کد خبر 844599
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷
آذری جهرمی

وزیر ارتباطات و فناوری با اشاره به حمله سایبری شب گذشته گفت: کشورهای آمریکا و روسیه بیشترین تاثیر را از این حمله داشته اند و ایران با 2 درصد جز کشورهایی است که کمترین تاثیر از این حملات داشته است.

به گزارش مشرق به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی ظهر امروز در ارتباطی زنده با اخبار شبکه یک سیما توضیحاتی در خصوص حمله سایبری شب گذشته ارایه کرد.

وی در ابتدای این گفتگو با اشاره به اینکه این حمله سایبری در کشورهای مختلف تاثیرات متفاوتی داشته است، گفت: کشورهای آمریکا و روسیه بیشترین تاثیر را از این حمله داشته اند و ایران با 2 درصد جز کشورهایی است که کمترین تاثیر از این حملات داشته است .

آذری جهرمی با بیان اینکه 195 هزار تجهیز شرکت سیسکو در کل دنیا مورد حمله قرار گرفته است، افزود: شرکت ایرانی رسپینا جز 10 شرکتی است که در دنیا بیشترین تاثیرات را از این حمله داشته اند.

وی با اشاره به اینکه در ایران نیز تهران با 555 تجهیز بیشترین تاثیر را از این حمله سایبری داشته است، گفت : این حمله باعث خارج شدن روترها و افت ترافیک در شبکه شد و در این حمله سرقت اطلاعاتی انجام نشده است .

بیشتر بخوانید:

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با عنوان اینکه دلیل این حمله یک اشکال امنیتی در تجهیزات سیسکو بوده است، خاطر نشان کرد : البته شرکت سیسکو در حدود 10 روز گذشته در این مورد تذکراتی داده بود و شرکت های ارتباطات زیرساخت،اپراتورهای تلفن همراه و برخی از شرکت های FCP  به تذکرات توجه کردند و به همین دلیل در این حمله مشکلی برای این شرکت ها بوجود نیامد.

وی در پاسخ به سوالی درباره مسوولیت وزارت ارتباطات در این حوزه نیز گفت: وزارت ارتباطات در بخش هایی از شبکه که مسوولیت داشته این موارد را مدیریت کرده است و برای هسته اصلی شبکه ملی اطلاعات مشکلی بوجود نیامده است.

آذری جهرمی تصریح کرد: وزارت ارتباطات از طریق مرکز ماهر به تمام شرکت ها در این زمینه با درجه اهمیت بالا تذکر داده بود اما به دلیل تعطیلات نوروزی برخی از شرکت های شبکه خود را به صورت فریز قرار می دهند و تذکرات را جدی نمی گیرند، البته مرکز ماهر باید موضوع را به صورت ویژه برای این شرکت ها اعلام می کرد که این اقدام انجام نشده است.

وی با تاکید به اینکه به این موضوع رسیدگی می شود و با مسوولین این موضوع برخورد می شود، افزود: درنظام هایی که برای جلوگیری و پیشگیری از این حملات طراحی شده باید تجدید نظر کنیم و با استفاده از نظر کارشناسان این حوزه نظام پیشگیری چابکتری طراحی شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه شبکه با گذشت 2 ساعت به حالت عادی برگشت، افزود: دستوالعملی های امنیتی در این حوزه باید به روز شود و به توصیه های امنیتی شرکت های سازنده تجهیزات داخلی و خارجی حتما توجه شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس