کد خبر 844231
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱
محمد ایمانی

بارها در طول ۴ دهه گذشته دیده ایم عناصر و حلقه های سیاست بازی را که از درون فروریخته اند و به دلیل همین بدحالی و وارونگی، خبر از فروپاشی قریب الوقوع نظام داده اند.

به گزارش مشرق؛ محمد ایمانی فعال رسانه‌ای و تحلیل‌گر، درباره انتشار نامه‌ای که گفته شده است ۳۰۰ نفر از اساتید و دانشجویان (حامیان رئیس دولت‌های نهم و دهم) آن را خطاب به رهبر انقلاب نوشته و امضاء کرده‌اند، نوشت:

 منتظر امام زمان (عج)، علامت و مختصات دارد. او در روزگار غیبت، با ولایت فقیه آزموده می شود. درک و بصیرت که نباشد، به جای اینکه گریبان سرکشان را بگیری، سرباز همان ها می شوی و پای نامه سرگشاده به ولی فقیه را امضا می کنی. مرحبا! شما به عدد ۳۱۳ نزدیک شده اید؛ ۳۰۰ امضا. اما برادر سر تفنگت را سمت دیگری بگیر! هیچ رزمنده صاحب شناختی، لوله تفنگ را سمت خود نمی گیرد و شلیک نمی کند. نام این کار انتحار است نه رزمندگی!

بارها در طول ۴ دهه گذشته دیده ایم عناصر و حلقه های سیاست بازی را که از درون فروریخته اند و به دلیل همین بدحالی و  وارونگی، خبر از فروپاشی قریب الوقوع نظام داده اند. از نهضت آزادی و مجاهدین خلق تا باند مهدی هاشمی معدوم...بارها در طول ۴ دهه گذشته دیده ایم عناصر و حلقه های سیاست بازی را که از درون فروریخته اند و به دلیل همین بدحالی و  وارونگی، خبر از فروپاشی قریب الوقوع نظام داده اند. از نهضت آزادی و مجاهدین خلق تا باند مهدی هاشمی معدوم و چپ و راست های پشیمان و این آخری، فرقه انحرافی متظاهر به عدالت خواهی که به انواع مفاسد اقتصادی و سیاسی آلوده است.

رهبر انقلاب با وجود همه ناملایمت ها و دشمنی ها و کم کاری و کج بازی ها، به پشتوانه مدد الهی و میلیون ها انسان پای کار بشارت می دهند که افق روشن است و فردای این ملت، بهتر و روشن تر از امروز خواهد بود؛ اما سران سیاست باز و از درون تهی حلقه انحرافی،   وعده ای را که رسانه های فارسی زبان بیگانه و گروهک های ورشکسته به تقصیر، ۳۹ سال است هر ۳ ماه یک بار تکرار و تمدید می کنند، طوطی وار بازگو می کنند. که چی؟ که "رژیم"، سه یا شش ماه دیگر سقوط می کند!

تمام هنرشان (مانند همه فتنه زدگان و فتنه گران قبلی) این است که در درون اردوگاه خودی مسئله بسازند و فشار را از روی دشمن و جریان همسو با آن بردارند. دقیقا شبیه موقعیت نشناسی و نافرمانی و معارضه ای که جریان آلوده و نفوذ زده خوارج، در اوج پیروزی در جنگ صفین، در درون اردوگاه امیر مومنان (ع) راه انداختند. دل امام در دو جنگ جمل و خوارج، خون شد از نافرمانی و تردید و شبهه افکنی همین جماعت مقدس نما که معیار و ترازشان همه چیز و همه کس بود جز ولایت و بصیرت.

تمام هنرشان (مانند همه فتنه زدگان و فتنه گران قبلی) این است که در درون اردوگاه خودی مسئله بسازند و فشار را از روی دشمن و جریان همسو با آن بردارند.خوب هایشان همان ها بودند که به تعبیر رهبر انقلاب «در روایت دارد که آمدند خدمت حضرت و گفتند: «یا امیرالمؤمنین ـ یعنی قبول هم داشتند که امیرالمؤمنین است ـ انا قد شککنا فی هذا القتال» ما شک کردیم. ما را به مرزها بفرست که در این قتال داخل نباشیم!» (دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری، ۲ مهر ۱۳۸۸)

از اینها بدتر، امثال حارث بن حوت هستند؛ کسی که مدام در تردید و تشکیک بود و هر چه استدلال می شنید، باز هم به حرکت از سر تحیر و شخص زدگی (به جای رفتار از سر بصیرت و اصول) ادامه می داد و سرانجام در زمره خوارج درآمد. وسط جنگ جمل که مواجهه با صحابی دنیاطلب و پیمان شکنی مانند زبیر سیف الاسلام و طلحه بود، با گستاخی به امام گفت "أَ تُرَانِی أَظُنُّ أَصْحَابَ الْجَمَلِ کَانُوا عَلَی ضَلَالَةٍ. آیا می پنداری که من اصحاب جمل (طلحه و زبیر و عائشه) را بر ضلالت و گمراهی می دانم!؟ (گمراه نمی دانم. چون انقلابی و صحابه یا همسر پیامبر ص بوده اند).

از اینها بدتر، امثال حارث بن حوت هستند؛ کسی که مدام در تردید و تشکیک بود و هر چه استدلال می شنید، باز هم به حرکت از سر تحیر و شخص زدگی (به جای رفتار از سر بصیرت و اصول) ادامه می داد و سرانجام در زمره خوارج درآمدامام در پاسخ فرمود "ای حارث تو به زیر خود نظر کردی (کوته بینانه نگریستی نه ژرف اندیشانه) و به بالایت نگاه نکردی، پس حیران و سرگردان ماندی. تو حقّ را نشناختی تا اهلش را بشناسی، و باطل را نشناختی تا پیروش را بشناسی. حارث (برای تبرئه خود) گفت: "من همراه سعید بن مالک (سعد بن مالک، مشهور به سعد ابی وقاص) و عبدالله بن عمر کناره گیری می کنم". امام فرمود: «سعید (سعد) و عبدالله بن عمر حق را یاری نکردند و باطل را نیز خوار نساختند». (نهج البلاغه، حکمت ۲۶۲)

 تاریخ روایت می کند که سالها بعد، چون حجّاج داخل مکّه شد و ابن زبیر را دار زد، عبد اللّه ابن عمر نزد او آمد وگفت "دستت را بده تا برای عبد الملک با تو بیعت نمایم که رسول خدا فرمود من مات و لم یعرف إمام زمانه مات میتة جاهلیّة. حجّاج پایش را دراز کرد و گفت پایم را بگیر و بیعت کن. ابن عمر گفت ریشخند می کنی؟ حجّاج گفت: ای احمق قبیله عدیّ! با علیّ بیعت نکردی و امروز چنین می گویی. آیا علیّ امام زمان تو نبود. سوگند بخدا برای حرف پیامبر نزد من نیامده ای بلکه از ترس این درخت که ابن زبیر بر آن آویخته آمده ای).

مگر می شود مدعی باشی که بسیجی هستی اما اهل تشخیص و مرزبندی بر اساس معیار ولایت نباشی؟ مقتدای حکیم انقلاب ۲۴ مهر ۱۳۹۱ در دیدار بسیجیان خراسان شمالی فرمودند "بصیرت به معنای این است که شما خط درگیری با دشمن را تشخیص دهید؛ کجا با دشمن درگیری است؟ بعضی‌ها نقطه‌ی درگیری را اشتباه میکنند؛ خمپاره و توپخانه‌ی خودشان را آتش می کنند به سمت یک نقطه‌ای که آنجا دشمن نیست، آنجا دوست است... خط درگیری با دشمن را مشخص کنیم.

گاهی هست که یک نفری در لباس خودی است، اما حنجره‌ی او سخن دشمن را تکرار می کند! خب، او را باید نصیحت کرد؛ اگر با نصیحت عمل نکرد، انسان با او باید حد و مرز تعریف کند؛ خط فاصل. جدا می شویم. اگر بناست شما با همان احساساتی که رژیم صهیونیستی نسبت به جمهوری اسلامی دارد - ولو با یک ادبیات دیگری - بخواهی در مقابل جمهوری اسلامی بایستی و حرف بزنی، خب با رژیم صهیونیستی چه فرقی داری؟ اگر با همان منطقی که آمریکا در مقابل جمهوری اسلامی عمل می کند، شما بخواهی با آن منطق با جمهوری اسلامی تعامل کنی، خب شما با آمریکا فرقی نداری".

ایشان دردیدار مردم نوشهر و چالوس به تاریخ ۱۵ مهر ۸۸ نیز ملاک ظریف و مهمی را یادآور شدند "بصیرت وقتی بود، غبارآلودگی فتنه نمی تواند گمراه کند، به اشتباه بیندازد. اگر بصیرت نبود، انسان ولو با نیت خوب گاهی در راه بد قدم می گذارد. شما در جبهه ی جنگ اگر راه را بلد نباشید، اگر نقشه خوانی بلد نباشید، اگر قطب نما در اختیار نداشته باشید، یک وقت نگاه می کنید می بینید در محاصره ی دشمن قرار گرفته اید؛ راه را عوضی آمده اید، دشمن بر شما مسلط می شود. این قطب نما همان بصیرت است"

حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار مردم قم (۱۹ دی ۹۵) نیز متذکر شدند "اگر نشناختیم، گاهی ممکن است به دشمن کمک هم بکنیم. بارها من عرض کرده‌ام، اگر در جبهه‌ی جنگ، سرباز رزمنده خوابش ببرد، بعد از خواب بیدار بشود گیج و ویج، نمیداند چه کار میکند، توپخانه را روشن کند، ممکن است به خودی ضربه بزند. شما اگر ندانی دشمن کدام طرف است، دوست کدام طرف است، توپخانه را که روشن کردی، به جای اینکه به دشمن بخورد، به دوست می خورد؛ بصیرت که لازم است برای این است".

حتما بدفهمی و کژتابی برخی مدعیان انقلابیگری، کام اهل ولایت را تلخ می کند. اما از واقعیت گریزی نیست. اگر قرار بود همه مدعیان پیروی از ولایت و انقلابی بودن، پای کار تشخیص و بصیرت و اطاعت بمانند، کار به غیبت امام عصر (عج) و طولانی شدن عصر انتظار نمی کشید. این عصر، روزگار آزمون های بزرگ و سخت در کوره گدازان فتنه های پیاپی برای ساخته شدن مردانی استوارتر از پاره های پولاد است.

ماموریت تبعیت  از ولایت فقیه، تمرین بزرگ آخرالزمان است و چیره شدن ۴۰ ساله بر دکانداری و معرکه گیری انواع متظاهران بی صداقت انقلابیگری از طریق تبعیت از ولی فقیه، بزرگ ترین بشارت نزدیکی روزگار شیرین ظهور خواهد بود ان شاء الله.

بیشتر بخوانید:

چه طنزی است فریاد آزادانه نبود آزادی

در پرانتز باید گفت؛ نمی توان درباره همه آن ۳۰۰ نفری را که خود را عضو سابق بسیج دانشجویی معرفی کرده و در دفاع از سرکرده حلقه انحرافی، نامه خطاب به رهبری را امضا کرده اند یا امضایشان به اجبار و اصرار پای نامه آمده، یک قضاوت کرد. اما طراحان اصلی این شعبده بازی برای خارج کردن عنصر منحرف از انزوا و بی اعتنایی عمومی، قطعا کاسبانی هستند که به رسم همه منافقین، نعل وارونه زده و نقاب بسیجی بودن بر چهره آویخته اند؛ چرا که خود هیچ آبرویی ندارند.

کاش امضا کنندگان یا تهیه کنندگان نامه، اگر احمدی نژاد و حلقه اطرافش را معصوم نمی پندارند، و برای نشان دادن صداقت خود، در نامه ای سرگشاده خطاب قرار دهند و بپرسند چرا از سال ۸۹- ۹۰ همزمان با تشدید فشار اقتصادی دشمن، بر نیمه تعطیل کردن مدیریت اجرایی و رها کردن امر اصرار کردید و ضمن سرپیچی مکرر از اوامر و نصایح رهبری، بر حاشیه سازی سیاسی-فرهنگی و غافل کردن اذهان از تحرکان جریان فتنه و تجدید سازمان آن اهتمام ورزیدید؟ و چرا امروز به جای مواجهه با فتنه گران، به مواجهه و تشکیک در ولایت و رهبری اصرار دارید؟
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 65
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 122
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    احسنت لعنت بر همه انحرافیون
    • IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
      83 35
      هرگز نقد منصفانه ودلسوزانه که سفارش حضرت آقا (حفظه الله) هم هست بمعنی شلیک به خودی نیست مگر آنکه شما از انتقاد بدتون بیاد و وارونه ببینیدش . آیه ی : الّذین یستمعون القول فیتّبِعون اَحسنه ، که بالاتر از انتقادهست و شنیدن حرف دشمن رو هم ، قرآن سفارش کرده . لذا ظرفیتتون رو بزرگ و نگاهتون رو اصلاح بفرمائید علی برکة الله
    • بی سواد IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
      38 16
      از غیرقابل انتشارت نظر عموم معلومه مشرق...
    • IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
      44 8
      همچنان سرتو بکن تو برف که نه ، توی خاک /چون برف هم نیس بلطف بی برکتی شماها
    • روزبه IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
      48 47
      مدعیان ارتباط با امام زمان و تشکیل دهندگان حکومت صالحان معلومه که اعتقادی به ولی فقیه ندارن،وقتی راضی باشی اسرار نظام رو افشا کنی و ..‌. خدا ابروی متظاهران رو روزی خواهد برد..
    • IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
      9 17
      آمین ولی... کونوا للظالم خصماً و للمظلومِ عوناً ببین منحرف کیه بعد
    • IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
      یکی از حرف های احمدی نژاد هم همینه چطور انتقاد کنیم که متهم به خوارج و بیگانه و.... نشویم؟
    • IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
      4 5
      مشرق نیوز مهربون میخوام دیگه اخبار رو نخونم اگه احیاناً تهمتی زدم یا ناراحتتون کردم یا ظلمی بهتون کردم من رو حلال کنید ببخش مهربون از روزنامه تون بدیی نگفتم در فضای واقعی و مجازی بجز در همون بخش نظرات خودتون نوشتم اونم نمیدونم تا حالا چقدر از شما گفتم منو ببخش
    • IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
      28 6
      کاش عدالت تو مملکت ما به همون شکلی که در کره جنوبی مبنی بر24سال زندان برای رئیس جمهور سابقش منتشر شد،اجرا میشد. کاش در اجرای عدالت مسامحه کاری نداشتیم و کاش قوه قضائیه در راستای اجرای عدالت مقتدرتر و در اطلاع رسانی شفاف تر عمل می کرد تا امروز شاهد رشد قارچ گونه مسئولان متخلف طلبکار نبودیم.
    • IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
      22 11
      آقای مصباح (أعلی الله مقامه الشَّریف) درکتاب دوجلدی ولایت فقیه پرسشها وپاسخها، در جواب سوالی که اگر از رهبری انتقادی داشته باشیم چگونه بیان کنیم؟؟ مرقوم فرمودست که مستقیماً انتقاد کردن با شان رهبری مناسب نیست و میتوان از طریق خبرگان رهبری آن انتقاد را به ایشان انتقال داد./ این هم یک راهی هست برای رساندن صدای ملت به ایشان ولی آیا از خبرگان معزَّز کسی حاضر میشود (بطور نمونه همین نامه را) این لطف رو بکنه و برسونه یا رد میکنن؟؟ که بنظرم گزینه دوم صحیح میاد/
    • IT ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
      14 10
      کسی که کابینه را و نه مر قانون را خط قرمز خود میداند یعنی جناب احمدینژاد عین ظلم و بیعدالتی است
    • IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
      5 0
      یه شعر خوب و معتبر هم مینویسی مشرق غیر قابل انتشارش میدونه (احتمالاً سوادِ فهمش رو هم ندارن ممیِّزیهای سرکار و فک میکنن حرفِ ضدانقلابیه .خخخ ) هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد بعشق / ثبت است بر جریده عالم دوامِ ما
  • Sbu IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    99 69
    این تفنگ به سمت امثال شماست برادرم نه به سمت ولی فقیه و از حال و روز و وضعیت افرادی که مسبب این وضع و یا توجیح کننده این وضع هستند سخن میگوید.
    • کیا IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
      47 34
      ماموریت تبعیت از ولایت فقیه، تمرین بزرگ آخرالزمان است و چیره شدن ۴۰ ساله بر دکانداری و معرکه گیری انواع متظاهران بی صداقت انقلابیگری از طریق تبعیت از ولی فقیه، بزرگ ترین بشارت نزدیکی روزگار شیرین ظهور خواهد بود بشرطی که دانش و بینش مانند 88گم نشود
    • امیر IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
      30 52
      جناب sbu، منظورت از امثال شما دقیقاً کیست؟!!! هر کس نظرش مطابق میلتان نباشد، تفنگ به سمتش می گیرید؟!!!! بهتر نیست به جای اینکه تفنگتان را سمت برادرتان ( به قول خودتان) گرفته اید، آن را سمت دشمنان قسم خورده این آب و خاک نشانه بگیرید؟!!!! نکنه دیگر آنها را دشمن نمی دانید؟!!! فعلاً که همانها ،کلی از این کارها و سخنان شما ذوق کرده اند.
    • IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
      16 23
      وقتي بصيرت نباشه نميدوني كجا را بايد هدف بگيري
    • IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
      31 13
      تعداد زیادی از این افراد تحصیلکرده دانشگاههای معتبری مثل شریف امیرکبیر دانشگاه اصفهان و.... هستند. شمایان تحصیلکرده کجایید؟!
    • IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
      11 1
      دیگه اخبار رو کمتر میخونم نخونم برام بهتره
    • IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
      11 27
      نمیدونم چرا این انحرافیون سرشونو کردن زیر برف.سر انتخابات هم از این حرفا میزدن میگفتن رهبری نگفته احمدی نژاد نمیتونه کاندید بشه.بعد رهبری اومدن و علنی اعلام کردن جالبه باز هم محمود کاندید شد! الان شما برداشتتون از این موضوع اینه که محمود مطیع ولایت فقیهه؟
  • رسول IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    انتقاد امری لازم جهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی است لذا همه منتقدان را نباید به چشم مخالف نگریست
    • امیر IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
      20 56
      آقا رسول ، انتقاد چارچوب خاص خودشو داره، بسیاری از این افراد باید پاسخگوی عملکرد گذشته خودشون باشند، نه اینکه زست طلبکارانه بگیرند و حرفهای دشمن شاد کن بزنند، قطعاً کسی حق ندارد همه منتقدان را به چشم مخالف ببیند، ولی متن بالا درباره همه منتقدان نبود، بلکه درباره عده ای معدود بودکه جاده صاف کن آمال و آرزوهای دشمنان این کشور شده اند.
    • IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
      25 5
      به امیر/ اینایی که نامه رو نوشتن مسئولیت مهم اجرایی و تقنینی و ... نداشتن که میگی باید خودشون پاسخگوی عملکردشون باشن
  • محمد IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    118 7
    مشرق عزیز یه زمانی من از سایت شما اخبارو می گرفتم و خیلی هم عالی بود چون طرف حق بودید و یا اینکه بیطرفانه حقایق را منعکس میکردید.ولی الان کاملا مشخصه طرف اصولگرا و تندروهای حوزه هستید شده حقایق رو به نفع حضراات وارونه کنید اینکار رو میکتید و در یک جمله حالم از مشرق نیوز که انقدر تو کثافت فرو رفته بهم میخوره. تا کی میخواهید توحیه کتید ملت دیگه بیدار شدن
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
      1 6
      کی مجبورت کرده ؟؟؟؟ هر وقت خبر و استدلال به نفع شما منحرف ها باشه خوبه؟
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    57 56
    یعنی اینهمه غیر قابل انتشار شد شنیدنِ صدای ملت !!! این چه وضعیه دیگه
    • IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
      30 4
      آره دیگه چیزهایی که دوست دارن منتشر بشه منتشر میشه ولی بعضی از نظرات هم واقعاً اوج غیرقانونیه بخاطر همین غیرقابل نشر میشه
    • IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
      8 6
      مشرق نیوز گل است اینو دیگه منتشر کن وگرنه دلخور میشم همین الان حرفم رو غیرقابل انتشار نوشتی
    • IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
      55 1
      برای ظهور امام زمان صلوات واقعاً جای انسان خیلی مهربون خالیه :(
    • حمید IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
      403 8
      احتمالا فحاشی کردن
  • US ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    37 14
    متاسفم برای امثال ایمانی با این دید سطح پایین !
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    37 5
    شما هم عادت کردید اصل خبر رو پوشش نمی دید و بعد تحلیل خودتون رو می نویسید! صدا سیما هم که هیچ...
  • بابک IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    39 14
    ایمانی شمابازنده واقعی هستید دردل مردم و بسیجی های باغیرت جاندارید امثال شماهاکه زیادی هستیدباختید
    • IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
      0 3
      گمشو نکبت منحرف
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    5 14
    یکی از کتب معتبر در مورد ظهور حضرت قائم جلد سیزده بهار الاانوار علامه مجلسی میباشد طالبان حقیقت به این کتاب مراجعه کنند
  • US ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    21 3
    تماما باطل...
  • عبدالله IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    3 43
    اقا رسول کجا این انتقاد است این انتحار است ...فاین التذهبون
  • علی IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    12 44
    درود خدا برشما واین نوشته سراسر نور وواقعیت خدایا به بزرگی خودت قسم ،دست ما را از دامان ولایت کوتاه نفرما واگر بناست چنین امری روی دهد مرگ من را برسان .
    • IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
      9 19
      الهی امین
    • محمود IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
      8 12
      آمین یارب العالمین
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    14 48
    فرقه انحرافی و فرقه اسلاحات یک منشا و مقصد دارن مراقب باشیم
    • IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
      17 6
      تهمت نزن
  • محمد IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    14 39
    هرکسی که ولایت فقیه مطلق را قبول نداشته باشد. و برخلاف سخنان گوهر بار ولی امر مسلمین عمل کند جای انها در قعر جهنم خواهد بود
    • AE ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
      42 10
      نه بابا ؟!!!!
    • IR ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
      15 6
      نگوووووو
    • IR ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
      19 8
      حاج آقا یک کمی تخفیف بده
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    50 16
    سوال: اگر کسی سوالی یا نظری دارد چطور در این مملکت اسلامی باید بیان کند که متهم نشود؟ کافر نشود؟ ضد ولایت فقیه نشود؟ راه بیان نظرات چیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
      1 8
      انتقاد باید در مورد نحوه مواجهه با دشمن باشد. اگر بجای این، در مورد نحوه مواجهه با یکدیگر باشد قطعا فتنه است. آیا فهمش انقدر سخته؟؟
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    22 0
    ملت ايران تحمل اختلاس ها را ندارند پولي كه بايد صرف توليد ميشد و جوانها به سر كار ميرفتند اختلاس شد كارخانه كفش ملي كفش بلا چيت بافي هاي ري ممتاز ريسندگي ها كارخانه ارج كاشي ايرانا و غيره بسته شد بقيه كارخانه ها هم نيمه كار ميكنند
    • IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
      3 4
      جالبه که کسانی که مقامات اجرایی بوده و باید این وضعیت را پاسخ دهند طلبکار شده اند!!
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    23 7
    اون روزي كه ابوترابي نامه رهبر به احمدي نژاد رو رسانه اي كرد بايد فكر اين روزها رو هم مي كردند
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    26 26
    احمدی نژاد تو قلب ما جا داره هر چی بگه حقه
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    19 14
    فرقه انحرافی یعنی چی.انتقاد در این حد رو هم قبول ندارن.عواقب بدی داره بستن دهان ها
    • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
      1 5
      جالبه که سرمایه خوارهای لیبرال با مدعیان نیابت امام زمان هم کلام و همقسم شده اند. دلیل برای انحراف شما از این بالاتر؟
  • شهریار شاپور NL ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    25 12
    من خود منتقد جدی حکومتِ فعلیِ ایرانم ... اما مشکل اپوزسیون جمهوری اسلامی اینه که درک درستی از شرایط نداره. درکی از قدرت نظام نداره. همینجور الابختکی میگه «برکناری نظام» !! ایران همین الان ۲۵میلیون بسیجی ، ۵۰هزار پایگاه بسیج و حداقل ۳۴۰ گردانِ رزمیِ بسیجی داره!!! حالا نیروهای سپاه و وزارت اطلاعاتم که به جای خود! مطمئن باشید حتی اگه پهلوی هم ، چنین پایگاه مردمی بزرگی داشت هرگز در فوریه ۱۹۷۹ شکست نمیخورد! لظفا کمی منطقی باشید ... فقط کمی!
    • ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
      0 0
      همونهایی که نماز جمعه روچهارشنبه می خونن؟
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    29 2
    با دلار 6000 تومانی کسی دیگر برای این حرفها تره هم خورد نمیکند! گرچه این کامنت هم غیرقابل انتشار میشود.
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    17 3
    قضیه چیه چی شده باز.... خب اول خبر رو درست بزار بدونیم چی شده بعد تحلیل بنویس... اول اصل خبر رو بزار مشرق... یک طرفه واسه خودت میبری و میدوزی مخاطب هم گوشش درازه نمیفهمه... حالا یه کسی و هم تخریب کردی هم فدای سرت... با همین کارا مردم رو از انقلاب و نظام رویگردان میکنین
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    10 0
    برادر پر رویی هم حدی داره باز هم برای منافع شخصیتون از ولایت مایه میزارین .شما رو همه میشناسن هر چی میخوای بنویس برادر ولی از نظر ما مردم درود بر احمدی نژاد
  • علی GB ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    10 8
    حیف از امام اول شیعیان و ذولفقارش در برابر کفر و عدالت که خرج و مقایسه شود برای این انحرافات و انحرافیون .
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
    9 14
    من هنوزم میگم لعنت بر انحرافیون و در پاسخ به کسی که گفت شما تو کدوم دانشگاه درس خوندید به اطلاعتون برسونم بنده دانشجوی بسیجی دانشگاه تهران در سال۸۸ بودم و اونموقع بهخاطر حمایت از احمدی حتی از جان و ابرو هم گذشتم ذره ای دیگه به این اقا و راهشون اعتقادی ندارم و با افتخار همچنان سرباز راه رهبرم هستم شما برو دنبال ایشون ببینم به کجا میرسید
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
      1 8
      احسنت. منم در 88 دانشجوی فوق دانشگاه تهران و حامی احمدی بودم و الان نیستم
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
    12 8
    شما با دفاع بی منطق از مفاسد موجود در نظام و خفه کردن منتقدان کاری کردید که یک نیروی حزب اللهی فعال و پاپتی ارزشی تبدیل به سکولار مانند طبرزدی بشود. آن زمان هم گفتید مخالف هاشمی دشمن پیغمبر است و هر چه طبرزدی از هاشمی انتقاد کرد آن را اهانت به رهبری نامیدید. طبرزدی هم نتیجه ای را گرفت الان احمدی نژادی ها دارند می گیرند. واقعا احمدی نژاد و یارانش به چه صورت و زبانی باید انتقاد کنند که به جای متهم کردنشان پاسخ منطقی بدهید؟ این است معنای کرسی های آزاد اندیشی که شعارش را می دادید؟
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
    6 5
    درود بر احمدی نژاد که حرف ملت است
  • علی IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
    2 0
    می شنوید دوباره دورخیمه علی شلوغ شده
  • US ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
    1 0
    شهریار شاپور پیروزی فقط به سیاهی لشگر نیست به منسجم بودن است .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس