کد خبر 844235
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶

به گزارش مشرق؛ حجت الاسلام زائری در اینستاگرام خود درباره سریال پایتخت نوشت:

داوری و تحلیل هر پدیده ای، تنها زمانی عقلانی و منطقی است که با جمع بندی جنبه های متفاوت و متنوع آن نتیجه ای از برایند همه آنها ارائه کند، و برعکس قضاوت های احساسی و غیر علمی معمولا یکسویه و به اصطلاح "صفر یا صدی" است. مجموعه تلویزیونی "پایتخت ٥" علیرغم همه انتقادهایی که به طور طبیعی می توان به آن داشت - و اتفاقا چون کار بزرگ و اثرگذار و جذاب و مهمی است این انتقادها مطرح می شوند- یکی از رویدادهای فرهنگی و اجتماعی نوروز ٩٧ است.

این مجموعه تلویزیونی در ادامه موفقیت فصلهای قبل، در این فصل خاص دارای تمایزات و ویژگی هایی بوده که موجب توجه بیشتر مخاطبان عام - از طیف های متنوع، بل کاملا متناقض- به آن شده است.

مؤسسه "اوج" در طراحی هوشمندانه و بسیار درست خود از این فرصت ارزشمند رسانه ای بهره گرفته و در مجالی بی نظیر (از جهت گستردگی توجه مخاطب) پیام خود در باره مسأله سوریه و تهدید داعش را مطرح ساخته است، چنان که تاکنون هرگز این پیام به این زیبایی و این اندازه اثرگذار مطرح نشده بود.

یک برنامه خانوادگی بسیار جذاب و درست، بی آنکه صحنه های خشونت آمیز داشته باشد توانسته تلخی و سیاهی حضور داعش در منطقه را به تصویر بکشد و با تحلیلی جامع و همه جانبه ضرورت نمایش صحنه های رنگارنگ ترکیه در کنار صحنه های خشک و بی رنگ سوریه آشکار می شود. و بدین ترتیب تجربه ای دلنشین و خاطره انگیز مانند "پایتخت ٥" رقم می خورد که شاید بتوان گفت -هر چند داده های علمی دقیقی برای این تصور ندارم- که نسبت به سالهای قبل مخاطب بیشتری دارد و توانسته بینندگان زیادی را در ساعت ده هر شب از شبکه های ماهواره ای به دیدن شبکه یک سیما بکشاند.

البته فرصت و امکانات مؤسسه "اوج" را امثال من نداریم، اما باید به مؤسسه "اوج" تبریک گفت که بر خلاف بسیاری مؤسسات دیگر که صاحب بودجه ها و امکانات فراوان هستند توانسته از امکانات خود به درستی استفاده کند.

و نیز باید به جناب سیروس مقدم و سرکار خانم الهام غفوری و تیم همدل و همراهشان تبریک گفت که هنر درخشان خود را در مردمی ترین شکل و فراگیرترین سطح قابل تصور عرضه کرده اند و به توفیقی دست یافته اند که کمتر گروه هنری تا امروز از آن برخوردار شده است.

و باید به محسن تنابنده عزیز تبریک گفت که شخصیت نقی را چنان آشنا و نزدیک و باورپذیر و ماندگار ساخته و پرداخته است که گویی همه می شناسیم و سالها با او زندگی کرده ایم. (این عکس من و جناب تنابنده مربوط به دیدار و گفتگویی در سالها پیش است)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    36 10
    از یه طرف تبلیغ برای ترکیه داعش پرور از یه طرف تبلیغ علیه داعش؟ حالا سیاست به کنار در ضعف داستان و دیالوگ و بی ادبی های پایتخت 5 شکی نیست
    • محمد IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
      6 1
      فازت چی هست تو؟
  • پلنگ IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    13 3
    واقعا دمشون گرم لبخند رو به روی لبهای مردم اوردن ی مدتی بود که همش خبرهای بد به گوشمون میرسید از سانچی گرفته تا... خیلی خوبه که با زبان طنز واقعیت ها رو دارن میگن برای مثال همین امنیت کشورمون ،بابا ۴ تا فیلم خوب درست کنن دیگه کی میره پای ماهواره
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    9 2
    دیروز با انتقاد گفتی چرا رسانه ملی ابرام تاتلیس پخش میکنه و شجریان خیر ! امروز با تشکر از موسسه اوج فرمودی مردم با دیدن زیبایی ترکیه و خرابی سوریه از داعش ترسیدن و حتما منظورت این است که قدر شما رو بیشتر میدونن.................... با حرف دیروزت موافقم هر چند که از شجریان بدم میاد اما با حرف امروزت مخالفم چون به قول معروف کسی که نمیرو را داغ میکنه میخوره از سرطان نمی ترسونن!
    • امین IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
      2 14
      خطاب به 15:22 ،یعنی باید ترکیه را زشت نشان می دادند؟!!!! شجریان مگه خواننده اهل ترکیه است که صدای اونو پخش کنند؟!!! انتظار داشتی راننده ترکیه ای که اونا را به هتل می بره، صدای شجریان را پخش کنه؟!!!!) ، برای اینکه مردم متوجه وضعیت جدید خانواده معمولی شوند، باید یک پارادوکسی به وجود می آوردند تا وضعیت جدید این خانواده در سوریه بیشتر اثرگذار باشد، این یک رویه معمول در آثار نمایشی است).
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    10 9
    آقا من نميدونم چرا هر جا محسن تنابنده هست نمادهاي فراماسونري هم هست؟! من نميخوام توهم بزنم ولي چيزيه كه هست منو فراموش كنيد خودتون بريد ببينيد
    • محمد IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
      2 2
      خدایی فاز شما ها چی هست؟
  • طاهری IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    9 0
    وجدانا که پایتخت یه سریال متفاوته مردم خسته شدن از این همه سریال های که همش توی یه خونه میشینن ومیخوان با لوده بازی مردم رو بخندونن کارگردانهای محترم یه کم به خودتون زحمت بدین واز تهران بیاین بیرون
    • IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
      1 1
      اردن هم خوبه
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    24 4
    من که اصلا نپسندیدم نسبت به مجموعه ی اول بسیار پایین تر و بدآموزی های زیاد داشت. با این نظر من از آگاهی کامل آقای زائری در مورد مسایل فرهنگی شک میکنم یا فقط یه نتیجه ی دیگه می مونه وگرنه این همه بی فرهنگی در یک سریال قابل دفاع نیست.
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    7 3
    پس با این توصیف گوش کردن اهنگ های ابرام تاتلیس هم ایرادی ندارد- دیدن فیلم بازیگران شبکه های ماهواره ای هم ایرادی نداره - تعطیلات اخر هفته هم سفر به ترکیه بابت ارزان بودن هم ایرادی نیست - در محافل خانوادگی هم کمی اهانت کردن به خانواده هم ایرادی ندارد- کلا ازادیم
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    3 7
    سریالی که ازدواج دختر سیزده ساله در اون مطرح میشه و مردهای چهل ساله و پا به سن گذاشته هنوز در حال ماجراجویی عشقی هستند حال بهم زنه .
  • AE ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    2 1
    درکل ,خواست یه عبرتهایی رو به مردم گوشزد کنه,ولی رفتارها وشوخی های زشت وبی ادبانه رو هم ارائه داد؛و... در کل من نمیدونم چرا دارند اصرار میکن پسر ازدواج نکرده بیاد زن بیوه بگیره؛این زنها چه طمعی دارند! ,هم ارسطو وهم رحمت؛واین خیلی مسخره هست.
  • IR ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
    13 3
    آقای زائری که مسابقه مبتذل هفت روز هفت ساعت را برای شبکه افق می سازه باید هم از این سریال تقدیر کنه!
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
    4 0
    اقای زائری مارماهیه زیاد جدی اش نگیرید.
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
    5 1
    با شناختی که از زائری داریم باید هم حامی ابراهیم تاتلس و ترکیه باشه اگه غیر این بود باید تعجب می کردیم.
  • IR ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
    2 2
    اگه زائری اینو نمیگفت تعجب میکردیم !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس