حملات سایبری نمایه

آنچه مشخص است تاکنون بخش گسترده ای از شبکه های زیرساختی کشور با مشکل مواجه شده‌اند.

به گزارش مشرق، از ساعات ابتدایی شب گذشته جمعه 17 فروردین ماه دسترسی بخشی از هموطنانمان به شبکه اینترنت در دیتاسنتر افرانت، شاتل، صبانت و ... با اختلال مواجه شد و اندکی نگذشت که بسیاری از سایت‌ها و پایگاه‌های خبری نیز از دسترس خارج شدند.

از همان اوایل گمانه‌زنی‌هایی در رسانه‌های مجازی و کانال‌های تلگرامی به جریان افتاد که خبر از حمله سایبری به زیرساخت های کشور داشت. و گمانه‌زنی‌هایی مطرح شد که مبنای این مشکل نیز از حملات شبکه‌ای تحت آسیب‌پذیری‌های Cisco است.

در همان ساعت اولیه محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان در حساب توئیتر خود این شنیده‌ها را تایید کرد و از حمله گسترده سایبری به کشور سخن گفت. در توئیت آقای جهرمی آمده است:

آنچه مشخص است اینکه تاکنون بخش گسترده ای از شبکه های زیرساختی کشور  با مشکل مواجه شده‌اند. مشکلی که به گفته منابع خبری تنها مختص به ‎اینترنت ایران نیست و سوئیچ‌های ‎سیسکو در کشورهای مختلف هدف حمله قرار گرفته‌اند و ۱۶۸۰۰۰ سامانه مشابه در جهان در خطر حمله هستند.

از نکات جالب و قابل توجه درخصوص این حمله سایبری می‌توان به حک پرچم آمریکا در  اشاره کرد که به گفته آذری جهرمی و متن منتشر شده روی صفحه نشان از اعتراض به انتخابات‌های آمریکا دارد.

کانال تلگرامی آخرین خبر نیز در این خصوص اعلام کرده است: برخی منابع و متخصصان اعلام کرده اند حمله امشب به زیرساخت کشور موجب بازگشت تنظیمات سویئچ ها و روتورهای شبکه زیرساخت به حالت اولیه شده است.

طبق آخرین اعلام وزیر ارتباطات از وضعیت حمله سایبری به کشور، بیش از 95 درصد مشکل برطرف شده است. آذری جهرمی نوشت:

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
    20 8
    سال هاست که قراره یک شبکه داخلی برای تمامی ارگان ها و ادارات و سازمان ها طراحی بشه که اگر کسی خواست حمله سایبری کنه مجبور بشه به درون خاک ایران بیاد اما هنوز هیچ اتفاقی نیافتاده .
    • علی IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
      5 13
      شبکه داخلی حتی اگر در زیرزمین خانه شما هم باشد باز هم لازم نیست برای هک کردنش کسی وارد خاک ایران بشود.
    • IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
      21 6
      خب چون به ضرر دشمن است، دوستان دشمنان ما در داخل مخالف این کار هستند. حتی داخلی ها و بالاخص دولتی ها اصرار دارند که شبکه های داخلی ما و مخصوصا بانکی ما نیز توسط خارجی ها طراحی و بازسازی شود تا مثلا با آنها همسانی و همخوانی داشته باشد که ا ین خود یک توطئه است. واقعا چرا رئیس جمهور یک کشور از بسته شدن یک پیام رسان خارجی و ایجاد یک شبکه و پیام رسان داخلی ناراضی است؟
    • IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
      2 13
      9:49 خوب چرا دولت پاکدست و انقلابی شما همچین چیزی نساخت؟
    • IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
      13 2
      ۱۸:۱۱ دولت پاکدست خیلی کار ها کرد از هسته ای بگیر تا سیمکارت 2میلیونی که تبدیل به 5 تومانی شده و... و شما 5 سال است که رشته هارا پنبه می کنید و هنوز رضایت ارباب را حاصل نکرده اید بی حیایی حدی دارد !
    • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
      11 1
      90 درصد کارها در دولت احمدی نژاد عملی شده بود. شماها تو اون ده درصد مانده ای. کاری که 10 درصد آخرش تمام نشود، انگار که انجام نشده !
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
    3 2
    ایول الله
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
    32 4
    من نمیدونم چرا همه مسئولان دولت روحانی مشغول توییت بازی شدند. بابا مملکت خبرگزاری داره کنفرانس خبری داره. چه اصراری دارید از یک شبکه ی خارجی که اتفاقا فیلتر هم هست خبرپرانی کنید؟ این دهن کجی به مردمه که دولتی ها از یک شبکه که برای عموم فیلتره خبرپرانی میکنند
    • IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
      2 8
      اون زمان که اکستاکس نت و فلیم وارد تاسیسات محرمانه و محافظت شده هسته ای شد دولت افسانه ای شما در حال چه کاری بود؟
    • IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
      7 0
      دسترسی به به خوش گذرانی های آنچنانی
    • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
      3 2
      فعلا که رئیس انرژی اتمی احمدی نژاد، رئیس انرژی اتمی خود شماهاست!
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
    15 3
    یه سر به تعداد بسیار زیادی از ایراد گرفتن دوستان به سروش ( پیام رسان داخلی )بزنین ببینین چطوری داره ازش استقبال میشه. من تازه دو روزه دارم ازش استفاده میکنم . جالبه دوستان فوری یه سری ایموجی دخترانی که تا زیر چشم نقاب دارن رو برای این پیام رسان معرفی کردن . یا اگر از این پیام رسان استفاده کنین مطالبتون رو در اختیار سپاه قرار میدین و یه سری از این اراجیف . انگار پیام های قبلی رو در هیج جای دینیا رصد نمیشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس