کد خبر 845074
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۱
رییس جمهور چین

رئیس جمهور چین در دیدار با دبیرکل سازمان ملل متحد گفت که مشکلات فراوانی مرتبط با ساختار حکومتی جهانی وجود دارد.

به گزارش مشرق، رئیس جمهور چین روز یکشنبه در دیدار با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد خواهان اصلاح ساختار حکمرانی جهان شد.

به نوشته خبرگزاری «شینهوا»، «شی جینپینگ» رئیس جمهور چین در دیدار با دبیرکل سازمان ملل متحد گفت، مشکلات زیادی در جهان وجود دارد که با ساختارهای حکومتی و قابلیت‌های بین‌المللی ارتباط دارد .

 وی در این زمینه اظهار داشت: «نیاز است ما در پی بهبود ساختار حکمرانی جهان و از میان بردن چالش‌ها باشیم. خواه این مسئله نظام حکومتی داخلی یا جهانی باشد، باید از شعور مردم برای تحقق اهداف، اطمینان بخشی و ثبات‌زایی به نفع مردم استفاده کنیم.»

رئیس جمهور چین ادامه داد: «تاکید می‌کنیم که همه کشورهای بزرگ یا کوچک با هم برابرند و ما همچنین از اینکه کشورهای بزرگ باید مسئولیت‌های مربوط به خود را تحمل کنند، حمایت می‌کنیم.»

وی افزود : «ماهیت چندجانبه گرایی، یافتن مشاوره و همکاری میان همه کشورها است و باید در وهله نخست، همکاری بین کشورهای بزرگ باشد.»

 رئیس جمهور چین در خاتمه اظهار داشت: «مایلیم فرصت‌ها و تجارب توسعه چین را با جهان به اشتراک گذاریم. در عین حال، هرگز شیوه‌ها، نمونه‌ها و نظریه‌های خود را به دیگران تحمیل نمی‌کنیم.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
    8 4
    دمتون گرم..رهبری حهان رو از امریکای کثیف بگیرین..امریکا ابرقدرت نطامی اقتصادی فرهنگی و سیاسیه..ولی چین فقط ابر قدرت نظامی و قدرت اقتصادیه...راه زیادی دارین و امیدوارم تغیبر نکنین..
    • US ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
      6 4
      عزیزم در مورد قدرت نظامی هم تحقیق کن میبینی از اون لحاظ هم امریکا جلوتره..!
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
    8 5
    صدر رحمت به چین
  • RO ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
    2 0
    کشورهای غربی و اکثر کشورهای عربی به اضافه ژاپن و کره جنوبی همگی برده و نوکر آمریکا هستند و مستقل نیستند و از خود اراده ای ندارند مگر با اجازه آمریکا و فقط کشورهایی مثل ایران و چین و روسیه و سوریه و کره شمالی و دولت انصارالله یمن و لبنان ( به جز قسمتی از دولت لبنان که دست نشانده می باشند ) هستند که مستقل عمل میکنند و نوکر آمریکا نیستند بنابر این آمریکا و انگلیس و آلمان به دشمنی با آنها ادامه خواهد داد تا زمانی که آنها را تحت سلطه خود در آورند و یا با حمله نظامی شکست دهد و اشغال کند و نمونه آن تشکیل گروهک تروریستی داعش برای حمله به سوریه و عراق و ایران که با شکست روبرو شد و داعش تقریبا نابود گردیده است البته اقدامات خرابکارانه و تروریستی و غیر قانونی آمریکا و انگلیس و اسرائیل با همراهی پول و نفت عربستان هر روز بسیار پیچیده تر میشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس