و درمانی در نقشه، پرسش و پاسخ های متداول حوزه بیمه ای (FAQ)، ارائه پویای اخبار و اطلاع رسانی های سازمان تامین اجتماعی به تفکیک آخرین خبر و پربیننده ترین و همچنین امکان دسترسی به فرم های سازمانی و راهنمای مراکز (ستادی) با امکان جستجو نیز، از دیگر سرویس های این اپلیکیشن است.

جهت بهره برداری بیمه شدگان از اپلیکیشن تأمین اجتماعی من، ضروری است ابتدا در سامانه مشاهده سوابق به آدرس https://sabeghe.tamin.ir ثبت نام نموده باشند. همچنین کارفرمایانی می‌توانند از استعلام میزان بدهی استفاده نمایند که قبلا در سامانه ارسال غیرحضوری (اینترنتی) لیست حق بیمه سازمان بیمه تامین اجتماعی ثبت نام نموده‌اند یا ابلاغات الکترونیکی دریافت می‌کنند

چطور باید از تأمین اجتماعی من استفاده کنیم؟

فرض کنید قسمت بیمه‌شدگان را انتخاب کردید: برای استعلام اطلاعات بیمه‌ای کد ملی، گذرواژه و تلفن همراه وارد کنید و دکمه استعلام را انتخاب کنید. همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، کاربرانی می‌توانند از استعلام استفاده کنند که قبلاً در سامانه مشاهده سوابق تأمین اجتماعی ثبت‌نام کردند! اگر ثبت‌نام نکردید نگران نباشید، می‌توانید از دکمه ثبت‌نام سامانه مشاهده سوابق در پایین همین صفحه استفاده کنید

اگر کارفرما هستید و می‌خواهید استعلام بدهی‌تان را بگیرید، باید این قسمت را پرکنید. در اینجا هم لازم است در پرتال کارفرمایان ثبت‌نام کنید. بعد از ثبت‌نام با واردکردن کد ملی، گذرواژه و تلفن همراه می‌توانید به‌راحتی استعلام بگیرید!

در قسمت پرداخت حق‌بیمه ‌می‌توانید حق بیمه‎‌تان را از طریق این برنامه به صورت غیرحضوری پرداخت کنید!

این هم از قسمت پرطرفدار برنامه، پرسش و پاسخ بیمه‌ای! همان‌طور که در تصویر می‌بینید، تمام سؤالات مربوط به انتقال سوابق، بیکاری، کمک بارداری، دفترچه درمانی…. در این قسمت مطرح‌شده است.

منبع: سایت مقایسه و خرید آنلاین بیمه «ازکـیـ» (www.azki.com)

*این خبر صرفا جنبه تبلیغاتی دارد*

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس