کد خبر 845179
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵
دوما سوریه

وزارت دفاع روسیه با تکذیب ادعای غرب در مورد استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی در غوطه شرقی، توافق با گروه‌های تروریستی برای خروج از منطقه را تاییدی بر پوچی این ادعا دانست.

به گزارش مشرق، یک مقام وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که اتهامات غرب به نیروهای دولتی سوریه در مورد استفاده از تسلیحات شیمیایی در شهر دوما (در منطقه غوطه شرقی)، کاملا ساختگی و بی پایه و اساس است.

سرلشکر "یوری ایوتوشینکو" رئیس مرکز روسی آشتی نیروهای متخاصم در سوریه با اعلام این مطلب، تاکید کرد که توافق روز یکشنبه بین نظامیان روسی با رهبران جدید گروه «جیش الاسلام» در مورد خروج 8 هزار نیروی مسلح این گروه از شهر دوما، تایید کننده کذب بودن این ادعاست.

این مقام نظامی روس گفت: «یکبار دیگر ثابت شده که هیچ سلاح شیمیایی در این منطقه استفاده نشده و تمامی اتهاماتی که از سوی غرب به ارتش سوریه وارد شده، کاملا بی پایه و اساس است.»

به گفته وی، کلیه اقدامات نظامی در شهر دومای سوریه متوقف شده و اتوبوس‌ها برای تخلیه نیروهای نظامی گروه «جیش الاسلام» وارد شهر شده‌اند. همه برنامه ریزی‌ها برای خروج 8 هزار نفر از اعضای این گروه به همراه خانواده‌هایشان که مجموعا 40 هزار نفر می شوند، صورت گرفته است.

لازم به یادآوری است که نیروهای دولتی سوریه در شب 6 آوریل (17 فروردین) عملیات نظامی جدیدی را برای آزادسازی شهر دوما در حومه دمشق آغاز کرد. گروه‌های مسلح مخالف دمشق ادعا کرده‌اند که ارتش سوریه علیه آنها سلاح شیمیایی استفاده کرده، ولی مقامات دمشق این ادعا را تکذیب کرده است.

روز یکشنبه کشورهای انگلیس، آمریکا، فرانسه و برخی اعضای غیردائم شورای امنیت خواستار تشکیل نشستی فوق العاده برای بررسی این مسئله شده و روسیه را مسئول این اتفاق معرفی کرده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
    6 0
    این غربی ها همه رو خر حساب کردن.خر خودتونید.آب رو بریزید اونجا که میسوزه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس