کد خبر 845355
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲
داورزنی و رسول خادم

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: بعید می‌دانم با تعیین تکلیف اعضای مجمع کار به برگزاری مجمع سوم کشیده شود.

به گزارش مشرق، محمدرضا داورزنی در پایان مجمع فدراسیون کشتی درباره تصمیمات اتخاذشده در این مجمع گفت: با توجه به اینکه حدود ۴۵-۴۰ روز قبل خادم استعفا کرد و مجمع فوق‌العاده برگزار شد، یک ماه برای بازگشت به وی فرصت داده شد. با توجه به اینکه کشتی یکی از رشته‌هایی است که مردم انتظار به‌حق بالایی از آن دارند و نتایج آن همواره موردتوجه جامعه بوده است، این رشته برای ما نیز اهمیت بالایی دارد.

وی ادامه داد: فضایی که در این مدت ایجاد شده بود و به بی‌ثباتی دامن می‌زد، آینده کشتی را مبهم کرده بود. وزارت ورزش به عنوان پاسخگو در این بخش باید تعیین تکلیف می‌کرد که با درخواست اعضای مجمع امروز تشکیل جلسه دادیم. نظرات اعضا را شنیدیم و برخی اعضای هیئت‌ها چراغ سبزهایی را دیده بودند که شاید زمینه بازگشت خادم باشد و آنها خواستار این شدند تا مجمع به خادم تکلیف کند که برگردد و کارش را انجام دهد.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: با توجه به اینکه در این مدت از فعالیت‌های تمام فدراسیون‌ها به خصوص کشتی حمایت داشته‌ایم، به همین دلیل بر حسب وظیفه‌ای که داریم باید تکلیف فدراسیون روشن می‌شد چون فدراسیون نمی‌تواند بدون رئیس باشد، هرچند که رئیس فدراسیون به نایب‌رئیس خود تفویض اختیار کرده باشد ولی این نافی مسئولیت رئیس نیست و اوست که باید پاسخگو باشد. اعضای مجمع هم درخواست کردند با توجه به عیدی که پیش رو داریم، تا یکشنبه به آنها برای مذاکره مجدد به رسول خادم مهلت داده شود.

داورزنی در پاسخ به این سؤال که برخی معتقد هستند وزارت ورزش مخالف بازگشت خادم است و همین موضوع او را مردد کرده است، گفت: به چه دلیلی؟ مسئولیت فدراسیون‌ها با وزارت ورزش است و هر اتفاقی که در ورزش رخ دهد وزیر ورزش باید پاسخگو باشد، به همین دلیل وزارتخانه باید نظارت داشته باشد. اخیراً دوستان در سازمان بازرسی این انتظار را داشتند تا وضعیت کشتی تعیین تکلیف شود. ما هم طبق آیین‌نامه‌ها و اساسنامه فدراسیون تلاش کردیم این وظیفه را به نحو احسن انجام دهیم.

وی در پاسخ به این سؤال که برخی اعضای مجمع فدراسیون مدعی عدم حمایت لازم از سوی وزارت ورزش هستند، گفت: بیشترین حمایتی که در این مدت از یک رشته ورزشی از فدراسیون‌ها شده، مربوط به کشتی بوده است. صد درصد منابعی که بر اساس تفاهم‌نامه با فدراسیون امضا کرده بودیم، پرداخت کرده‌ایم. تمام میزبانی‌ها و اتفاقاتی که در استان‌ها رخ داده است،‌با پیگیری وزارت ورزش و شخص وزیر بوده است. تمام تلاش ما این است که فدراسیون‌ها ابزار لازم را برای فعالیت داشته باشند و تیم‌هایشان مشکل مالی نداشته باشند.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان درباره برنامه مالی ۳۸۵ میلیارد تومانی فدراسیون کشتی عنوان کرد: آنچه برای وزارت ورزش ملاک است، گزارش حسابرس مالی فدراسیون است. در گزارش اعلام‌شده توسط فدراسیون قسمت اعظم منابع غیرنقدی است، طبق گزارشی که از سال‌های گذشته داریم، فدراسیون‌ها در تأمین منابع مالی تلاش خوبی انجام داده است و تقریباً این تأمین ۵۰-۵۰ بوده است، البته این علاوه بر منابعی است که از میزبانی استان‌ها در مسابقات بین‌المللی توسط حامیان مالی به فدراسیون تزریق شده است. دوستان در فدراسیون تلاش زیادی انجام داده‌اند، اما ملاک ما گزارشاتی است که حسابرسان قانونی ارائه می‌دهند.

داورزنی در پاسخ به این سؤال که در صورت عدم بازگشت خادم چه تصمیمی اتخاذ خواهد شد، گفت: تلاش تمام دوستان این است که این اتفاق رخ دهد، ما هم به نظر اعضای مجمع احترام گذاشتیم و حتی گفتم خود من هم با خادم تماس خواهم گرفت تا به او تکلیف کنم تا برگردد.

وی در خصوص اینکه اگر خادم راضی به بازگشت نشد آیا بازهم مجمع سومی برگزار خواهد شد یا نه، گفت: بعید می‌دانم کار به مجمع سوم کشیده شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس